Skip to main content

ΟΛΘ: Μείωση τζίρου και κερδών στο α' εξάμηνο, αύξηση στα κοντέινερ

Μείωση των συνολικών εσόδων λόγω πτώσης του συμβατικού φορτίου - Συρρίκνωση της διακίνησης στο Dry Port της θυγατρικής ThPA Sofia λόγω «των γενικότερων συνθηκών στο σιδηροδρομικό δίκτυο» και τη «διαδικασία αναδιοργάνωσης»

Αύξηση μεγεθών σε όλους τους τομείς, εκτός της διακίνησης συμβατικού φορτίου και της σιδηροδρομικής σύνδεσης (Intermodal) και των εσόδων, ανακοίνωσε η ΟΛΘ ΑΕ στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων του α' εξαμήνου.

Ειδικότερα, η ΟΛΘ ΑΕ ανακοίνωσε πως το 1ο εξάμηνο του 2023 (6Μ 2023), σημειώθηκε αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικού σταθμού και μείωση στη διακίνηση συμβατικού φορτίου και σιδηροδρομικής σύνδεσης (Intermodal), μειώσεις οι οποίες έφεραν «και χαμηλή μείωση των συνολικών εσόδων, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 (6Μ 2022)».

Συγκεκριμένα, τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου (περιλαμβάνει τη μοναδική θυγατρική ThPA Sofia EAD, το 100% των μετοχών της οποίας ανήκει στη μητρική) για το 6Μ 2023 ανήλθαν σε 41,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 2,6%, έναντι 42,3 εκατ. ευρώ για το 6Μ 2022.

Για τη μητρική εταιρεία ΟΛΘ Α.Ε., τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 41,2 εκατ. ευρώ για το εξάμηνο 2023, μειωμένα κατά 1,2%, σε σχέση με 41,7 εκατ. ευρώ για το αντίστοιχο διάστημα το 2022. Η αναθεώρηση στα στοιχεία εσόδων και αποτελεσμάτων του 2022 οφείλεται, όπως αναφέρει η ΟΛΘ, «αποκλειστικά στην ανακατάταξη εσόδων όλων των χώρων εκμετάλλευσης, από την κατηγορία "λοιπά έσοδα" στις "πωλήσεις", αναγνωρίζοντας ουσιαστικά τον τομέα εκμετάλλευσης χώρων ως βασικό τομέα εσόδων».

Αναφορικά με την πληροφόρηση ανά τομέα δραστηριότητας του Ομίλου, τα έσοδα από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 9,6%, σε 29,4 εκατ. ευρώ για το 6Μ 2023 από 26,9 εκατ. ευρώ για το 6Μ 2022, ενώ τα έσοδα από τον Συμβατικό Λιμένα παρουσίασαν μείωση κατά 30,6%, σε 9 εκατ. ευρώ για το 6Μ 2023, από 13 εκατ. ευρώ για το 6Μ 2022, μείωση προερχόμενη κατά βάση «από μειωμένη διακίνηση φορτίων μεταλλευμάτων νικελίου και τη γενικότερη αστάθεια στις διεθνείς αγορές».

Τα έσοδα Εκμετάλλευσης Χώρων, σύμφωνα με την ανακοίνωση, «αυξήθηκαν σημαντικά κατά 18,5%, στα 1,9 εκατ. ευρώ για το 6Μ 2023, τα έσοδα του Επιβατικού Σταθμού αυξήθηκαν επίσης, κατά 13,8%, στις 274 χιλ. ευρώ για το 6Μ 2023, ενώ τα έσοδα από την δραστηριότητά του Intermodal (διακίνηση φορτίων μέσω τρένων) ανήλθαν σε 607 χιλ. ευρώ (έναντι 639 χιλ. ευρώ το 6Μ 2022), με την προσθήκη επίσης των νέων γραμμών μεταφοράς προς Νις (Σερβία) και Σκόπια (Βόρεια Μακεδονία)».

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 11,3%, «μέσω διαρκών βελτιώσεων στις διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης και στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνονται με την προσθήκη των 2 νέων γερανογεφυρών (STS), επιτυγχάνοντας διακίνηση 255,2 χιλ. TEUs για το 6Μ 2023, από 229,4 χιλ. TEUs για το 6Μ 2022». Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες Συμβατικού Φορτίου που διακινήθηκαν μειώθηκαν «λόγω κυρίως της πτώσης διακίνησης μεταλλευμάτων νικελίου κατά 37,9%, σε 1.287 χιλ. τόνους για το 6Μ 2023, από 2.074 χιλ. τόνους για το 6Μ 2022 αντίστοιχα».

Αναφορικά με το Dry Port της θυγατρικής ThPA Sofia, σημειώθηκε σημαντική πτώση της διακίνησης, με συνολικά 92 TEUs (έναντι 3.623 TEUs την αντίστοιχη περσινή περίοδο) με τα αντίστοιχα έσοδα να περιορίζονται στις 40 χιλ. ευρώ (έναντι 639χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο). Η εν λόγω πτώση οφείλεται, κατά την εταιρεία, «στις γενικότερες συνθήκες του σιδηροδρομικού δικτύου, οι οποίες προκάλεσαν μερική αναστολή λειτουργιών, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η θυγατρική εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιοργάνωσης από τον Ιανουάριο του 2023».

Αναφορικά με την κερδοφορία, τα μεικτά κέρδη του Ομίλου μειώθηκαν κατά 8,3%, σε 17,3 εκατ. ευρώ το 6Μ 2023, από 18,9 εκατ. ευρώ το 6Μ 2022 και για την Εταιρεία τα μεικτά κέρδη επίσης μειώθηκαν κατά 9,8%, σε 17,3 εκατ. ευρώ το 6Μ 2023, από 19,2 εκατ. ευρώ το 6Μ 2022.

Τα λειτουργικά κέρδη-EBITDA για τον Όμιλο σημείωσαν μείωση κατά 9,7%, σε 15,1 εκατ. ευρώ το 6Μ 2023, από 16,7 εκατ. ευρώ το 6Μ 2022 και για την Εταιρεία επίσης μειώθηκαν κατά 16,2%, σε 14,4 εκατ. ευρώ από 17,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 6Μ 2022.

Τέλος, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων για τον Όμιλο μειώθηκαν κατά 12,2%, σε 8,4 εκατ. ευρώ το 6Μ 2023, από 9,6 εκατ. ευρώ για το 6Μ 2022 και για την Εταιρεία επίσης μειώθηκαν κατά 24,5%, σε 7,7 εκατ. ευρώ το 6Μ 2023 από 10,2 εκατ. ευρώ το 6Μ του 2022. Οι κύριοι λόγοι μείωσης της κερδοφορίας επικεντρώνονται «στη μείωση διακίνησης φορτίων στο Συμβατικό Λιμάνι, καθώς και στην εγγραφή απομείωσης των 0,87 εκατ. ευρώ της συμμετοχής στην θυγατρική ThPA Sofia EAD».

Το καθαρό πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το εξάμηνο του 2023 ανήλθε στα 4,3 εκατ. ευρώ και αφορά κυρίως μελέτες και εκτενείς εργασίες αναβάθμισης κρηπιδωμάτων, εργασίες αναβάθμισης αποθηκών, αναβαθμίσεις συστημάτων ελέγχου και αγορά μηχανημάτων. «Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών εξελίσσεται δυναμικά, σε συνέπεια με τους στρατηγικούς στόχους της Διοίκησης», σημειώνει η ΟΛΘ.

Από τη εταιρεία τονίζεται πως οι πραγματοποιηθείσες υποχρεωτικές επενδύσεις της ΟΛΘ ΑΕ από την ιδιωτικοποίηση τον 3/2018 έως σήμερα, προσεγγίζουν τα 23,9 εκατ. ευρώ, και αφορούν κατά βάση μηχανολογικό εξοπλισμό, συγκεκριμένα υπερσύγχρονες γερανογέφυρες, αυτοκινούμενο γερανό, οχήματα στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και μελέτες για την γενική ανάπτυξη του λιμένα.

Πέραν ωστόσο των ανωτέρω υποχρεωτικών επενδύσεων, η ΟΛΘ Α.Ε. προχώρησε σε «ιδιαίτερα σημαντικές πρόσθετες επενδύσεις ύψους άνω των 43,7 εκατ. ευρώ, για αναβάθμιση υποδομών (αναβαθμίσεις κτηρίων, γραφείων, υποσταθμών, υποδομών κρηπιδωμάτων), αγορά εξοπλισμού (πρόσθετα μηχανήματα στοιβασίας, τράκτορες, ανυψωτικά μηχανήματα) και λοιπών ποικίλων εργασιών, την ίδια περίοδο (από τον 3/2018 έως σήμερα)». Οι καθαρές επενδύσεις συνεπώς της ΟΛΘ ΑΕ από τον 3/2018 έως και σήμερα ξεπερνούν τα 67,6 εκατ. ευρώ, αναφέρει η εταιρεία.

Στις 30 Ιουνίου 2023, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της Εταιρείας ανήλθαν σε 85 εκατ. ευρώ (86,8 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο) έναντι 92,3 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2022 (93,9 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο), χωρίς τραπεζικό δανεισμό.

Ο εκτελεστικός πρόεδρος ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ επισήμανε πως «από το 2018, έχουμε ολοκληρώσει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 67 εκατ. ευρώ για τη συνολική αναβάθμιση του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Το 2023 συνεχίζουμε την υλοποίηση του Επενδυτικού μας Πλάνου εστιάζοντας στην αναβάθμιση των υποδομών του Λιμένα, στην προώθηση της ψηφιοποίησης και στη δημιουργία συνεργειών που προάγουν το διασυνοριακό εμπόριο, ενισχύουν τη συνδεσιμότητα και θέτουν τις βάσεις για αξιοποίηση νέων ευκαιριών σε διεθνές επίπεδο. Παράλληλα, θέτοντας στο επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη επιδιώκουμε να συμβάλλουμε ενεργά στην εξέλιξη της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και τη δημιουργία σημαντικής προστιθέμενης αξίας για την οικονομία και την κοινωνία».