Skip to main content

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Δύο οι υποψήφιοι ανάδοχοι για το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα

Ποια επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για το κρίσιμο έργο του ΟΛΘ που αφορά την ανάπτυξη του λιμανιού και της Θεσσαλονίκης ευρύτερα

Δύο είναι τελικά οι μνηστήρες για το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπως προέκυψε από την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Το ένα επενδυτικό σχήμα είναι η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ (όμιλος Mytilineos μαζί με τον εξειδικευμένο στα λιμενικά έργα εταίρο του) και το άλλο η ARCHIRODON GROUP N.V.

Εκτός παιχνιδιού, αν και στην πρώτη φάση είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το έργο, έμειναν οι ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ.

Ο προτιμητέος επενδυτής αναμένεται να αναδειχθεί μέχρι το τέλος του μήνα, ενώ για την εκκίνηση των εργασιών απαιτείται η έκδοση του απαιτούμενου Προεδρικού Διατάγματος.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία διαγωνισμού, που το 2022 είχε αναδείξει ανάδοχο την κοινοπραξία Mytilineos SA – Rover Maritime SL – HDK SA, ακυρώθηκε, καθώς, σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει ο ΟΛΘ, «η εν λόγω απόφαση για την υλοποίηση του έργου λήφθηκε λόγω των νέων απαιτήσεων που προέκυψαν από τη νομοθετική μεταβολή του τρόπου αδειοδότησης, ώστε να επιτευχθούν οι βέλτιστοι όροι για την εταιρεία». Με το νέο Προεδρικό Διάταγμα θα εγκριθεί η επικαιροποίηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, του Master Plan και της Κυκλοφοριακής Μελέτης, σε συνέχεια απόφασης του ΣτΕ τον Μάρτιο του 2022.

Για την ακύρωση του διαγωνισμού προφανώς ρόλο είχε παίξει και η συγκυρία της μεγάλης ανόδου του κατασκευαστικού κόστους σε σχέση με το 2019 που είχε αυτός προκηρυχθεί. 

Να σημειωθεί ότι κατά την εξαγορά του ΟΛΘ από τον όμιλο Σαββίδη το 2017 υπήρχε ο όρος των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 130 εκατ. ευρώ για την επέκταση του 6ου προβλήτα, ωστόσο, υπό το φως των νέων δεδομένων οι προσφορές αναμένεται να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα.