Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Το comeback του συνεδριακού τουρισμού μετά τα πέτρινα χρόνια της πανδημίας

Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για το 2023 για τον κλάδο στη Θεσσαλονίκη που κατάφερε να διατηρηθεί στους 50 δημοφιλέστερους συνεδριακούς προορισμούς παγκοσμίως

Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται ο συνεδριακός τουρισμός στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος άντεξε το πλήγμα της πανδημίας που «πάγωσε» για σχεδόν δύο χρόνια κάθε σχετική δραστηριότητα.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, ο κορωνοϊός μπορεί να φρέναρε αλλά δεν ανέκοψε την πορεία τού πολύ σημαντικού αυτού κλάδου για την οικονομία της πόλης, ο οποίος ανέκαμψε τη χρονιά που μας πέρασε και αναμένεται να έχει δυναμική παρουσία και μέσα στο 2023. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο 2019, τη χρονιά – ορόσημο, διοργανώθηκαν στη Θεσσαλονίκη 39 συνέδρια με τις προδιαγραφές που θέτει η διεθνής ένωση ICCA, ενώ το 2022 διοργανώθηκαν 30. Και, παρά την καθίζηση που υπέστη η παγκόσμια αγορά, η πόλη διατηρήθηκε σταθερή στην παγκόσμια κατάταξη, καταλαμβάνοντας την 47η θέση.

«Η χρονιά πήγε καλά. Το 2022 ήταν μία χρονιά διόρθωσης των στρεβλώσεων του 2020 και του 2021 και το ίδιο ισχύει σε κάποιον βαθμό και για το 2023. Δεν επιστρέψαμε στο 2019, που ήταν μία εξαιρετική χρονιά, η οποία μας ανέβασε πολύ στις κατατάξεις, αλλά δεν χάσαμε θέσεις. Σε απόλυτο αριθμό συνεδρίων χάσαμε, αλλά διατηρήσαμε το μερίδιό μας σε μία μικρότερη πίτα», ανέφερε στη Voria.gr η διευθύντρια του Thessaloniki Convention Bureau (TCB), Ελένη Σωτηρίου.

Παρά την άρση των περιοριστικών μέτρων, η διεξαγωγή συνεδρίων με υβριδικό τρόπο, δηλαδή και δια ζώσης και διαδικτυακά, συνεχίζεται, καθώς οι διοργανωτές θέλουν να έχουν εναλλακτικό σχέδιο για την περίπτωση που αλλάξουν οι συνθήκες.

Θετικά τα πρώτα δείγματα για το 2023

Έπειτα από χρόνια συστηματικής δουλειάς η Θεσσαλονίκη φαίνεται πως κερδίζει το στοίχημα της αναγνωρισιμότητας και αναδεικνύεται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό συνεδριακό προορισμό, κάτι που αναμένεται να επιβεβαιωθεί και στην τρέχουσα χρονιά. «Τα δείγματα για 2023 είναι θετικά. Ήδη είναι κλεισμένα πολλά συνέδρια. Το πιο ελπιδοφόρο μήνυμα είναι ότι παρατηρήσαμε μέσα στο 2022 και ιδιαίτερα το δεύτερο εξάμηνο ένα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη. Είχαμε πολλά και καλά ραντεβού στις εκθέσεις που πήγαμε, με ενδιαφέρον για την πόλη και με ζητήσεις, πράγμα που δεν παρατηρούσαμε πολύ συχνά, επειδή η Θεσσαλονίκη ήταν σχετικά άγνωστος προορισμός. Είχαμε ζητήσεις σχεδόν αμέσως μετά τις επισκέψεις, γιατί για πρώτη φορά έπειτα από τόσα χρόνια οι περισσότεροι μας ήξεραν. Δεν χρειαζόταν να εξηγήσουμε πού βρίσκεται η πόλη στον χάρτη. Επιπλέον, είχαμε και τα λεγόμενα site inspections, δηλαδή επισκέψεις στην πόλη ανθρώπων που έρχονται αποφασισμένοι να οργανώσουν συνέδριο για να δουν τις υποδομές. Επίσης, πήγε πολύ καλά η εκδήλωση που κάναμε στο Τελ Αβίβ, το Connect on Tour. Είχαμε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον με 30 byers κι όσο και αν το Ισραήλ είναι μία αγορά γνωστή τίποτα δεν είναι δεδομένο», σημείωσε η κ. Σωτηρίου.

Σημαντικό ρόλο στην ανέλιξη της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια κατάταξη εκτιμάται ότι αποτελεί η αναβάθμιση του αεροδρομίου Μακεδονία. Σύμφωνα με την κ. Σωτηρίου, το γεγονός ότι είναι περιορισμένες οι απευθείας συνδέσεις είναι μεν πρόβλημα, ωστόσο αφορά όλους τους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Κι αυτό δεδομένου ότι οι αεροπορικές εταιρείες κλήθηκαν να διαμορφώσουν εκ νέου τα πτητικά τους προγράμματα εξαιτίας της ακρίβειας στα καύσιμα και του πολύ μειωμένου αριθμού που έχουν στα πληρώματα και στους εργαζόμενους, κάτι που επιδεινώθηκε το καλοκαίρι. «Πολλές φορές υπερτονίζεται μία ελλιπής απευθείας συνδεσιμότητα της Θεσσαλονίκης, αλλά αυτό υπάρχει και σε άλλες πόλεις που είναι ανταγωνιστικοί προορισμοί, όπως, για παράδειγμα, η Λιουμπλιάνα, που είναι λίγο πιο πάνω από εμάς στην παγκόσμια κατάταξη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο φετινός προγραμματισμός

Το Thessaloniki Convention Bureau θα συνεχίσει και μέσα στο 2023 τις δράσεις εξωστρέφειας, προκειμένου να δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στον κλάδο. Το διάστημα 2 – 4 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη η καθιερωμένη -πλέον- εκδήλωση Connect Tourism & Travel Event, η οποία προβάλλει τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και την ευρύτερη περιοχή στις ευρωπαϊκές και διεθνείς αγορές, ενώ και δίνει τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες του κλάδου να συνδεθούν με διεθνείς αγοραστές. Παράλληλα, θα οργανωθεί για δεύτερη χρονιά και το Connect on Tour με τρεις εκδηλώσεις στο εξωτερικό, πιθανότατα όλες στο δεύτερο εξάμηνο του χρόνου.

«Το άλλο σημαντικό που κάνουμε είναι το Greek Meetings Alliance, τη σύμπραξη με το αντίστοιχο Convention Bureau της Αθήνας και το HAPCO, την ένωση επαγγελματιών διοργανωτών συνεδρίων, που ουσιαστικά αποτελεί μία συμμαχία σε εθνικό επίπεδο για να καλύψουμε το κενό του εθνικού συνεδριακού φορέα. Με αυτόν τον τρόπο θέλουμε να ενδυναμώσουμε τη θέση μας στην παγκόσμια αγορά με το brand Συνεδριακή Ελλάδα», κατέληξε η κ. Σωτηρίου.