Skip to main content

ΟΛΘ: Πλώρη για ρεκόρ στα κρουαζιερόπλοια βάζει η Θεσσαλονίκη το 2024

Ενισχυμένη φέτος η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη κατά 13% έναντι του 2022 – Το 2024 είναι προγραμματισμένα να δέσουν στο λιμάνι 76 κρουαζιερόπλοια

Για τα καλά στον χάρτη της κρουαζιέρας φαίνεται να έχει μπει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς με σύμμαχο τον καλό καιρό συνεχίζει να υποδέχεται κρουαζιερόπλοια, ενώ το τελευταίο της χρονιάς είναι προγραμματισμένο να καταπλεύσει στις 17 Δεκεμβρίου.

Ο λόγος για το Celestyal Journey, που θα πιάσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για 7 ώρες με επόμενο προορισμό τη Σμύρνη. Πρόκειται για το 69ο κρουαζιερόπλοιο της χρονιάς, η οποία θα κλείσει ενισχυμένη έναντι του 2022 - που ήταν επίσης μία θετική χρονιά - κατά 13%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κρουαζιέρα στην πόλη το 2022 έναντι του 2021 κατέγραψε αύξηση κατά περίπου 260% καθώς πέρυσι στο λιμάνι έδεσαν 61 κρουαζιερόπλοια έναντι 17 έναν χρόνο νωρίτερα.

Η Θεσσαλονίκη γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια, καθώς κορυφαίες εταιρείες του κλάδου έχουν συμπεριλάβει το λιμάνι της πόλης στα δρομολόγιά τους.  

Με εφόδια την καλή φετινή πορεία της κρουαζιέρας, ο ΟΛΘ βάζει πλώρη για ένα ακόμη καλύτερο 2024 καθώς σύμφωνα με το μέχρι στιγμής πρόγραμμα, που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της εταιρείας, στο λιμάνι της πόλης, αναμένεται να ρίξουν άγκυρα, 76 κρουαζιερόπλοια, εκ των οποίων τα 34 τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η αρχή θα γίνει στις 3 Φεβρουαρίου με το Celebrity Infinity, το οποίο θα διανυκτερεύσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και θα καταπλεύσει την επόμενη το μεσημέρι για το Κουσάντασι.

Το αντίστοιχο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί στις 13 και 24 Φεβρουαρίου, στις 5, 16 και 26 Μαρτίου αλλά και στις 7 Απριλίου.

Σύμφωνα με το αναρτημένο πρόγραμμά, το οποίο επικαιροποιείται συνεχώς, ενδεχομένως να υπάρξουν προσθήκες και άλλων κρουαζιερόπλοιων, το τελευταίο της επόμενης χρονιάς και συγκεκριμένα το MSC MUSICA, θα καταπλεύσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 5 Νοεμβρίου και θα παραμείνει για οκτώ ώρες.   

Σημειώνεται πως η Θεσσαλονίκη ως η κύρια πύλη για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, με 15 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και περισσότερα από 30 μουσεία σε κοντινή απόσταση από το λιμάνι αποτελεί πόλο έλξης για τους τουρίστες, οι οποίοι, σύμφωνα με έρευνες, την προτείνουν σε φίλους τους για να την επισκεφτούν.

Πολλαπλασιαστικά τα οφέλη από το home port

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, η καλύτερη χρονιά για την κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη στην προηγούμενη δεκαετία ήταν το 2015, όταν έδεσαν 35 κρουαζιερόπλοια που μετέφεραν 26.356 επιβάτες.

Τα στοιχεία, πάντως, της φετινής χρονιάς αλλά και της επόμενης καταδεικνύουν πως η Θεσσαλονίκη γίνεται ολοένα και πιο ελκυστικός προορισμός, μετά από χρόνια προσπαθειών, μπαίνοντας πλέον δυναμικά στον παγκόσμιο χάρτη του θαλάσσιου τουρισμού, ενώ παράλληλα βρίσκει τη θέση της όχι μόνον στον χάρτη της κρουαζιέρας, αλλά και του «home port», ήτοι λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών.

Εκτιμάται πως στην περίπτωση που ένα κρουαζιερόπλοιο περνάει απλώς από ένα λιμάνι (call visit) ξοδεύονται περί τα 80 ευρώ την ημέρα ανά άτομο, ενώ στην περίπτωση του home porting, ξοδεύονται 170 ευρώ ανά άτομο την ημέρα.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους του κλάδου όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απασχολούνται εργαζόμενοι από 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ. καταστήματα και εστιατόρια, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.) κατά συνέπεια ο οικονομικός αντίκτυπος είναι άκρως σημαντικός για την ευρύτερη περιοχή.

Η στρατηγική που χαράσσει η διοίκηση του ΟΛΘ προκειμένου το λιμάνι της πόλης να είναι ένα ανοιχτό, θελκτικό λιμάνι για την κρουαζιέρα φαίνεται πως αποδίδει καρπούς. Προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλλουν άλλωστε οι επενδύσεις που υλοποιούνται στον ΟΛΘ.