Skip to main content

Σκρέκας για χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Δεν θα επιτρέψουμε την αναρχία στην αγορά - Οι παραβάτες θα τιμωρούνται

«Ήδη έχουμε τις πρώτες αλυσίδες οι οποίες έχουν αρχίσει και αποστέλλουν τα στοιχεία με τις τιμές των προϊόντων για το γιορτινό καλάθι» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης

«Η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι το χριστουγεννιάτικο τραπέζι να είναι γεμάτο φέτος και για αυτό τον λόγο εντάξαμε προϊόντα τα οποία είναι απαραίτητα ώστε να έχουμε ένα πλήρες γιορτινό τραπέζι» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας μιλώντας στην ΕΡΤ. Πρόσθεσε ότι «ήδη έχουμε τις πρώτες αλυσίδες οι οποίες έχουν αρχίσει και αποστέλλουν τα στοιχεία με τις τιμές των προϊόντων για το γιορτινό καλάθι που θα έχουν φέτος». Σε άλλο σημείο ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι δεν θα επιτρέψουμε την αναρχία στην αγορά κι ότι οι παραβάτες θα τιμωρούνται.

«Έχουμε χαμηλότερες τιμές ή ίδιες τιμές σε σχέση με πέρσι»

Στη συνέχεια ανέφερε «συγκεκριμένα έχω μπροστά μου τη λίστα από το πρώτο σούπερ μάρκετ, έχουμε το γιορτινό καλάθι από το σούπερ μάρκετ Μασούτης. Μέχρι το μεσημέρι, απόγευμα, θα έχουν ανακοινωθεί από όλες τις αλυσίδες, από όλα τα σούπερ μάρκετ. Καταρχήν βλέπουμε ότι έχουμε χαμηλότερες τιμές από πέρσι ή ίδιες τιμές με πέρυσι. Άρα έχουμε ή μηδενικό πληθωρισμό ή έχουμε αρνητικό πληθωρισμό σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο. Συγκεκριμένα έχουμε στο αρνίσιο κρέας είναι μειωμένη η τιμή του κατά 17%. Σήμερα στα σούπερ μάρκετ Μασούτης θα πωλείται το αρνί 8,9 ευρώ το κιλό, πολύ χαμηλότερα από τα 11,5 ευρώ και τα 12 ευρώ που πωλούνταν το αρνί το προηγούμενο διάστημα. Έχουμε τη φέτα να είναι στην ίδια τιμή ακριβώς με τα περσινά Χριστούγεννα, έχουμε τη γαλοπούλα να είναι μειωμένη η τιμή της κατά 5%. Έχουμε γαλακτοκομικά προϊόντα επίσης μειωμένα. Έχουμε το γάλα να είναι ελαφρά μειωμένο ή ίδια τιμή με πέρσι ανάλογα με το αν είναι πλήρες ή ελαφρύ η λάιτ, η ζάχαρη είναι ελαφρά μειωμένη, το τσουρέκι και η παραδοσιακή βασιλόπιτα ίδια τιμή με πέρσι. Καμία αύξηση -γιατί το προηγούμενο διάστημα και τις προηγούμενες μέρες άκουσα εκτιμήσεις ότι θα είναι αυξημένο το γιορτινό τραπέζι κατά 20%. Το γιορτινό τραπέζι φέτος και σε ό,τι αφορά το χοιρινό κρέας και σε ό,τι αφορά τη γαλοπούλα και σε ό,τι αφορά το αρνί και σε ό,τι αφορά και τα υπόλοιπα τα οποία είναι απαραίτητα, είναι είτε μειωμένο είτε ίδια τιμή».

Σε άλλο σημείο τόνισε «Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα επίσης το μήνα Νοέμβριο μειώθηκε κατά 10%, δηλαδή από 9,9% που ήταν τον Οκτώβριο μειώθηκε στο 8,9%. Από 9,9 τον Οκτώβριο, μειώθηκε στο 8,9 το Νοέμβριο. Αυτό βεβαίως θέλω να πω ότι δεν είναι κάτι το οποίο μπορεί κάποιον να τον αφήνει ικανοποιημένο και πολύ περισσότερο εμάς. Γι’ αυτό και η προσπάθεια να μειωθούν οι τιμές στα ράφια της κυβέρνησης είναι σημαντική. Πώς προσπαθούμε να το πετύχουμε αυτό; μέσα από τις πρωτοβουλίες “μόνιμη μείωση τιμής”. Σήμερα έχουμε στα σούπερ μάρκετ 1.286 προϊόντα που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες, είτε είναι τρόφιμα, είτε είναι απορρυπαντικά, είτε είναι καθαριστικά, είτε είναι προϊόντα προσωπικής φροντίδας, τα οποία διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές, τουλάχιστον 5% για τους επόμενους έξι μήνες, που σημαίνει ότι οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα τα οποία έχουν ανάγκη, τα οποία περιλαμβάνονται σε αυτές τις κατηγορίες και σε αυτά τα 1.286 προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές. Αυτό βοηθάει την αποκλιμάκωση. Επίσης, πρέπει να πω και το εξής ότι εμείς έχουμε προσπαθήσει να ενδυναμώσουμε τον καταναλωτή, γιατί και η καταναλωτική συμπεριφορά βοηθάει στο να έχουμε αποπληθωρισμό. Δηλαδή όταν επιλέγει ο καταναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν το οποίο είναι ποιοτικό, είναι καλό, αλλά σε φθηνότερη τιμή από κάποιο άλλο αυτό τονώνει τον ανταγωνισμό. Τι σημαίνει αυτό; Μειώνει, τραβάει τις τιμές των προϊόντων προς τα κάτω».

»Γι αυτό και εμείς έχουμε τον e- Καταναλωτή. Πριν ξεκινήσει κάποιος να πάει στο διπλανό κατάστημα να ψωνίσει τα προϊόντα που θέλει, μπορεί να κάνει μια διερεύνηση και να δει πού μπορεί να αγοράσει φθηνότερα τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Από ποια αλυσίδα δηλαδή. Όταν βγαίνουμε έξω από το σπίτι, σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων, έχουμε συνήθως δύο ή τρία καταστήματα σούπερ μάρκετ διαφορετικών εταιρειών. Άρα με τον e- Καταναλωτή μπορούμε να δούμε αυτά πού θέλουμε να αγοράσουμε, πού θα τα βρούμε φθηνότερα και να πάμε εκεί να προμηθευτούμε. Αυτό βοηθάει».