Skip to main content

Ποια τα οφέλη από τη λειτουργία του ΣΜΑ της Ευκαρπίας

Σε εκδήλωση για την κοπή της βασιλόπιτας, ο Μιχάλης Γεράνης προανήγγειλε τη λειτουργία πρέσας στον ΣΜΑ και τη διανομή ειδικού λογισμικού στους δήμους.

Τα τελευταία δύο χρόνια τα απορριμματοφόρα των δήμων της Θεσσαλονίκης διήνυσαν τέσσερα εκατομμύρια χιλιόμετρα λιγότερο, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, χάρη στη λειτουργία του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην Ευκαρπία. Εκεί φτάνουν καθημερινά πάνω από 150 οχήματα από τους δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης και κάποιους δήμους της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ενώ τα απορρίμματα συμπιέζονται και τοποθετούνται σε κοντέινερ, χωρητικότητας φορτίου τριών ή και τεσσάρων απορριμματοφόρων, για να οδηγηθούν στη συνέχεια στον ΧΥΤΑ της Μαυροράχης. Το αποτέλεσμα θεωρείται σημαντικό, λόγω της μείωσης του κόστους μεταφοράς, τόσο σε καύσιμα, όσο και σε εργατοώρες, αλλά και σε δαπάνες συντήρησης οχημάτων.

Τα παραπάνω ανέφερε σήμερα ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συνδέσμου Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Κεντρικής Μακεδονίας, Μιχάλης Γεράνης, σε εκδήλωση κοπής βασιλόπιτας που έγινε στους χώρους του ΣΜΑ, με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων από την έναρξη της λειτουργίας του.

Ο κ. Γεράνης προανήγγειλε, άλλωστε, τη λειτουργία, σε λίγους μήνες, μίας πρέσας στον ΣΜΑ της Ευκαρπίας, όπου θα συμπιέζονται τα βιοαποδομήσιμα απορρίμματα, δηλαδή όσα θα εναποτίθενται στους καφέ κάδους, προκειμένου στη συνέχεια να μεταφέρονται στον ΧΥΤΑ της Μαυροράχης για τη δημιουργία εδαφοβελτιωτικού υλικού (κομπόστ).

«Προχωράμε και για άλλες δομές και για τεχνολογίες τέτοιες, οι οποίες έχουν αρκετές δεκαετίες δοκιμαστεί σε προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες και είμαστε αισιόδοξοι» τόνισε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ενώ γνωστοποίησε ότι προετοιμάζεται ειδικό λογισμικό, που θα δοθεί στους δήμους που χρησιμοποιούν τον ΣΜΑ της Ευκαρπίας και θα παρέχει στοιχεία για τις μετακινήσεις των απορριμματοφόρων, τα σκουπίδια που μεταφέρονται κ.α.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου, αναφέρθηκε στα οφέλη από τη λειτουργία του ΣΜΑ, στη μείωση του κόστους μεταφοράς των σκουπιδιών αλλά και στις επακόλουθες μειώσεις στα δημοτικά τέλη. Τάχθηκε επίσης υπέρ της διαχείρισης των απορριμμάτων αποκλειστικά από τους δήμους λέγοντας: «μόνο στην Ελλάδα θέλει το υπουργείο η κεντρική εξουσία με τις εκάστοτε κυβερνήσεις να μπερδεύεται στα πόδια μας». Πρότεινε, τέλος, «επανάκτηση όσων μπορούν να επανακτηθούν, ανακύκλωση για χαρτί, γυαλί, πλαστικό και αλουμίνιο, κομποστοποίηση και ενεργειακή αξιοποίηση για ό,τι δεν ανήκει σε αυτές τις κατηγορίες».

Στις αντιδράσεις που υπήρξαν για τη λειτουργία του ΣΜΑ αναφέρθηκε ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας, επισημαίνοντας ότι το έργο αυτό «αμφισβητήθηκε και πολεμήθηκε όσο λίγα». «Ένα δύσκολο έργο, αλλά για να λέμε αλήθειες, ο τόπος εδώ στη δυτική Θεσσαλονίκη είναι επιφυλακτικός, γιατί βλέπουμε πως ό,τι άσχημο γίνεται δυτικά και ό,τι καλό ανατολικά. Οι πολίτες, δυστυχώς υφίστανται ένα κοινωνικό ρατσισμό. Όμως ευτυχώς το έργο μάς δικαίωσε όλους, κυρίως όμως την προσπάθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» πρόσθεσε.