Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Νέα επενδυτική τάση στα logistics φέρνουν οι εργασίες για το Flyοver

Η λύση στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στη Θεσσαλονίκη και θα διευκολύνουν τη μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία των παραδόσεων - Τι λέει στη Voria ο νέος πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος, δρ Δημήτρης Τσιτσάμης

Μια νέα επενδυτική τάση στον κλάδο των logistics στη Θεσσαλονίκη φαίνεται να φέρνουν οι εργασίες για το Flyοver. Πρόκειται για τα μικρά city logistics hubs, τα οποία θα έρθουν να απαντήσουν τόσο στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει αρχίσει να δημιουργείται εξαιτίας της κατασκευής του φιλόδοξου αυτού οδικού έργου όσο και στην πρόθεση της νέας δημοτικής αρχής να βάλει τάξη στις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων στα καταστήματα της πόλης.

Την εκτίμηση αυτή κάνει στη Voria.gr ο νέος πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος και senior innovation manager της ΟΛΘ ΑΕ, δρ Δημήτρης Τσιτσάμης. Εξηγεί μάλιστα πως τα city logistics hubs θα είναι ιδανική λύση στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στη Θεσσαλονίκη και θα διευκολύνουν τη μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία των παραδόσεων των μεταφορικών εταιρειών σε λιανεμπορικές αλυσίδες και εμπορικά καταστήματα. Δεν αποκλείεται δε σε δεύτερη φάση αυτή η επενδυτική τάση και οι ανάγκες που θα δημιουργηθούν να προσελκύσουν και τους μεγάλους του κλάδου, που θα διατηρούν περιφερειακά της Θεσσαλονίκης τα μεγάλα logistics centers τους, αλλά θα δημιουργούν και τα μικρότερα city hubs τους εντός της πόλης.

Ζήτηση για νέα, ψηλότερα και «πράσινα» κτίρια

Την ίδια στιγμή η ζήτηση των εταιρειών logistics στη Βόρεια Ελλάδα επικεντρώνεται σε νέες και «πράσινες» εγκαταστάσεις logistics, τροφοδοτώντας μια σημαντική επενδυτική κινητικότητα στην περιοχή από μεγάλους developers που αναπτύσσουν υποδομές για την εφοδιαστική αλυσίδα με σκοπό την εκμίσθωσή τους. Ειδικότερα, όπως σημειώνει ο κ. Τσιτσάμης, οι εταιρείες logistics ενδιαφέρονται κυρίως για νέα κτίρια, που αναπτύσσονται από την αρχή με «πράσινο» χαρακτήρα, και όχι τόσο για παλαιές εγκαταστάσεις που αναβαθμίζονται. Μάλιστα, αναζητούν πλέον κτίρια με μεγαλύτερα ύψη που να φτάνουν μέχρι και τα 14 μέτρα από τα 9 που είναι τα συνήθη, ώστε να μειώσουν το κόστος, εξασφαλίζοντας περισσότερο καθ’ ύψος αποθηκευτικό χώρο και μεγαλύτερη ευελιξία στην εγκατάσταση ρομποτικών συστημάτων.

«Συνολικά στη χώρα έχουν ολοκληρωθεί τα τελευταία χρόνια εγκαταστάσεις logistics επιφάνειας 150.000 τ.μ. και αναμένονται άλλα 80.000 τ.μ. Η προοπτική στον κλάδο είναι δυναμική και μάλιστα με μεγάλες επενδυτικές αποδόσεις» εξηγεί ο κ. Τσιτσάμης και προσθέτει: «Η δυναμική είσοδος του e-commerce στη ζωή μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, που διατηρεί τους ρυθμούς της, οδήγησε σε μεγάλη αύξηση της ζήτησης για αποθηκευτικούς χώρους, ώστε να μειώνονται οι χρόνοι παράδοσης. Στη Βόρεια Ελλάδα όμως και η δρομολογούμενη επέκταση του 6ου προβλήτα, που θα επιτρέψει την υποδοχή mega ships και θα αναδείξει το λιμάνι σε μεγάλο εμπορευματικό κόμβο αποτελεί δέλεαρ για το επενδυτικό ενδιαφέρον στα logistics».  

Να σημειωθεί ότι πριν από λίγο καιρό η Streem Global AE ανακοίνωσε την εξαγορά σύγχρονης εγκατάστασης logistics στη ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης, στη Σίνδο, επιφάνειας 33.000 τ.μ., σε οικόπεδο 60.000 τ.μ., ενώ η DIMAND δρομολογεί επένδυση 160 εκατ.ευρώ για ανέγερση συγκροτήματος logistics 120.000 τ.μ. σε δύο φάσεις σε ακίνητο πρώην ιδιοκτησίας της ΒΑΛΚΑΝ ΑΚΙΝΗΤΑ στο 15ο χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης-Έδεσσας. Παράλληλα, αναμένεται εντός του έτους η προκήρυξη του διαγωνισμού για την μετατροπή του στρατοπέδου Γκόνου σε logistics center.

Η καλύτερη στιγμή για το άνοιγμα της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος

Μάλιστα, αυτή η σημαντική επενδυτική κινητικότητα στα logistics στην περιοχή ενέπνευσε και το άνοιγμα της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος –που ήταν μέχρι πρότινος μόνο επιστημονικό σωματείο- και σε εταιρείες logistics. «Είναι μια πολύ καλή στιγμή γι’ αυτό, τώρα που αλλάξαμε και καταστατικό, να απευθύνουμε ένα κάλεσμα στις εταιρείες του κλάδου να γίνουν μέλη μας. Είναι ο πρώτος μου στόχος από τη στιγμή που ανέλαβα» σημειώνει ο κ. Τσιτσάμης, ο οποίος με σπουδές ηλεκτρολόγου μηχανικού, μεταπτυχιακό σε computers engineering στη Νέα Υόρκη και ένα διατμηματικό διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο Πειραιά στα port logistics, υπηρετεί πολλά χρόνια τον κλάδο.

 

Image

 

Η Ελληνική Εταιρεία Logistics Βορείου Ελλάδος είναι ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο και παράλληλα ο παλαιότερος επίσημος φορέας για την προώθηση της επιστήμης των logistics στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς ιδρύθηκε το 1997. Αυτή τη στιγμή αριθμεί πάνω από 300 μέλη, επαγγελματίες και στελέχη ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών, οργανισμών του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, επιχειρηματίες, ακαδημαϊκούς, νέους και σπουδαστές, αλλά και ιδιώτες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των logistics και της διαχείρισης εφοδιαστικών αλυσίδων.

Τα προβλήματα του κλάδου

Πάντως ο κλάδος των logistics στη Βόρεια Ελλάδα δεν έχει μόνο προοπτικές, αλλά και προβλήματα. Το βασικότερο είναι η ανεπάρκεια υποδομών και δη σιδηροδρομικών, η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού για την κάλυψη αναγκών σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, από τον επιστήμονα μέχρι τον χειριστή μηχανημάτων, αλλά και η ανάγκη θέσπισης κινήτρων για την επιχειρηματική ανάπτυξη των logistics. «Πρέπει, πέραν των μεγάλων, να δούμε και τους μικρούς του κλάδου, οι οποίοι μέσα στις ταχύτατες αυτές εξελίξεις μπορεί να παραμεριστούν» σημειώνει ο κ. Τσιτσάμης.