Skip to main content

Λουκέτο για επιχειρήσεις δεκαετιών στην αγορά της Θεσσαλονίκης

Ποια καταστήματα, στην καρδιά της πόλης, κατέβασαν ρολά μετά από παρουσία δεκαετιών - Ποια η επόμενη ημέρα

Απέκτησαν το δικό τους, πιστό, καταναλωτικό κοινό, αποτέλεσαν σημείο αναφοράς για δεκαετίες στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, λανσάροντας ενδυματολογικές και όχι μόνον τάσεις της εποχής. Ο λόγος για επιχειρήσεις με ζωή δεκαετιών που είτε αποχαιρέτησαν, οριστικά, την πελατεία τους, είτε έκλεισαν κεντρικό κατάστημα - αναφοράς, διατηρώντας άλλο φυσικό χώρο πώλησης αλλά και e-shop, ακολουθώντας τις επιταγές του σύγχρονου επιχειρηματικού μοντέλου.

Η αλήθεια είναι πως η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα από τα τέλη του 2000, όταν η οικονομική κρίση χτύπησε για τα καλά την πόρτα της χώρας μας, έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου. Ωστόσο και μετά την επαναφορά της οικονομίας σε σταθερότερα μονοπάτια το επιχειρείν της Θεσσαλονίκης, συνεχίζει να καταγραφεί σκαμπανεβάσματα. Η περίοδος του κορωνοϊού δημιούργησε σημαντικές δυσλειτουργίες, ενώ την τελευταία διετία το γαϊτανάκι των συνεχών ανατιμήσεων και η αύξηση, παρά την πρόσφατη εκτόνωση, του πληθωρισμού κάνει τους καταναλωτές περισσότερο επιφυλακτικούς.

Την ίδια ώρα η μη διαδοχή κατάσταση για μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, οδηγεί σε αναγκαστικό κατέβασμα των ρόλων, ενώ η αλλαγή επιχειρηματικής στρατηγικής που επιλέγουν άνθρωποι του χώρου ωθεί σε περιορισμό των φυσικών καταστημάτων. Το ηλεκτρονικό εμπόριο που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας φαίνεται πως αποτελεί το σίγουρο επιχειρηματικό...λιμάνι για πολλούς ευέλικτους  ανθρώπους του εμπορικού κόσμου που έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι των διαδικτυακών αγορών και ποντάρουν σε αυτές.

Το Rococo, με γυναικεία και ανδρικά ενδύματα, στην οδό Μητροπόλεως στο νούμερο 69, η Α. Σαπίδης ΑΕ, με γυναικεία ενδύματα στη συμβολή των οδών Ίωνος Δραγούμη και Εγνατία και η Υφαντίδης με μακρόχρονη παράδοση στην υπόδηση, στην καρδιά της Τσιμισκή, στο νούμερο 55 αποτελούν επιχειρήσεις με πολύχρονη πορεία που επέλεξαν διαφορετικούς επιχειρηματικούς δρόμους προκειμένου να περάσουν ή... όχι σε μια νέα εποχή.

Η περίπτωση του Rococo

Πριν λίγες ημέρες κατέβασε ρολά το Rococo, συνώνυμο του στιλ, που λειτουργούσε στην οδό Μητροπόλεως και αποτέλεσε για τρεις δεκαετίες ένα από τα καταστήματα της ομώνυμης αλυσίδας στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα σχετική ανάρτηση στο Facebook από το λογαριασμό "Rococo Thessaloniki", στις 8 Απριλίου, ευχαριστούσε το καταναλωτικό κοινό. Η ανάρτηση ανέφερε «μετά από 30 χρόνια το κατάστημα μας επί της Μητροπόλεως 69 στη Θεσσαλονίκη, στις 15/4 ολοκληρώνει το ταξίδι του. Σας ευχαριστούμε που ταξιδέψατε μαζί μας στον υπέροχο κόσμο της μόδας».

Το κατάστημα λειτούργησε για περίπου δυο επιπλέον εβδομάδες πραγματοποιώντας, όπως γράφουν οι προθήκες του, 15νθήμερο Bazaar.

Λίγες ημέρες νωρίτερα είχε κλείσει ένα ακόμη κατάστημα Rococo, μετά από 32 χρόνια λειτουργίας στην αγορά της Πάτρας. Η απόφαση για το κλείσιμο των καταστημάτων φέρεται να είναι επιχειρηματική επιλογή που υλοποιείται στο πλαίσιο γενικότερου επανασχεδιασμού και προσαρμογής στις νέες συνθήκες της σύγχρονης αγοράς όπως αυτές διαμορφώνονται.

Η αλυσίδα διαθέτει δυναμικό ηλεκτρονικό κατάστημα και φυσικά καταστήματα με έμφαση στην Αθήνα. Η εταιρεία, αμιγώς ελληνική ιδρύθηκε το 1977 και δραστηριοποιείται στον χώρο της παραγωγής γυναικείων και ανδρικών ενδυμάτων, αξεσουάρ και συναφών ειδών.

Τίτλοι τέλους μετά από το 60 χρόνια για τη Σαπίδης

Η Α. Σαπίδης ΑΕ, στη μακρόχρονη πορεία της έντυσε χιλιάδες Θεσσαλονικιές κυρίες, είδε της αλλαγές στη μόδα, τις διαφοροποιήσεις στην καταναλωτική συμπεριφορά, βρέθηκε αντιμέτωπη με την οικονομική και υγειονομική κρίση και βίωσε μία σειρά προκλήσεων.

Η επιχείρηση, μετά από μια πετυχημένη πορεία 60 ετών, τα τελευταία χρόνια πέρασε στα χέρια των παιδιών του Αλέξανδρου Σαπίδη, Μαριάννα και Γιώργο. Ωστόσο συναποφάσισαν πως δεν επιθυμούν να συνεχίσουν την επιχείρηση με αποτέλεσμα οι τίτλοι τέλους για το κατάστημα να πέσουν.

Το πολυώροφο κτήριο, στο οποίο βρίσκεται η επιχείρηση Σαπίδη, είναι της οικογενείας και πρόσφατα νοικιάστηκε σε εταιρεία του εξωτερικού, περνώντας σε μία νέα εποχή.

Σε ερώτηση της Voria.gr, που είχε, πρόσφατα, παρουσιάσει την ιστορία της επιχείρησης, προς τον δημιουργό της Αλέξανδρο Σαπίδη, για το πώς αισθάνεται που αποχωρίζεται τον χώρο, στον οποίο εργάστηκε για χρόνια, είδε τα παιδιά του να μεγαλώνουν και να τον αναλαμβάνουν, είχε απαντήσει πως νιώθει «συναισθηματικά φορτισμένος», αλλά όπως όλοι γνωρίζουμε η ζωή έχει τις προκλήσεις και τις εναλλαγές της.

Από το 1930 η Υφαντίδης

Οδεύει προς τα 100 της χρόνια, η Θεσσαλονικιώτικη οικογενειακή επιχείρηση «Υφαντίδης», που δραστηριοποιείται στο χώρο της κατασκευής και της πώλησης υποδημάτων με εξειδίκευση στις παντόφλες και τις σαγιονάρες, διαθέτοντας τις συλλογές της μέσω χονδρικής και λιανικής πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Το πρώτο κατάστημα της Υφαντίδης λειτούργησε στην οδό Σπανδωνή το 1930. Όπως αναφέρεται στην εταιρική ιστοσελίδα «η τεράστια εμπιστοσύνη του κοινού, μας επιτρέπει να δηλώνουμε περήφανα ότι αποτελούμε την παλαιότερη εν ενεργεία εταιρεία υποδημάτων και παντοφλών στην Ελλάδα».

Για πολλά χρόνια η εταιρεία διατηρούσε κατάστημα στο νούμερο 55 της οδού Τσιμισκή, ωστόσο πρόσφατα το έκλεισε με τα ρολά να έχουν καλύψει τις προθήκες του και μια ταμπέλα να αναφέρει πως το κατάστημα «διατίθεται».

Πλέον η Υφαντίδης έχει παρουσία με το κεντρικό της κατάστημα στην οδό Βενιζέλου 38 και με ανανεωμένο e-shop για περισσότερο...shopping.