Skip to main content

Φασόν ενδύματα εξαγωγής και επώνυμα ανδρικά, «έσκισαν» το 2014

Οι αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις ένδυσης, private label, είχαν τις καλύτερες επιδόσεις το 2014 ενώ από τα επώνυμα brands, ξεχώρισαν τα ανδρικά ρούχα.

Τις καλύτερες επιδόσεις από τον ελληνικό κλάδο ένδυσης, σημείωσαν το 2014 οι εξαγωγείς ενδυμάτων private label και υποκλάδος του επώνυμου ανδρικού ενδύματος, ενώ καθοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις μόνο στην κατηγορία casual.

Η πορεία των διαφόρων υποκατηγοριών ένδυσης το 2014 εξετάστηκε σε έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ). Η έρευνα βασίστηκε στους δημοσιευμένους ισολογισμούς 115 επιχειρήσεων ένδυσης.

Οι επιχειρήσεις χωρίστηκαν  σε δύο μεγάλες κατηγορίες, τις επιχειρήσεις με επώνυμα brands και τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις private label. Στη συνέχεια η κατηγορία των επώνυμων brands χωρίστηκε σε πέντε κατηγορίες: γυναικεία, ανδρικά, παιδικά, εσώρουχα και casual.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα ανά κατηγορία ήταν τα παρακάτω:

Για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος τα αποτελέσματα ήταν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά θετικά. Αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών τους κατά 4,6% από 203 εκατ. ευρώ το 2013 σε 212,3 εκατ. ευρώ το 2014. Επίσης, βελτιώθηκαν τα μικτά κέρδη κατά 17% και ανήλθαν σε 42,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη βελτιώθηκαν κατά 37,4% από 5,8 εκατ. ευρώ το 2013 σε 8 εκατ. ευρώ το 2014. Το ποσοστό καθαρού κέρδους στην κατηγορία παραμένει χαμηλό και ανέρχεται σε 3,7%. Οι υποχρεώσεις ανήλθαν σε 93,3 εκατ. ευρώ ή 44% του κύκλου εργασιών.

Όσον αφορά τα ελληνικά brands η κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων σημείωσε την καλύτερη επίδοση το 2014. Ο κύκλος εργασιών του δείγματος σημείωσε αύξηση 19,2% και ανήλθε σε 47 εκ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 23,6 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 19,3%. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 3 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 76,5%. Τέλος οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 12,3% και ανήλθαν σε 28,8 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους στην κατηγορία των ανδρικών το 2014 ανήλθε σε 50,2%.

Στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 5,6% από 186 εκατ. ευρώ το 2013 σε 196,6 εκατ. ευρώ το 2014. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 10,8% στα 81,3 εκατ. ευρώ διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 41,3%. Ωστόσο τα καθαρά κέρδη σημείωσαν σημαντική πτώση κατά 36,9% και διαμορφώθηκαν σε 4,2 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις υποχώρησαν κατά 1,2% και διαμορφώθηκαν σε 134,1 εκατ. ευρώ.

Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων καταγράφηκε επίσης αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 11,9%, αύξηση των μικτών κερδών κατά 15,9%, μείωση των καθαρών κερδών κατά 49,8% και μείωση των υποχρεώσεων κατά 0,6%. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε το 2014 στην κατηγορία αυτή σε 84,6 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 30,8 εκατ. ευρώ (περιθώριο 36,5%), τα καθαρά κέρδη σε 1 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις σε 45,1 εκατ. ευρώ.

Στα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών σημείωσε το 2014 μικρή αύξηση κατά 1,7% και ανήλθε σε 91,4 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 5,5% και έφτασαν τα 33,6 εκατ. ευρώ. Η κατηγορία παραμένει ζημιογόνα και το 2014. Οι ζημίες περιορίστηκαν κατά 9% και ανήλθαν σε 3,7 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν 1,1% και έφτασαν τα 72,7 εκατ. ευρώ.

Τέλος, η κατηγορία των casual ήταν η μόνη στην οποία καταγράφηκε μείωση του κύκλου εργασιών κατά 11,3% και ανήλθε σε αξία σε 35,3 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,3% σε 11,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημίες μειώθηκαν κατά 40% από 1,8 εκατ. ευρώ το 2013 σε 1,1 εκατ. ευρώ το 2014. Οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 0,7% στα 72,8 εκατ. ευρώ.