Skip to main content

Νέο μπλόκο από το Ελεγκτικό Συνέδριο στην ανάθεση αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας στα ΚΤΕΛ

Για δεύτερη φορά έκρινε ότι η σύμβαση παραχώρησης συγκοινωνιακού έργου δεν μπορεί να υπογραφεί - Πυρά αντιπολίτευσης, τι απαντά το υπουργείο Μεταφορών

Ένα ακόμα εμπόδιο έβαλε σήμερα το Ελεγκτικό Συνέδριο στο υπουργείο Μεταφορών στη συνέχιση της παραχώρησης του συγκοινωνιακού έργου 60 περιφερειακών γραμμών στην Αθήνα αφού απέρριψε για δεύτερη φορά ως παράνομη την παράταση της σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του avgi.gr, το Ελεγκτικό Συνέδριο επανεξέτασε το νέο προσχέδιο της παράτασης της σύμβασης και έκρινε εκ νέου ότι κωλύεται η υπογραφή της διότι:

1) Δεν συνιστά τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης, αλλά νέα απευθείας ανάθεση.

2) Δεν πληροί τις προϋποθέσεις νόμιμης σύναψης σύμβασης, διότι στο προσχέδιο δεν τεκμηριώνεται η προϋπόθεση του «απρόβλεπτου» που θεμελιώνεται στον νόμο του 2016 για τις δημόσιες συμβάσεις έργων και υπηρεσιών, κατ’ εφαρμογή μάλιστα του ενωσιακού δικαίου.

Σε δήλωση του για την εξέλιξη αυτή ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς αναφέρει πως «αντί να προμηθευτούν νέα λεωφορεία, επικαλούνται δήθεν έκτακτες καταστάσεις και σπαταλούν ασταμάτητα το δημόσιο χρήμα».

«Δυόμισι χρόνια από την έναρξη της πανδημίας, οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής συνεχίζουν το ίδιο βιολί. Άλλοτε με απευθείας αναθέσεις του μεταφορικού έργου στα ΚΤΕΛ, άλλοτε ενοικιάζοντας πολυμεταχειρισμένα οχήματα σε τιμές αγοράς καινούριων. Το Ελεγκτικό Συνέδριο τους έπιασε με τη γίδα στην πλάτη. Για μια ακόμα φορά. Η επιμονή τους είναι προκλητική, εξοργιστική, ανήθικη» επισήμανε σε δήλωσή του ο κ. Παππάς.

Ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ τους κάλεσε «να επανέλθουν επιτέλους στη νομιμότητα» προσθέτοντας πως: «Όσο και να κωλυσιεργούν στην ενίσχυση των ΜΜΜ, όσο και να επιμένουν με νομοθετικά τερτίπια να ξαναδώσουν το έργο στους ιδιώτες, όσο και να δρομολογούν την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, θα βρίσκουν απέναντί τους όχι μόνο το Ελεγκτικό Συνέδριο αλλά και την κοινωνία».

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: Κόλαφος για Καραμανλή

Αιχμές προς την κυβέρνηση για το νέο μπλόκο του Ελεγκτικού προς το υπουργείο αφήνει και το ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ μέσω δήλωσης του υπεύθυνου τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρήσου Γκόκα.

«Η νέα αυτή απόφαση, δεύτερη μέσα σε ένα περίπου μήνα, αποτελεί κόλαφο για την επανανομοθέτηση, από τον κ. Καραμανλή και την Κυβέρνηση, διάταξης, που είχε ήδη απορριφθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο», αναφέρει ο κ. Γκόκας, τονίζοντας ότι η έμμεση ιδιωτικοποίηση του έργου των Αστικών Συγκοινωνιών επιχειρείται, με πρόσχημα την πανδημία, να προχωρήσει και να επεκταθεί.

«Τα κόλπα αυτά όμως δεν περνάνε στο Ελεγκτικό Συνέδριο», τονίζει το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ.

Παράλληλα κάνει λόγο για αποτυχία της κυβέρνησης να λύσει το πρόβλημα στις Αστικές Συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

«Πρώτα υποστήριξε ότι ο κορωνοϊός δεν κολλάει στα ΜΜΜ. Στη συνέχεια μίσθωσε ανεπαρκή αριθμό, όχι κατάλληλων μάλιστα λεωφορείων, και ανέθεσε απ' ευθείας έργο στα ΚΤΕΛ, κάτι που ξεκίνησε ο ΣΥΡΙΖΑ στις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης. Η Κυβέρνηση στον τέταρτο πλέον χρόνο της θητείας της δεν προχώρησε στην αγορά νέων λεωφορείων, ούτε δίνει χρήματα για ανταλλακτικά ώστε να κυκλοφορήσουν τα αραγμένα στα μηχανοστάσια λεωφορεία. Επί τέλους οφείλει να δώσει άμεσα λύσεις στις Αστικές Συγκοινωνίες, στη δύσκολη συγκυρία που βρισκόμαστε, με βάση το Δημόσιο και Κοινωνικό συμφέρον», καταλήγει ο κ. Γκόκας.

Υπουργείο Μεταφορών: Έχει και όρια ο πολιτικός καιροσκοπισμός

Από την πλευρά του το υπουργείο Μεταφορών περνά στην αντεπίθεση  και χαρακτηρίζει το leasing ως ένα από τα πιο αποτελεσματικά όπλα που χρησιμοοποιεί για την αύξηση του αριθμού λεωφορείων στην Αθήνα.

«Ενώνοντας δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, καταφέραμε να έχουμε διαθέσιμα καθημερινά 293 επιπλέον λεωφορεία», αναφέρει το υπουργείο και παράλληλα επισημαίνει:

-       Εν μέσω πανδημίας, επιλέξαμε λύσεις που μπορούσαν να αποδώσουν άμεσα αποτελέσματα. Διαγωνισμός για νέα λεωφορεία έχει ήδη προκηρυχθεί, όμως εξ ορισμού είναι πολύ πιο χρονοβόρος, ενώ - ούτως ή άλλως - δεν υπήρχαν διαθέσιμα νέα λεωφορεία στην αγορά.

-       Η μέθοδος του leasing είναι διεθνώς αποδεκτό ότι είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομικά, αφού στο κόστος της συμπεριλαμβάνεται και το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων συντήρησης. Συγκεκριμένα, το κόστος συντήρησης ενός λεωφορείου leasing κυμαίνεται στα 8.000 ευρώ ετησίως, την ίδια στιγμή που για ένα τυπικό όχημα της ΟΣΥ φθάνει τα 25.200 ευρώ. Συνεπώς, στα 293 λεωφορεία η εξοικονόμηση μόνο από τη συντήρηση είναι μεγαλύτερη από 5 εκατομμύρια ευρώ και στην τριετία το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ.

-       Όλα τα λεωφορεία που προμηθευτήκαμε με αυτή τη μέθοδο, είναι πιο σύγχρονα από όσα οχήματα του ΟΑΣΑ ήδη κυκλοφορούσαν στο δρόμο, απολύτως ασφαλής και λειτουργικά.

-        Και βέβαια, όλες οι σχετικές διαδικασίες και συμβάσεις έχουν ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

-        Εφαρμόζοντας το ολοκληρωμένο σχέδιό μας, έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε τα λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας από 850 σε 1300. Έτσι, η Αθήνα - όπως και η Θεσσαλονίκη - είναι από τις ελάχιστες πόλεις σε όλο τον κόσμο που αύξησαν τους στόλους των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τους εν μέσω πανδημίας. Η προσπάθειά μας, ασφαλώς, συνεχίζεται γιατί μένουν πολλά σημαντικά βήματα να γίνουν ακόμα.

«Κάθε κριτική από Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι απολύτως σεβαστή, όμως η πραγματικότητα είναι ξεκάθαρη: Η επιλογή του leasing έδωσε άμεσες λύσεις που είχαν ανάγκη οι πολίτες της Αθήνας και, ταυτοχρόνως, είναι απολύτως συμφέρουσα οικονομικά. Όσο για εκείνους που επιχειρούν να κάνουν πολιτικό θόρυβο με το θέμα, ας μας ξεκαθαρίσουν τελικά πώς γίνεται το εξής: Οι ίδιοι που δήθεν ανησυχούσαν ότι χρειάζονται περισσότερα λεωφορεία στο δρόμο, τώρα μας κατηγορούν επειδή τα έχουμε αυξήσει; Όταν μάλιστα επί των ημερών τους, δεν προστέθηκε στο στόλο του ΟΑΣΑ ούτε ένα όχημα, δεν προσελήφθη ούτε ένας εργαζόμενος και το μόνο που αύξησαν ήταν η τιμή των εισιτηρίων; Έχει και ο πολιτικός καιροσκοπισμός τα όριά του!», καταλήγει το υπουργείο Μεταφορών.