Skip to main content

ΟΛΘ: Αύξηση στα container to 2018, μείωση στο συμβατικό φορτίο

Ποιες οι προβλέψεις του προϋπολογισμού για το 2018, χρονιά που το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης περνάει σε ιδιώτες. Μικρή αύξηση στον κύκλο εργασιών.

Αυξημένη κατά 5% προβέπεται ότι θα είναι η διακίνηση containers από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το 2018. Οι προβλέψεις αυτές αποτυπώνονται στον προϋπολογισμό του 2018 που ενέκρινε εχθές το δ.σ. της ΟΛΘ Α.Ε. και οι οποίες έχουν λάβει υπόψη τις αρνητικές επιπτώσεις, στο 4ο τρίμηνο του 2017, από τις κινητοποιήσεις των τελωνειακών. 

Παρά ταύτα, τα containers, στη χρονιά που ο ΟΛΘ αλλάζει management και περνάει από το κράτος σε ιδιώτες, είναι αυτά που φαίνεται πως θα στηρίξουν τζίρο και κερδοφορία, γιατί σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2018 η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο προβλέπεται μειωμένη κατά 13,68% με τη μεγαλύτερη μείωση, της τάξης του 16,75%, να προβλέπεται για το χύμα ξηρό φορτίο. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα, στις 6 το απόγευμα, στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ μπαίνουν οι υπογραφές στη Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών της ΟΛΘ Α.Ε., με την οποία ολοκληρώνεται ένα μεγάλο μέρος των διαδικασιών πώλησης του 67% του ελληνικού δημοσίου, στην Κοινοπραξία των ιδιωτών που απαρτίζεται από το γερμανικό fund DIEP, τη γαλλική εταιρεία διαχείρισης terminals λιμένων Terminal Link και στην Belterra Investments του ομίλου Ιβάν Σαββίδη.

Το Λιμάνι, φαίνεται να γυρίζει σελίδα με την αύξηση στον κύκλο εργασιών, να προϋπολογίζεται για το 2018, στο1,80% που σημαίνει ότι τα έσοδά του από την παροχή υπηρεσιών θα είναι περί τα 55,4 εκατ. ευρώ. Εάν προστεθούν και τα λοιπά έσοδα που προβλέπονται, τότε το σύνολο των εσόδων θα ξεπεράσει ελαφρώς τα 59 εκατομμύρια ευρώ.

Λαμβανομένης υπόψη της αύξησης στα έξοδα, κατά 13,26% ( κυρίως για αμοιβές και έξοδα τρίτων), η ΟΛΘ Α.Ε. θα έχει  μία ακόμη κερδοφόρα χρήση, με τα προ φόρων κέρδη να υπολογίζονται λίγο πάνω από τα 22 εκατομμύρια ευρώ.

Να σημειωθεί ότι το 2016- δηλαδή την τελευταία χρονιά για την οποία υπάρχουν δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία έτους- τα προ φόρων κέρδη ήταν στα 21 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι γενικότερα αφορά στη διακίνηση, τόσο εμπορευματοκιβωτίων, όσο και συμβατικών φορτίων, θα πρέπει να τονιστούνε τα εξής που προκύπτουν και από τις εξελίξεις μέσα στο 2017.

Το 2017 η διακίνηση containers εμφάνιζε μεγάλη δυναμική και είχε μία αύξηση, στο εξάμηνο, της τάξης του 12% η οποία όμως ανασχέθηκε  λόγω της αποχής των τελωνειακών από την τρίτη, τη νυκτερινή βάρδια στη Πύλη 16 του ΟΛΘ. Σχετικές αναφορές έχουν κάνει οι εργαζόμενοι της εταιρείας, βάσει στοιχείων του λιμένα.

Προφανώς αυτές οι εξελίξεις λήφθηκαν υπόψη στον προϋπολογισμό του έτους 2018, στον οποίο προβλέπεται η διακίνηση, από το ΣΕΜΠΟ, στις 409.651 Ε/Κ σε teus.

Σε ό,τι αφορά το συμβατικό φορτίο, στις προβλέψεις έχει ληφθεί υπόψη η μείωση της διακίνησης φορτίων από πλευράς μεγάλων πελατών ( σ.σ. της σκοπιανής FENI, του Τιτάνα).

Ωστόσο, τα παραπάνω στοιχεία αφορούν μία χρήση στην αρχή της οποίας(προς το τέλος Ιανουαρίου 2018) το management του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα περάσει σε ιδιώτες, οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι άμεσα θα προχωρήσουν σε ενέργειες για την αποδοτικότερη λειτουργία του ΟΛΘ (π.χ. προμήθεια μηχανημάτων) αλλά και την αύξηση των φορτίων που εξυπηρετούν βιομηχανίες των γειτονικών βαλκανικών κρατών. Συνεπώς, νέοι παράγοντες ενδέχεται να επηρεάσουν και τη διακίνηση φορτίων αλλά και τους οικονομικούς δείκτες από την παροχή υπηρεσιών.