Skip to main content

Με τρεις κλαδικές εκθέσεις κλείνει ο Φεβρουάριος για τη ΔΕΘ- Helexpo

Στη Θεσσαλονίκη οι δίδυμες κλαδικές εκθέσεις Detrop Boutique και Artozyma. Στην Αθήνα η Ελλήνων Κόσμημα, η μεγαλύτερη έκθεση του κλάδου.

Την τιμητική τους στη Θεσσαλονίκη, θα έχουν από τις 24 μέχρι και τις 26 Φεβρουαρίου, τα πιστοποιημένα εκλεκτά ελληνικά τρόφιμα, η δημιουργική αρτοποιία και ζαχαροπλαστική, με περισσότερους από 400 εκθέτες να συμμετέχουν στις «δίδυμες» κλαδικές εκθέσεις «Detrop Boutique» και «Αρτόζυμα».

Το πυκνό εκθεσιακό πρόγραμμα της ΔΕΘ-Helexpo, για το Φεβρουάριο, ολοκληρώνεται με την «Ελλήνων Κόσμημα» που αρχίζει μία ημέρα πριν και θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στο Metropolitan Expo μεταξύ 23 και 26 του μήνα.

Και οι τρεις αυτές εκθέσεις, βρίσκονται σε ανοδική τροχιά, με αυξημένες κατά πολύ συμμετοχές εκθετών αλλά και προσκεκλημένων επισκεπτών, ενώ καταγράφεται ενισχυμένο το ενδιαφέρον από το εξωτερικό, τόσο για τα ελληνικά τρόφιμα και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής και αρτοποιίας, όσο όμως για το ελληνικό κόσμημα που έχει εξαγωγικές προοπτικές, εκμεταλλευόμενο τον εισερχόμενο τουρισμό.

Τα προφίλ των τριών εκθέσεων όπως και τα πολύ πλούσια προγράμματα των παράλληλων εκδηλώσεων, παρουσίασαν από πλευράς ΔΕΘ-Helexpo ο πρόεδρος Τάσος Τζήκας, ο διευθύνων σύμβουλος Κυριάκος Ποζρικίδης και ο αναπλ. γενικός διευθυντής Αλέξης Τσαξιρλής. Στη συνέντευξη συμμετείχαν εκπροσωπώντας τους κλάδους τους ο πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης, Μάριος Παπαδόπουλος, η α’ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, Ελισάβετ Κουκουμέρια και η εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων-Κοσμηματοπωλών-Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) Ελένη Τεζαψίδου.

Detrop Boutique και Artozyma

Η Detrop Boutique και η Artozyma, καταλαμβάνουν εκθεσιακό χώρο άνω των 20.000 τ.μ., ενώ θα φιλοξενήσουν 190 ξένους εμπορικούς επισκέπτες (hosted buyers από 27 χώρες και ομαδικές συμμετοχές από τρεις).

Ειδικότερα, η Detrop Boutique συγκεντρώνει 230 εκθέτες(επιχειρήσεις τροφίμων από όλη την χώρα), μέγεθος αυξημένο κατά 30% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση και αναπτύσσεται στα περίπτερα 8,9,10 και 12. Στην έκθεση συμμετέχουν εννέα Περιφέρειες της χώρας.

Οι παράλληλες εκδηλώσεις της Detrop Boutique, υπό τον τίτλο pairing experience, απαρτίζονται από τέσσερα διαφορετικά events, εκ των οποίων το πρώτο και μεγαλύτερο είναι τα Food Bars στο περίπτερο 9. Το δεύτερο event είναι η ενότητα Cheese & Wine στο περίπτερο 8, η οποία φέτος εμπλουτίζεται και με συνοδευτικά προϊόντα. Το τρίτο event είναι η «Γωνιά των Εκθετών», ένα ευρετήριο στην είσοδο του περιπτέρου 10, όπου θα παρουσιαστούν όλα τα συμμετέχοντα προϊόντα και οι παραγωγοί σε έναν φυσικό κατάλογο. Το δε τέταρτο event περιλαμβάνει ομιλίες και παρουσιάσεις από σεφ και ειδικούς για επίκαιρα θέματα της γαστρονομίας και των τροφίμων.

Η 8η Artozyma έχει προσελκύσει 86 άμεσους εκθέτες (αύξηση κατά 37%) και 86 έμμεσους εκθέτες, συμμετοχές από το εξωτερικό (από Ρουμανία και Βουλγαρία), ενώ ο εκθεσιακός της χώρος έχει αυξηθεί κατά 55%.

Η φετινή Artozyma φιλοξενεί ένα μεγάλο θεματικό αφιέρωμα στα προϊόντα χωρίς γλουτένη, λακτόζη, ζάχαρη, για vegan, δηλαδή όλα τα Free From.

Η Artozyma φιλοξενεί παράλληλα ορισμένες από τις πιο σημαντικές εκδηλώσεις του κλάδου της αρτοποιίας, που είναι οι εξής:

-Το 3ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ψωμιού, που θα διαρκέσει τρεις ημέρες και θα αναδείξει για δεύτερη φορά την Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας. Αναφέρεται και η εκδήλωση της Εθνικής Ομάδας Αρτοποιών για προϊόντα χωρίς γλουτένη.

-Το 24ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ζαχαροπλαστικής, που είναι η κορυφαία εκδήλωση των ζαχαροπλαστών της χώρας, η οποία φιλοξενείται για πρώτη φορά στην Artozyma. Το Συνέδριο θα φιλοξενήσει και την γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας, ενώ για τη διοργάνωση αναμένονται στη Θεσσαλονίκη περισσότεροι από 270 ζαχαροπλάστες από όλη την Ελλάδα.  

-H ημερίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Τροφίμων με θέμα: «Αρτοποιία – Ζαχαροπλαστική - Παγωτό, Σύγχρονες Τάσεις και Προοπτικές».

-Σεμινάρια με πολλά επίκαιρα ζητήματα για την αρτοποιία και τη ζαχαροπλαστική.

Τη συνεχή άνοδο των μεγεθών της Artozyma υπογράμμισε η κα Ελισάβετ Κουκουμέρια, τονίζοντας ότι το ψωμί δεν είναι μόνο βασικό διατροφικό προϊόν, αλλά και πολιτισμός, ενώ πρόσθεσε ότι 9 στους 10 καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι το ψωμί που πωλείται στα σούπερ μάρκετ είναι κατεψυγμένο γι΄αυτό και ο κλάδος έχει αρχίσει καμπάνια ενημέρωσης του κοινού.

Την πεποίθησή του ότι τα γλυκά είναι ο καλύτερος πρεσβευτής της Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο κ. Μάριος Παπαδόπουλος, τονίζοντας ότι τη χρονιά που πέρασε τα ζαχαροπλαστεία έκαναν ένα κλικ από πλευράς πωλήσεων αλλά πολλά κλικ από πλευράς επισκεψιμότητας. Πρόσθεσε όμως ότι στην αγορά και κυρίως μέσω Διαδικτύου προωθούνται, παράνομα, μη πιστοποιημένα προϊόντα, τα οποία θα πρέπει να αποφεύγουν οι καταναλωτές.

Ενδιαφέρον από το εξωτερικό για το Ελληνικό Κόσμημα

Εκτός από τις δύο εκθέσεις στη Θεσσαλονίκη, 23 - 26 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί στο Metropolitan Expo, στην Αθήνα, η «Ελλήνων Κόσμημα», η μεγαλύτερη έκθεση κοσμήματος και ωρολογίων της χώρας, σε συνεργασία με την ΠΟΒΑΚΩ. Με τη συμμετοχή των δυναμικότερων brands της αγοράς, η έκθεση αναπτύσσεται σε 12.000 τμ. και φιλοξενεί 252 εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Οι ξένοι εκθέτες προέρχονται από Σουηδία, Κύπρο, Ιταλία, Γερμανία, ΗΠΑ και Τουρκία.

Για σημαντική αύξηση των εκθετών της «Ελλήνων Κόσμημα» την τελευταία πενταετία, μετά τη συνεργασία της ΔΕΘ-Helexpo με ΠΟΒΑΚΩ, έκανε λόγο η κα Ελένη Τεζαψίδου, η οποία σημείωσε πως επιβάλλεται να βρει το ελληνικό κόσμημα το δρόμο του προς το εξωτερικό.

Για τον πλούσιο σε εκθέσεις Φεβρουάριο μίλησε από την πλευρά του ο κ. Αλέξης Τσαξιρλής, χαρακτηρίζοντας τον ως τον πιο δυνατό μήνα εκθεσιακά, με έξι διοργανώσεις, που συνολικά υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τους 200.000 επισκέπτες. Σημείωσε δε πως η δυναμική των εκθέσεων στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στη συνεργασία με τους φορείς, ενώ η ΔΕΘ – Helexpo, στρατηγικά δραστηριοποιείται παράλληλα σαν διαχειριστής εκθεσιακών χώρων όπως και σαν διοργανωτής εκθέσεων.