Skip to main content

Το διαδίκτυο πρωταθλητής της ενημέρωσης στη Θεσσαλονίκη

Δείτε ποια ΜΜΕ προτιμούν οι Θεσσαλονικείς, τη στάση τους απέναντι στα τοπικά μέσα και τον βαθμό εμπιστοσύνης που τους δείχνουν.

Το διαδίκτυο προτιμούν για την καθημερινή τους ενημέρωση οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς, σύμφωνα με τα αποτέλεσματα της έρευνας «Οι Θεσσαλονικείς και η Ενημέρωση Έρευνα κοινού για τη χρήση των ΜΜΕ στη Θεσσαλονίκη», που πραγματοποιήθηκε από την Palmos Analysis, σε συνεργασία με το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ και την Ένωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης (ΕΣΗΕΜ-Θ), για λογαριασμό της Δημοτικής Εταιρείας Πληροφόρησης Θεάματος και Επικοινωνίας (ΔΕΠΘΕ).

Συγκεκριμένα, το 49% των κατοίκων της Θεσσαλονίκης ενημερώνονται καθημερινά μέσω internet.  Ακολουθούν τα τηλεοπτικά δίκτυα εθνικής εμβέλειας με 47%, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με 40%, το ραδιόφωνο με 33% και τα τοπικά-περιφερειακά τηλεοπτικά δίκτυα με 18%. Τελευταίες έρχονται οι εφημερίδες, τόσο τοπικής όσο και εθνικής εμβέλειας, λαμβάνοντας το 2% και 3% αντίστοιχα.

Αντίστοιχα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι Θεσσαλονικείς έχουν γυρίσει την πλάτη τους στον Τύπο καθώς το 85% των Θεσσαλονικέων δηλώνει ότι δεν διαβάζει καμία τοπική και το 76% καμία εθνική εφημερίδα. Ακόμα, το 41% εξακολουθεί να μην έχει την παραμικρή σχέση με τα μέσα «κοινωνικής δικτύωσης», το 40% δεν ενημερώνεται ποτέ από το ραδιόφωνο ή από τα τοπικά-περιφερειακά τηλεοπτικά δίκτυα ενώ το 26% δεν «επισκέπτεται» καμία ενημερωτική ιστοσελίδα και το 19% δεν ενημερώνεται ποτέ από τα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας.  

Ωστόσο οι τάσεις αυτές δεν είναι ομοιόμορφες και διαμορφώνονται ανάλογα με την ηλικία και το εκπαιδευτικό επίπεδο των ερωτηθέντων.

Συγκεκριμένα, οι νεαρές ηλικίες (17-29) και οι πολίτες με ανώτερη εκπαίδευση εμφανίζονται να «εγκαταλείπουν» την τηλεόραση ως μέσο ενημέρωσης προς όφελος του διαδικτύου (ενημερωτικές ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης). Αντίθετα, «πιστοί» στα τηλεοπτικά ενημερωτικά προγράμματα είναι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας καθώς και χαμηλότερης εκπαίδευσης.

Μεγάλο ενδιαφέρον εμφανίζει επίσης και ο «βαθμός εμπιστοσύνης» που επιδεικνύουν οι Θεσσαλονικείς σε κάθε μέσο.  Μεταξύ των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, πρώτο έρχεται το ραδιόφωνο με 27%, έπειτα ακολουθούν τα τοπικά ΜΜΕ (τηλεοράσεις, ιστοσελίδες και εφημερίδες) με 24% και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με 21%. Τον  χαμηλότερο βαθμό εμπιστοσύνης (13% θετικών απαντήσεων και 54% αρνητικών) απολαμβάνουν τα ΜΜΕ εθνικής εμβέλειας («αθηναϊκές» εφημερίδες και ιστοσελίδες, πανελλαδικά τηλεοπτικά κανάλια).

Ωστόσο το 81% διάκειται  θετικά απέναντι στη δημόσια Τηλεόραση, λέγοντας ότι «πρέπει να υπάρχει» και το 91% απέναντι στα ιδιωτικά τηλεοπτικά δίκτυα.  

Τέλος, το 14% των Θεσσαλονικέων δηλώνει ότι επισκέπτεται καθημερινά τις ιστοσελίδες των εφημερίδων (σε σχέση με το 2%-3% που τις αγοράζει καθημερινά), ενώ το 10% θα ήταν διατεθειμένο να πληρώσει κάποια συνδρομή για την ενημέρωσή του μέσω διαδικτύου.  

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία δημοσκοπήσεων PALMOSANALYSIS σε δείγμα 756 κατοίκων των επτά Δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο 19-22 Δεκεμβρίου 2016.