Skip to main content

Θεματικό διήμερο «υγιές σχολείο» στην Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης

Στο θεματικό διήμερο (Projekttage) oι μαθητές της ΓΣΘ είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε 28 θέματα με άξονα το «υγιές σχολείο».

Ένα διαφορετικό διήμερο χωρίς το παραδοσιακό μάθημα και με πολλές δημιουργικές εργασίες μέσα και έξω από τις τάξεις πραγματοποιήθηκε στην Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης.

Στο θεματικό διήμερο (Projekttage) που ξεκίνησε την Πέμπτη και ολοκληρώθηκε την Παρασκευή το μεσημέρι, οι μαθητές της ΓΣΘ είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε 28 θέματα με άξονα το «υγιές σχολείο».

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, οι μαθητές κατά τη διάρκεια του διημέρου, έμαθαν μεταξύ άλλων πώς να διαχειρίζονται το άγχος μέσω της δραματοθεραπείας και της μουσικής ή πώς να δημιουργήσουν έναν βοτανόκηπο με διάφορα θεραπευτικά βότανα. Οι μαθητές συμμετείχαν σε σεμινάριο πρώτων βοηθειών, συζήτησαν για τη διατροφή στο Βυζάντιο και στην Αρχαία Ελλάδα και πληροφορήθηκαν για το ποιες από τις τροφές της εποχής εκείνης καταναλώνονται και σήμερα. Ασχολήθηκαν επίσης με τα οφέλη τις μεσογειακής διατροφής και έμαθαν τα μυστικά ενός υγιεινού σάντουιτς. Μια άλλη ομάδα ασχολήθηκε με το ρόλο της διαμεσολάβησης στην αντιμετώπιση των εντάσεων μέσα στο χώρο του σχολείου, ενώ άλλοι μαθητές κατέθεσαν τις απόψεις τους για «το σχολείο που θέλουν». Άλλοι μαθητές δημιούργησαν δικά τους υγιεινά καλλυντικά, ενώ μια ομάδα μαθητών συνεργάστηκε με το σύλλογο ΑΜΕΑ «Η Αρμονία» και παρασκεύασε μαζί με τα παιδιά του συλλόγου προϊόντα ζαχαροπλαστικής με υγιεινά υλικά.

Όλες οι δημιουργικές σχολικές εργασίες παρουσιάστηκαν στους φίλους του σχολείου, τους μαθητές και τους γονείς τους και στο ευρύτερο κοινό της Θεσσαλονίκης το Σάββατο το μεσημέρι, σε μια τετράωρη „Hμέρα Γνωριμίας“.

Στο πλαίσιο αυτής της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε για όλους τους ενδιαφερομένους ενημέρωση για τη Γερμανικής Σχολής, τον τρόπο εισαγωγής όπως τις πολυάριθμες επιλογές εξωδιδακτικές δραστηριότητων που προσφέρει. Επίσης έγινε ξενάγηση στις αίθουσες διδασκαλίας και τα εργαστήρια, ενώ οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά τα πειράματα που γίνονται στα μαθήματα Φυσικών Επιστημών και να επισκεφθούν έκθεση εικαστικών.

«Όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί έλεγαν πάντοτε ότι είναι μεγάλη χαρά γι΄ αυτούς να συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα εργασίας με τους μαθητές, το οποίο δεν διακόπτεται από το κτύπημα του κουδουνιού! Αυτή η ευκαιρία τους δόθηκε κατά διήμερο των Projekttage. Αυτές τις δύο ημέρες οι μαθητές έδειξαν ενθουσιασμό, πρωτοβουλία και ομαδικό πνεύμα. Σχολίασαν μάλιστα μόνο με θετικά λόγια αυτή τη μορφή της μάθησης και συνεργασίας, στην οποία μπόρεσαν να συναποφασίσουν τι θέλουν να μάθουν και με ποιο ρυθμό. Συμπληρώνεται έτσι το ψηφιδωτό ενός όμορφου και ζωντανού σχολείου, όπως είναι η Γερμανική Σχολή, όπου βιώνουμε την εμπειρία της μάθησης όλοι μαζί», υπογράμμισε η διευθύντρια του σχολείου Μπίργκιτ Μπέκερ.