Skip to main content

Postman: Νέο ποδηλατικό ταχυδρομείο στη Θεσσαλονίκη(φωτο)

Πώς η ανεργία και η οικονομική κρίση ανάγκασαν μία ομάδα νεαρών φίλων να δημιουργήσουν ένα νέο ποδηλατικό ταχυδρομείο στην πόλη.

της Βάσιας Μπάρμπα

Παράδοση κατ’ οίκον αλλά... με ποδήλατο πραγματοποιεί μια παρέα νέων, που αναζητούσαν διέξοδο στην κρίση και την ανεργία. Από σήμερα, Δευτέρα, οι διανομείς του «POSTMAN» κάνουν πετάλι στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και παραδίδουν γράμματα και δέματα με τον πιο οικολογικό και πρωτότυπο τρόπο.

Το νέο ποδηλατικό ταχυδρομείο της Θεσσαλονίκης, δημιουργήθηκε από νέους ανθρώπους που αγαπούν το ποδήλατο. Εμπνευστής της ιδέας είναι ο 26χρονος Μιχάλης Γεωργιάδης, ο οποίος έχει σπουδάσει ηλεκτρολόγος μηχανικός.

Ο Μιχάλης εξηγεί, μιλώντας στη Voria.gr, πώς γεννήθηκε η ιδέα για το ποδηλατικό ταχυδρομείο: «Πάντοτε αγαπούσα το ποδήλατο και ασχολούμουν με αυτό, ιδιαίτερα κατασκευαστικά. Μετά τις σπουδές μου δούλεψα σαν ηλεκτρολόγος, όμως κάποια στιγμή έμεινα άνεργος. Πήρα την ιδέα του ποδηλατικού ταχυδρομείου από παρόμοιες πρωτοβουλίες στο εξωτερικό αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και είπα "γιατί όχι και στη Θεσσαλονίκη;"». Συζήτησε, λοιπόν, την ιδέα με τους φίλους του, ενθουσιάστηκαν και αποφάσισαν να το κάνουν πράξη. Εκτός από υπηρεσίες ταχυδρομείου, οι POSTMAN αναλαμβάνουν επίσης επισκευές και αναπαλαιώσεις ποδηλάτων.


Η ιδέα της παράδοσης φακέλων και δεμάτων με ποδήλατα, ωστόσο, δεν είναι καινούρια. «Στη Θεσσαλονίκη είχαν γίνει αντίστοιχες προσπάθειες στο παρελθόν, ο κόσμος της πόλης όμως δεν ήταν τόσο εξοικειωμένος με το ποδήλατο», εξηγεί ο Μιχάλης. Παρόλα αυτά ο ίδιος παραμένει αισιόδοξος. «Εμείς το ξεκινάμε σε μια περίοδο που το ποδήλατο στην Ελλάδα έχει γίνει λίγο πολύ μόδα. Εκτός από τις μεταφορές θα προωθήσουμε όλη την κουλτούρα του ποδηλάτου και θα προσπαθήσουμε να το βάλουμε στην ζωή της Θεσσαλονίκης», δηλώνει στη Voria.gr.


Οι διανομείς του POSTMAN έρχονται με το ποδήλατό τους στο χώρο των πελατών και παραλαμβάνουν το φάκελο ή το δέμα προς αποστολή. Ο αποστολέας έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις τρόπους διανομής: Αυθημερόν, την επόμενη μέρα ή και εξπρές. Το εξπρές μπορεί να είναι από μισή ώρα έως δύο ώρες, ανάλογα την απόσταση. Η παράδοση και η παραλαβή γίνεται απευθείας «από πόρτα σε πόρτα».

Ο Μιχάλης δηλώνει αισιόδοξος για την πορεία του ταχυδρομείου. «Πιστεύω ότι θα μπορέσει να προχωρήσει, εάν το αγκαλιάσει ο κόσμος», αναφέρει. Ωστόσο, όπως λέει, ο κόσμος ακόμη είναι επιφυλακτικός απέναντι στην ιδέα του ποδηλατικού ταχυδρομείου, ως προς το χρόνο παράδοσης και την ασφάλεια του δέματος. «Ο κόσμος μπορεί να μας επιλέξει γιατί προσφέρουμε υπηρεσίες αυθημερόν παράδοσης σε αρκετά χαμηλές τιμές, υπηρεσία που τα κοινά κούριερ δεν την προσφέρουν και οι υπόλοιπες υπηρεσίες μας επίσης είναι σε ανταγωνιστικές τιμές», αναφέρει.

Επίσης, όπως λέει ο Μιχάλης, «ο πολίτης πρέπει να σκέφτεται ότι όταν επιλέγει το ποδηλατικό ταχυδρομείο, βοηθάει στην αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης».

Συνεπώς, για τον Μιχάλη η επιλογή του ποδηλάτου είναι μια απόδειξη οικολογικής συνείδησης, αλλά και κατανόησης των προβλημάτων που η Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζει. Επιλέγοντας το ποδηλατικό ταχυδρομείο, οι πολίτες ενθαρρύνουν την ποδηλασία στην πόλη, συμβάλλοντας στη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Οι ποδηλατόδρομοι


Πόσο εύκολη είναι, όμως, η κίνηση με το ποδήλατο, σε μια πόλη με σημαντικό κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπως είναι η Θεσσαλονίκη; Ο 26χρονος «ταχυδρόμος» παραδέχεται ότι, παρά την ύπαρξη ποδηλατοδρόμων, η ποδηλασία μέσα στην πόλη είναι δύσκολη και επικίνδυνη. «Ο κόσμος δεν το δέχεται ακόμα, δεν το καταλαβαίνει ότι δεν πρέπει να περπατάμε, να οδηγούμε ή να παρκάρουμε πάνω στον ποδηλατόδρομους», υποστηρίζει και προσθέτει: «Είναι θέμα παιδείας, πρέπει να το συνηθίσουμε». Από την άλλη, τονίζει παίζουν ρόλο και οι υποδομές. «Πιστεύω ότι δεν πρέπει οι ποδηλατόδρομοι να είναι πάνω σε πεζοδρόμια, πρέπει να είναι ένα κομμάτι του αυτοκινητόδρομου», εξηγεί ο Μιχάλης Γεωργιάδης. Βέβαια, παραδέχεται ότι ο μόνος ποδηλατόδρομος που σέβεται ο κόσμος είναι αυτός στη Νέα Παραλία, ο οποίος, όπως λέει, είναι ικανοποιητικά καλός για τα ελληνικά δεδομένα.


Τέλος, μεγάλη σημασία έχει, σύμφωνα με τον Μιχάλη, και η οδηγική συμπεριφορά των ποδηλατών. «Οφείλουμε όλοι οι ποδηλάτες να σεβόμαστε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και να συμπεριφερόμαστε όπως και τα άλλα οχήματα, χωρίς να κάνουμε παραβάσεις», επισημαίνει.