Skip to main content

Το συγκριτικό πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό της ψηφιακής εποχής

«Επιχειρηματική Στρατηγική - Η απομυθοποίηση του ανταγωνισμού» ήταν το θέμα εκδήλωσης που διοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη το ΑCT και ο ΣΒΒΕ.

Καλή επιχείρηση, που μπορεί να αντέξει και στον ανταγωνισμό, είναι αυτή που εξασφαλίζει υψηλή απόδοση στο επενδυμένο κεφάλαιο και ταυτόχρονα επιτυγχάνει υψηλή οργανική ανάπτυξη.

Τέτοιες επιχειρήσεις, τόσο καλές, που να βρίσκονται παράλληλα και ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, είναι ελάχιστες, τόνισε ο κ. Jan Hummel ιδρυτής και CIO της επενδυτικής Paradigm Capital, συμπληρώνοντας ότι ένας έξυπνος τρόπος για να «προστατευθεί» μία επιχείρηση από τον ανταγωνισμό, αντί να βγει μπροστά από αυτόν, είναι να δραστηριοποιηθεί σε έναν κλάδο που βρίσκεται σε στασιμότητα.

Μιλώντας από το βήμα της εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν το School of Business του ΑCT και ο ΣΒΒΕ, με θέμα: «Επιχειρηματική Στρατηγική-Η απομυθοποίηση του ανταγωνισμού», ο διεθνής επενδυτής  τόνισε στους ακροατές ότι δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα σαν «μόνιμο συγκριτικό πλεονέκτημα». Η κάθε εταιρεία πρέπει να επιζητεί την εξειδίκευση, γεωγραφικά, προϊοντικά, στην παροχή υπηρεσιών. Όμως υπάρχει κι ένα άλλο ισχυρό χαρτί για τις εταιρείες που θέλουν να δημιουργήσουν ισχυρή θέση στον ανταγωνισμό, και αυτό λέγεται εταιρική κουλτούρα, ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που θέλει χρόνο για να δημιουργηθεί και έχει κόστος.

Με τον κ. Hummel άνοιξε η εκδήλωση που αποτελεί ουσιαστικά την εισαγωγή στο Σεμινάριο για τον Ανταγωνισμό που θα πραγματοποιηθεί από τις 2 Μαΐου μέχρι τις 13 Ιουνίου, στο πλαίσιο του νέου Professional Education Center που δημιουργεί το ΑCT, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Αμερικανικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης κ. Πάνος Βλάχος.

Από τη σημερινή εκδήλωση λοιπόν, το ACT φέρνει στη επιχειρηματική συζήτηση το καυτό θέμα του Ανταγωνισμού, ένα θέμα που ο πρόεδρος του ΣΒΒΕ κ. Σαββάκης το συνέδεσε με την επιχειρηματική ηθική, καθώς η επιχείρηση που λειτουργεί στο πλαίσιο συγκεκριμένων ηθικών δεσμεύσεων, μπορεί να ενισχύσει και τη θέση της έναντι του ανταγωνισμού.

Για τεκτονικές αλλαγές που έφερε η ψηφιακή τεχνολογία στο πρόσωπο και τον χαρακτήρα του ανταγωνισμού, μίλησε ο κ. Βασίλης Αντωνιάδης, senior partner και managing director του The Boston Consulting Group,  o οποίος είπε ότι οι εξελίξεις είναι τόσο δραματικές, που σήμερα το 70% των εργασιών των Τραπεζών μπορεί να εκτελείται ρομποτικά κι όχι μόνο σε επίπεδο back office.

Στο νέο περιβάλλον οι επιχειρήσεις μπορούν να κινηθούν είτε οραματικά και πιο επιθετικά, είτε πιο συντηρητικά στον ανταγωνισμό, είναι θέμα στρατηγικής επιλογής που συνδέεται με τον κλάδο, το προϊόν, τον τόπο δραστηριότητας.

Όμως οι αλλαγές έρχονται με αστραπιαίες ταχύτητες απο Δύση και Ανατολή, πρόσθεσε ο κ. Αντωνιάδης, όπως συμβαίνει με την περίπτωση του Αlibaba, προειδοποιώντας μάλιστα ότι στην Κίνα αναπτύσσεται ένα απαράμιλλο οικοσύστημα start ups, που θα μας εκπλήξει στα επόμενα χρόνια.

Για το πώς αντιμετώπισε τον ανταγωνισμό σε καιρό κρίσης, ένας μεγάλος και πολύ ισχυρός όμιλος, από τους κορυφαίους στην κατηγορία των καταναλωτικών προιόντων, η Johnson & Johnson, μίλησε ο κ. Χρήστος Τσεντεμεΐδης, customer development director για την Ν.Α. Ευρώπη.

Αυτό που έκανε η Johnson & Johnson ήταν να ακούσει τις ανησυχίες των καταναλωτών και να προσαρμοστεί στις αλλαγές που έγιναν στις συνήθειες και προτιμήσεις τους. Σε μία περίοδο που η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων έπεσε στα διεθνή χαμηλά, η Johnson & Johnson το πρώτο που έκανε ήταν να επενδύσεις στις τιμές και τις προσφορές, για να διευκολύνει τον καταναλωτή.

Στο κλίμα αυτό, έγιναν αναπόφευκτα και  μειώσεις, στο R&D και στην επικοινωνία, κάτι που όπως είπε ο κ. Τσεντεμεΐδης είχε κόστος σε ό,τι αφορά τη διείσδυση ορισμένων προϊόντων στην αγορά, καθώς κάθε προϊόν πρέπει να επικοινωνηθεί σωστά στον καταναλωτή.

Η εκδήλωση oλοκληρώθηκε με ερωτήσεις σχετικά με τα ευαίσθητα σημεία της κάθε επιχείρησης στον Ανταγωνισμό.