Skip to main content

Μείωση τζίρου 20% στον ΟΛΘ στο πρώτο εξάμηνο λόγω των κινητοποιήσεων

Σημαντικό πλήγμα στη δραστηριότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης επέφεραν οι πολυήμερες κινητοποιήσσεις - Σημαντική πτώση και στα κέρδη.

Συρρίκνωση κατά 5,442 εκατ. ευρώ εμφάνισε ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ, κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2016, απόρροια των πολυήμερων κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο λιμάνι, εξαιτίας της επικείμενης ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα οικονομικά μεγέθη που δόθηκαν στη δημοσιότητα, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 21,167 εκατ. ευρώ, έναντι 26,609 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015, σημειώνοντας πτώση της τάξης του 20,45%.

Τα καθαρά κέρδη του ΟΛΘ διαμορφώθηκαν στα 5,54 εκατ. ευρώ (26,18% επί του κύκλου εργασιών), έναντι 9,95 εκατ. στο εξάμηνο πρώτο εξάμηνο του 2015, δηλαδή η πτώση φθάνει το 44%. Πιο αναλυτικά, το μικτό κέρδος ανήλθε σε 9,198 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) σε 10,325 εκατ. ευρώ (48,78% επί του κύκλου εργασιών) και τα κέρδη προ φόρων σε 8,961 εκατ. ευρώ (42,34% επί του κύκλου εργασιών).

Η διακίνηση των εμπορευμάτων κατέγραψε μείωση κατά 15,83% έναντι του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Οργανισμό, από τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία (Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου) προκύπτει σημαντική αύξηση της διακίνησης σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και εκτιμάται ότι η διακίνηση των Ε/Κ, που αποτελεί τη βασική πηγή κερδοφορίας της εταιρίας, στο τέλος του 2016, θα κλείσει στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.

Παράλληλα, η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο, παρουσίασε πτώση κατά 34,34% που οφείλεται στις πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις (Μάιος- Ιούνιος 2016) και στη μείωση της δραστηριότητας των εργοστασίων ενός σημαντικού πελάτη ξηρού χύδην φορτίου, αλλά και στην πολυήμερη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα Σκόπια. Υπάρχει ανάκαμψη στη διακίνηση του φορτίου από το Σεπτέμβριο και από τον Οργανισμό εκτιμάται ότι η διακίνηση του συμβατικού φορτίου, στο τέλος του 2016, θα κλείσει με ποσοστό της τάξης -15%.

Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων αυξήθηκαν κατά 5,03% λόγω των περισσότερων πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στους χώρους του Λιμένα και «ως αποτέλεσμα της συνεχούς προσπάθειας της εταιρείας για τη σύνδεση του Λιμένα με την πόλη».

Επίσης, τα έσοδα από τον επιβατικό λιμένα αυξήθηκαν κατά 1,31% λόγω της αύξησης των επιβατών κρουαζιέρας και της επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Λιμένα με τις Βόρειες Σποράδες.

Τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρείας μειώθηκαν κατά  18,59% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50%.

Ακόμη, τα έξοδα της εταιρείας, με την πολιτική περιορισμού που εφαρμόστηκε, μειώθηκαν κατά 5,83%.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Δημήτρης Μακρής, σχολιάζοντας τα οικονομικά μεγέθη, επισήμανε τα εξής: «Η ΟΛΘ ΑΕ αντιμετώπισε το Α εξάμηνο ιδιαίτερα δυσμενείς εξελίξεις που είχαν επίπτωση στα έσοδα της εταιρείας. Σημειώνεται ότι στις 180 ημέρες του Α εξαμήνου υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας (Μάιος – Ιούνιος) και επιπλέον 4 εβδομάδες (Απρίλιος) αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες. Τα αιτήματα των συνδικαλιστικών φορέων για τις απεργιακές κινητοποιήσεις συνδέονταν με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.

» Διακόπηκε για αυτούς του λόγους η ανοδική τάση (+8%) στη διακίνηση στα containers του πρώτου τετράμηνου (Ιανουάριος – Απρίλιος) και επιδεινώθηκε η αναμενόμενη κάμψη στη διακίνηση του συμβατικού φορτίου. Το 3μηνο Ιούλιος – Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2016 ανακτήθηκε το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης στη διακίνηση containers του Α εξαμήνου και στο τέλος του 2016 εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα επίπεδα του 2015. Αντίστοιχα,  τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου υποδεικνύουν ανάκαμψη και στο συμβατικό φορτίο που θα περιορίσει σημαντικά την πτώση του Α εξαμήνου.

» Η ΟΛΘ ΑΕ στάθηκε δίπλα στους πελάτες και σε συνεργασία μαζί τους προσπάθησε να αμβλύνει τις επιπτώσεις αυτών των εξελίξεων. Η εταιρεία έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στη δυσμενή συγκυρία και διατήρησε την υψηλή κερδοφορία σε όλους τους δείκτες, με περιορισμό των εξόδων. Εκτιμάται, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του Β εξαμήνου, σημαντική ανάκαμψη της διακίνησης φορτίων και επιβατών και ως εκ τούτου ανάκαμψη τόσο του ετήσιου κύκλου εργασιών όσο και της κερδοφορίας».