Skip to main content

Κλείνει αύριο μία λωρίδα της Μοναστηρίου για τα έργα στη Μενεμένη

Οι παρεμβάσεις επί της οδού Μοναστηρίου αναμένεται να διαρκέσουν περίπου δύο μήνες, κατά τους οποίους θα κλείνουν διαδοχικά μία ή δύο λωρίδες.

Στο κλείσιμο της μίας λωρίδας διέλευσης οχημάτων στην οδό Μοναστηρίου, στο ύψος της οδού Καραντινού, με την τοποθέτηση ειδικής σήμανσης, θα προχωρήσουν αύριο, Τρίτη τα συνεργεία της ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα για την υπόγεια διάβαση της Μενεμένης.

Οι παρεμβάσεις επί της οδού Μοναστηρίου αναμένεται να διαρκέσουν περίπου δύο μήνες, κατά τους οποίους θα κλείνουν διαδοχικά και ανάλογα με τις ανάγκες του έργου, μία ή δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Όπως εξήγησε στη Voria.gr ο Θανάσης Κουτσούλας, προϊστάμενος των Τεχνικών Έργων της ΕΡΓΟΣΕ για τη Βόρεια Ελλάδα, οι παρεμβάσεις γίνονται στο πλαίσιο της αναβάθμισης της περιοχής της Μοναστηρίου και αφορούν κυρίως τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και των νησίδων.

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη είναι τα έργα για την αναδιαμόρφωση της υπόγειας διάβασης της Μενεμένης, στην οδό Αγίας Παρασκευής, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2018.

Σύμφωνα με την Κατερίνα Φωτέα, προϊστάμενη της Διεύθυνσης Τεχνικής Υπηρεσίας της αναδόχου εταιρείας «Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ», τα έργα προχωρούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Σε αυτή τη φάση είναι κλειστή η πάνω διάβαση της Μοναστηρίου στη συμβολή με την Αγ. Παρασκευής.

Η μελέτη της κάτω διάβασης των σιδηροδρομικών γραμμών της οδού Αγ. Παρασκευής εγκρίθηκε το 2010 από τον Εθνικό Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ) Α.Ε., δημοπρατήθηκε το έτος 2014 και ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Ιούνιο του 2016 από την ανάδοχο εταιρεία «Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ».

Στην πορεία του έργου και με την έναρξη της συνεργασίας της ΤΥ του δήμου μας με την ΕΡΓΟΣΕ και τον ανάδοχο του έργου, διαπιστώθηκαν προβλήματα σε σχέση με την ασφάλεια και την προσβασιμότητα της νέας διάβασης. Προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα θέματα αυτά, κρίθηκε απαραίτητο να γίνουν βελτιωτικές τροποποιήσεις.

Αυτές είχαν ως στόχο να ενισχύσουν κατά το δυνατό την οπτική επαφή των πεζών με τη γύρω περιοχή κατά τη διέλευσή τους από τη διάβαση, να καταστήσουν την υπόγεια διάβαση προσβάσιμη σε όλους (ΑΜΕΑ, πεζούς, ποδηλάτες) και να προσελκύσουν και να παρατείνουν την παραμονή των δημοτών στην περιοχή με τη διαμόρφωση ελκυστικών υπαίθριων χώρων με καθιστικά και φυτεύσεις στα τμήματα εισόδου στη σήραγγα.

Έτσι, κατόπιν συνεργασίας μεταξύ στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ, του Αναδόχου και της Τ.Υ. του Δήμου, οριστικοποιήθηκε η διαμόρφωση της περιοχής με μια σειρά από βελτιωτικές διατάξεις, που στοχεύουν στην αντιστάθμιση της αναμενόμενης υποβάθμισης της περιοχής που θα επιφέρει η κατασκευή και λειτουργία της υπόγειας διάβασης.

Οι παρεμβάσεις είναι οι εξής:

-Στο βόρειο τμήμα και νότιο τμήμα της διάβασης, χωροθετούνται διαδρομές με σκάλες και ράμπες, με χώρους καθιστικών και εκτεταμένους χώρους φύτευσης.

-Ανατολικά της οδού Αγ. Παρασκευής και μεταξύ κύριων γραμμών και ενωτικής γραμμής (η γραμμή που ενώνει τον εμπορικό με τον επιβατικό σταθμό) θα κατασκευαστεί επιμήκης ράμπα παράλληλα με τις γραμμές, που θα εξασφαλίσει την πρόσβαση της γειτνιάζουσας περιοχής στη διάβαση, ενώ θα καταβληθεί προσπάθεια για εξεύρεση χώρου στάσης και ανάπαυσης με καθιστικά και φυτεύσεις.

-Ενσωματώνοντας τις αρχές του περιβαλλοντικού σχεδιασμού και προκειμένου να δημιουργηθούν ευνοϊκές μικροκλιματικές συνθήκες, διασφαλίζοντας την καλή επισκεψιμότητα στην περιοχή σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, προτάθηκε η χρήση υδατοπερατών υλικών στα δάπεδα και κατάλληλες φυτεύσεις που θα παρέχουν θερμική άνεση κατά τη θερινή περίοδο.

-Συνολικά στην περιοχή επέμβασης, δηλαδή στους υπαίθριους χώρους καθώς και στο εσωτερικό της σήραγγας, θα τοποθετηθούν φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας LED βάσει φωτοτεχνικής μελέτης, που θα φωτίζουν ομοιόμορφα την περιοχή προς αποφυγή παραβατικών συμπεριφορών.

-Για την επίτευξη ευνοϊκών συνθηκών ακουστικής άνεσης, οι σιδηροδρομικές γραμμές θα απομονώνονται ηχητικά από την περιοχή επέμβασης με την κατασκευή διάφανων ηχοπετασμάτων, παράλληλλα με τις γραμμές, από μεταλλικό σκελετό και πολυκαρβονικά διάφανα φύλλα.

Φωτορεαλιστικά από την υπόγεια διάβαση: