Skip to main content

Η Θεσσαλονίκη ο πιο ανεκμετάλλευτος προορισμός κρουαζιέρας στην Ελλάδα

Ηοme porting κρουαζιέρας στον ΟΛΘ και αξιοποίηση του διατηρητέου - Μεγάλες οι καθυστερήσεις στην αδειοδότηση υδατοδρομίων

Η Θεσσαλονίκη έχει σχεδόν τα πάντα για να είναι προορισμός κρουαζιέρας αλλά παρά το γεγονός αυτό, είναι ο πιο ανεκμετάλλευτος στην Ελλάδα, υποστήριξε το μέλος δ.σ. της ΟΛΘA.E. και μέλος του δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άγγελος Βλάχος.

Ο κ. Βλάχος, μιλώντας στο 2ου Συνέδριο Τουρισμού που διοργάνωσαν τα πέντε Διμερή Επιμελητήρια, προέβλεψε ότι το 2017 δεν θα είναι μία ευνοϊκή χρονιά για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα καθώς κυρίως λόγω των γεγονότων στην ανατολική Μεσόγειο θα υπάρξουν μειώσεις στις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων και επιβατών. Τα πράγματα θα είναι κάπως καλύτερα για την κρουαζιέρα στο Ιόνιο, ωστόσο συνολικά η περιοχή μας δέχεται πιέσεις και από την ανάδειξη νέων αγορών για την κρουαζιέρα στην Ανατολική Ασία και την Αυστραλία.



Ο κ. Βλάχος αναφέρθηκε στα πολλά πλεονεκτήματα που έχει η Θεσσαλονίκη για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, ενώ ειδικότερα σε ό,τι αφορά στο Λιμάνι τόνισε ότι η «κρουαζιέρα είναι ένα είδος δώρου που κάνει το εμπορικό λιμάνι στην πόλη».

Ο ΟΛΘ πληροί τις αυστηρές συνθήκες ασφαλείας και εξυπηρέτησης των επισκεπτών, ενώ ο 1ος προβλήτας έχει το δικό του ιδιαίτερο πολιτιστικό ενδιαφέρον με τα τρία μουσεία που φιλοξενεί. Πέραν αυτού, η κρουαζιέρα θα μπορούσε να ενισχυθεί αν χρήσεις και δράσεις που έχουν σχέση με αυτή, φιλοξενηθούν στο μεγάλο διατηρητέο κτίριο του Παλιού Τελωνείου, κάτι που θα εξαρτηθεί από τον παραχωρησιούχο που θα αναλάβει το Λιμάνι.

Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει home port κρουαζιέρας, κυρίως για την βαλκανική ενδοχώρα, κάτι που απαιτεί όμως την συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων τςη πόλης, με την ανάληψη συγκεκριμένων ρόλων και αρμοδιοτήτων.

Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο στη Θεσσαλονίκη

Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια», από τον Απρίλιο του 2013 που ψηφίστηκε ο ισχύων νόμος για τα υδατοδρόμια, κατάφερε να αδειοδοτήσει μόνο δύο υδατοδρόμια, σε Κέρκυρα και Παξούς, ενώ προσπαθεί να επιτύχει την αδειοδότηση άλλων 31 που έχει αναλάβει.

«Για να αρχίσουν πτήσεις με υδροπλάνα θα πρέπει, ανά Περιφέρεια ή περιοχή να δημιουργηθεί δίκτυο υδατοδρομίων. Η Εταιρεία μας ελπίζει ότι στο επόμενο διάστημα θα πάρει την αδειοδότηση για Πάτρα, οπότε εάν μπορέσουμε στο επόμενο δωδεκάμηνο να δημιουργήσουν ένα δίκτυο τουλάχιστον πέντε υδατοδρομίων σε Ιόνιο - Δυτική Ελλάδα, την άνοιξη προς καλοκαίρι του 2018 θα αρχίσουμε πτήσεις», είπε στη Voria.gr o πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» κ. Τάσος Γκόβας.



Ο κ. Γκόβας δήλωσε ότι στόχος της εταιρείας είναι και η δημιουργία δύο μητροπολιτικών υδατοδρομίων, ενός στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας και ενός ακόμη στη Θεσσαλονίκη.

Να σημειωθεί ότι το κόστος των καθυστερήσεων στις αδειοδοτήσεις, για την εταιρεία, έχει έως τώρα υπολογιστεί στο 1 εκατ ευρώ και πως εάν δεν δημιουργηθεί δίκτυο , δεν υπάρχει περίπτωση να μισθωθούν υδροπλάνα.

Επανειλημμένως τονίστηκε ότι οι μεταφορές με υδροπλάνο δεν θα αποτελέσουν μόνο ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τον τουρισμό των νησιών και των παραθαλάσσιων περιοχών, αλλά και για την εξυπηρέτηση καθημερινών αναγκών των μόνιμων κατοίκων νησιωτικών κυρίως περιοχών.

Ellinair: Ένα εκατομμύριο επιβάτες σε τρία χρόνια

Η Ellinair αποτελεί ένα από τα νεώτερα μέλη του ομίλου Μουζενίδη, αλλά και ένα από τα θεωρούμενα απαραίτητα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δραστηριοτήτων του Ομίλου στον τουρισμό, όπως είπε ο εμπορικός διευθυντής κ. Σταύρος Δαλιάκας.

Η Ellinair, στην τριετία 2014-2016 μετέφερε συνολικά περίπου 1 εκατομμύριο επιβάτες. Ακολουθώντας την πορεία ανάπτυξης του Ομίλου, άρχισε να συνδέει χώρες της πρώην ΕΣΣΔ με την Ελλάδα, στη συνέχεια της Ανατολικής Ευρώπης και πιο πρόσφατα της Δυτικής, ενώ έχει αναπτύξει το δίκτυο εσωτερικών πτήσεων.

Η εταιρεία, που το καλοκαίρι διπλασιάζει τον αριθμό των αεροσκαφών που δρομολογεί, φτάνοντας τα 9-10, έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Αθήνα, πραγματοποιώντας 10 πτήσεις εβδομαδιαίως, τις οποίες πρόκειται και να αυξήσει.

Να σημειωθεί ότι ο όμιλος Μουζενίδη, διακινεί κάθε χρόνο περί τις 400.000 τουρίστες.