Skip to main content

Οι Ιάπωνες της Mitsui για τρίτη φορά στη Θεσσαλονίκη για τον ΟΛΘ

Σημαντικό ενδιαφέρον δείχνει η ιαπωνική Μitsui για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του διαγωνισμού πώλησης της ΟΛΘ ΑΕ.

Σημαντικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δείχνει η ιαπωνική Mitsui & Co, στελέχη της οποίας την περασμένη Παρασκευή (26/8) επισκέφθηκαν για τρίτη φορά τον ΟΛΘ προκειμένου να αντλήσουν περισσότερες πληροφορίες για την εταιρεία, καθώς συμμετέχουν ως υποψήφιοι αγοραστές στο διαγωνισμό για την απόκτηση του 51%+16% της ΟΛΘ Α.Ε.

Σημειώνεται ότι στην ομάδα της Mitsui συμμετέχουν, όπως και στην προηγούμενη επίσκεψη που έκαναν στο Λιμάνι, στελέχη και της θυγατρικής του ομίλου, της Portek, η οποία εξειδικεύεται στην ανάπτυξη των container terminals και πιο συγκεκριμένα στην μετατροπή ενός συμβατικού τύπου container terminal σε ένα terminal υψηλών αποδόσεων.

Nα σημειωθεί πως η πρώτη επίσκεψη από πλευράς Mitsui στον ΟΛΘ έγινε στις 11 Μαΐου, ακολούθησε μία δεύτερη στις 17 Ιουνίου- και τότε με συμμετοχή στελεχών της Portek - και την περασμένη Παρασκευή, έγινε η τρίτη επίσκεψη.

Αυτές οι επισκέψεις είναι απολύτως δικαιολογημένες στο πλαίσιο του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης που βρίσκεται σε εξέλιξη, αφού οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να λύσουν όλες τις τυχόν απορίες τους  για να κάνουν τις αξιολογήσεις τους, ώστε να καταλήξουν στο εάν θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές και, στο τι θα προσφέρουν για να πάρουν το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο της ΟΛΘ Α.Ε. Είναι συνεπώς πιθανό στο επόμενο διάστημα και άλλοι υποψήφιοι να επισκεφθούν ξανά τη Θεσσαλονίκη, τον ΟΛΘ αλλά πιθανότατα και πελάτες του ΟΛΘ, προκειμένου να σχηματίσουν μία συνολική εικόνα για το Λιμάνι.

Ο διαγωνισμός πώλησης της ΟΛΘ Α.Ε., έχει ήδη πάρει δύο παρατάσεις και στόχος του ΤΑΙΠΕΔ - που χειρίζεται την υπόθεση- είναι, μέχρι τέλος Οκτωβρίου να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές, εάν τελικώς υπερπηδηθούν οι ενστάσεις που έχουν εκφράσει υποψήφιοι σχετικά με τους δεσμευτικούς όρους που θα περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης.

Για να καταλήξει ένας έκαστος υποψήφιος στην αξιολόγηση του ΟΛΘ επιλέγει είτε να συνεργαστεί με Έλληνες συμβούλους, είτε να κάνει το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας και της αξιολόγησης εσωτερικά/ενδο-ομιλικά. Όπως φαίνεται η τακτική της Mitsui ανήκει στη δεύτερη περίπτωση.

Υπενθυμίζεται ότι η Mitsui είναι ιαπωνικός όμιλος με παρουσία σε 66 χώρες και περιοχές, που δραστηριοποιείται από το γενικό εμπόριο, τα logistics και τις διαμεταφορές, στις τραπεζικές και επενδυτικές υπηρεσίες, στην παραγωγή χάλυβα και ορυκτών, στα βαριά έργα υποδομών, αλλά και στο real estate, στα χημικά, την ενέργεια, την παραγωγή τροφίμων κα.

Στις κυριότερες εταιρείες του Ομίλου, περιλαμβάνονται οι: Mitsui & Co., Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Sapporo Breweries, Toray Industries, Mitsui Chemicals, Isetan Mitsukoshi Holdings, Sumitomo Mitsui Trust Holdings, Mitsui O.S.K. Lines (international shipping) and Mitsui Fudosan.

Στον διαγωνισμό για την ΟΛΘ Α.Ε. συμμετέχουν οκτώ εταιρείες/ επιχειρηματικά σχήματα, που μάλιστα πέρασαν στη β' φάση. Οι υποψήφιοι αυτοί είναι:

- APM Terminals, B.V. (θυγατρική της δανικής Maersk).

- Deutsche Invest Equity Partners, GmbH (είναι θυγατρική γερμανικού private equity με έδρα το Μόναχο της Γερμανίας και επενδύσεις μέχρι τώρα κυρίως σε γερμανόφωνες χώρες).

- Duferco Particiption Holding, SA (αποτελεί ελβετικό όμιλο που δραστηριοποιείται στην εμπορία και διανομή χάλυβα και πρώτων υλών, αλλά και στην ενέργεια, τα ακίνητα, τη ναυτιλία και τα logistics).

- International Container Terminal Services, Inc (πρόκειται για διαχειρίστρια λιμανιών με έδρα τις Φιλιππίνες).

- Mitsui & Co., Ltd (είναι μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες του κόσμου με έδρα την Ιαπωνία, με ετήσιο τζίρο της τάξης των 6 τρισ. γιεν).

- P&O Steam Navigation Company - DP World (πρόκειται για θυγατρική της Dubai Port, η οποία διαχειρίζεται σχεδόν 60 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση και είναι μια από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες λιμανιών διεθνώς).

- Russian Railways JSC/GEK TERNA S.A.   

- Yilport Holding, Inc. (αποτελεί μέλος του τουρκικού ομίλου Yildirim, με συμφέροντα σε ορυχεία, πρώτες ύλες, ενέργεια, ναυπηγεία, logistics και λιμάνια).