Skip to main content

Ξεκινά ο αγώνας για το Κύπελλο Ωκεανοπόρων του Ναυτικού Ομίλου

Ο αγώνας έχει καθιερωθεί στη μνήμη των Ωκεανοπόρων που διέσχισαν τον Ατλαντικό Ωκεανό το 1997 κατακτώντας την τρίτη θέση στον αγώνα.

Εκατό περίπου ναυτικά μίλια πρέπει να «τρέξουν» οι ιστιοπλόοι που θα λάβουν μέρος στις 23 Ιουνίου στο Κύπελλο Ωκεανοπόρων που διοργανώνει ο Ναυτικός Όμιλος Ανοικτής Θάλασσας.

Ο αγώνας έχει καθιερωθεί στη μνήμη της προσπάθειας των Ηλία Αντωνιάδη και Τάσου Περυσινάκη, (ιστιοπλόων της πόλης που δε βρίσκονται πια στη ζωή), οι οποίοι διέσχισαν τον Ατλαντικό αγωνιζόμενοι με κυβερνήτη τον Νότη Μπατσή και πλήρωμα τους Ιορδανίδη Νούλη, Καστερά Μίμη, Μπόζο Γιώργο, Κοσμίδη Σταύρο, Τσαλίκη Άκη και Πασχαλίδη Ντάνυ.

Ήταν το 1992, όταν το σκάφος «BAR-BAR» του Ηλία Αντωνιάδη δηλώνει συμμετοχή στον αγώνα-διάπλου του Ατλαντικού για τα 500 χρόνια από την ανακάλυψη της Αμερικής με το νέο του όνομα «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ’97» - το 1997 η Θεσσαλονίκη θα ήταν Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Στον αγώνα συμμετείχαν 16 σκάφη από Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Ελβετία, Η.Π.Α. και 2 από την Ελλάδα. Ο κυβερνήτης Νότης Μπατσής αναφέρει χαρακτηριστικά, στην έναρξη του ταξιδιού: «Πηγαίνουμε στην Αμερική που γιορτάζει τα 500 χρόνια της ανακάλυψης της για να μεταφέρουμε στην άλλη άκρη του κόσμου το όνομα της Θεσσαλονίκης μας και τα 2300 χρόνια ιστορίας της».

Η εκκίνηση δόθηκε στις 28 Νοεμβρίου και οι αθλητές έπρεπε να διασχίσουν 4500 ναυτικά μίλια ξεκινώντας από το Πάλος ντε λα Φροντέρα της Ισπανίας για να καταλήξουν στο Μαϊάμι της Αμερικής. Η διαδρομή επιφύλασσε για αυτούς νηνεμίες αλλά και βροχές και καταιγίδες. Οι συνθήκες ήταν δύσκολες αλλά η ομάδα ήταν ενωμένη σαν μια γροθιά και κατάφερε να αντιμετωπίσει τις αντιξοότητες, να ξεπεράσει τα εμπόδια και με δύναμη και αποφασιστικότητα να τερματίσει με ναυτοσύνη στον τελικό προορισμό της. Το ελληνικό σκάφος τερμάτισε μετά από 31 μέρες στο Μαϊάμι, κατακτώντας την τρίτη θέση.

Το επαμειβόμενο κύπελλο των Ωκεανοπόρων αθλοθετήθηκε από το 1998 και απονέμεται στον πρώτο νικητή της Γενικής κατάταξης. Είναι μία από τις δύσκολες δοκιμασίες στη θάλασσα καθώς πέρα από τη μεγάλη διαδρομή που πρέπει να καλύψουν με τα σκάφη τα πληρώματα μπορεί να έρθουν αντιμέτωπα με ακραίες καιρικές συνθήκες που μπορεί να προκύψουν σε διάστημα τουλάχιστον 12 ωρών πλεύσης. Στόχος είναι να μιμηθούν οι αγωνιζόμενοι το ταξίδι που άφησε το δικό του στίγμα στην ιστορία της ιστιοπλοΐας της πόλης και όχι μόνο.

Στιγμιότυπο από τις 31 ημέρες στο σκάφος, διασχίζοντας τον Ατλαντικό Ωκεανό

 

Παρουσίαση εγχειρήματος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ’97