Skip to main content

Ξαναπιάνουν δουλειά στον Κ16 από την επόμενη εβδομάδα

Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του έργου, που είχε σταματήσει λόγω παύσης πληρωμών του ΕΣΠΑ. Η ολοκλήρωσή του προβλέπεται το Δεκέμβριο του 2016.

Αρχίζουν και πάλι από την ερχόμενη εβδομάδα οι εργασίες κατασκευής ενός από τα σημαντικότερα οδικά έργα της Θεσσαλονίκης, του κόμβου Κ16 της Λαχαναγοράς. Το έργο που είχε σταματήσει σχεδόν όλο το καλοκαίρι (περίπου τρεις μήνες), εξαιτίας του «παγώματος» του ΕΣΠΑ ξαναρχίζει και πλέον έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το Δεκέμβριο του 2016.

Ο Κ16 είναι από τα σημαντικότερα έργα που γίνονται στη Θεσσαλονίκη. Οι πολίτες είχαν ενθουσιαστεί όταν ξεπεράστηκαν τα πολλά προβλήματα και ο ανάδοχος είχε ξεκινήσει τις εργασίες, διότι αυτές εξελίσσονταν με ταχύτατους ρυθμούς.

Το έργο που έχει γίνει είναι εμφανές σε όλους, αφού αποτελεί «βιτρίνα» της Θεσσαλονίκης, στην είσοδο του πολεοδομικού συγκροτήματος, συνδέοντας την πόλη με την Αθήνα, με την περιφερειακή οδό, με την Εγνατία Οδό, με το λιμάνι, με τη ΒΙΠΕ, με το Καλοχώρι κτλ.

Ξαφνικά, όμως, τα συνεργεία σταμάτησαν, τα μηχανήματα (όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες της Voria.gr) παρέμειναν στο χώρο και οι κολώνες στέκονται, με το εργοτάξιο να έχει «ερημώσει».

Ο ίδιος ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, στις συνεχείς αναφορές του για το «πάγωμα» του ΕΣΠΑ και για τη διακοπή του ενός έργου μετά το άλλο στην Κεντρική Μακεδονία, έκανε πάντοτε αναφορά στο συγκεκριμένο ανισόπεδο κόμβο, ως ενδεικτικό του πλήγματος που έχει υποστεί η περιοχή από την παύση πληρωμών.

Έτσι πέρασε ολόκληρο το καλοκαίρι. Πλέον, με την επανέναρξη των πληρωμών ο Κ16 ήταν το πρώτο έργο που είχε προτεραιότητα να αρχίσει και να μη μείνει ένα ακόμη κουφάρι στην είσοδο της Θεσσαλονίκης.

Ο ανάδοχος, έπειτα από τόσες καθυστερήσεις, ζήτησε παράταση στην ολοκλήρωσή του. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έκανε τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του κόμβου και να ενταχθεί στο πρόγραμμα των λεγόμενων έργων – γέφυρα (δεδομένου ότι το ΕΣΠΑ κλείνει στο τέλος του 2015) κι έτσι προχτές η αρμόδια οικονομική επιτροπή ενέκρινε την παράταση του αναδόχου μέχρι το Δεκέμβριο του 2016.

Πλέον, όπως τόνισε και ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Στάθης Αβραμίδης, το έργο θα αρχίσει από την ερχόμενη εβδομάδα και ο ανάδοχος υποχρεούται να μπει και να συνεχίσει να το δουλεύει. Παράλληλα, όπως τόνισε βρέθηκε ο τρόπος, ώστε να γίνονται παράλληλα εργασίες, τόσο στο κύριο έργο κατασκευής του Κ16, όσο και για την κατασκευή της παράκαμψης, που αποφασίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα, ώστε να γίνει ένας κλάδος 1.600 μέτρων για την εξυπηρέτηση της περιοχής του Καλοχωρίου.

Το Καλοχώρι δεν εξυπηρετείται από τον Κ16, διότι είχε προβλεφθεί να εξυπηρετηθεί από το δρόμο – γέφυρα, που συνδέει την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών με το λιμάνι. Το έργο αυτό είναι από τα «γεφύρια της Άρτας» και δεν έχει ολοκληρωθεί, οπότε η περιοχή του Καλοχωρίου (και η ΒΙΠΕ) είναι δυσπρόσιτη. Το κύριο πρόβλημα είναι η έξοδος προς την Αθήνα, κάτι που θα επιτευχθεί με την παράκαμψη, η οποία θα διοχετεύει την κίνηση στον κόμβο των ΚΤΕΛ κι από εκεί στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών.

«Το ένα έργο δεν επηρεάζει το άλλο. Την επόμενη εβδομάδα θα αρχίσουν και πάλι οι εργασίες στον Κ16, ενώ θα εξελίσσεται παράλληλα και η κατασκευή της παράκαμψης, που προβλέπουμε να ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα. Για τον Κ16 έχουμε διασφαλίσει την ολοκλήρωσή του πλέον σε ένα χρόνο, αλλά και τη χρηματοδότησή του. Το μισό έργο έχει υλοποιηθεί και πληρωθεί, ενώ μετά και τις εκπτώσεις, το συνολικό κόστος του Κ16 θα ανέλθει σε περίπου 50 εκ. ευρώ», είπε ο κ. Αβραμίδης.