Skip to main content

Τζάκρη: Τεχνολογικό χάσμα μεταξύ ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων

Η κυβέρνηση έχει υλοποιήσει σημαντικές δράσεις προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης του ενεργειακού κόστους για τις βιομηχανίες, τόνισε η υφυπουργός.

Για το τεχνολογικό χάσμα που υπάρχει μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων και των ξένων εταιριών που δραστηριοποιούνται στη διεθνή αγορά έκανε λόγο, από το βήμα του 1ου Thessaloniki Summit,  η υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, αρμόδια για τη βιομηχανία, Θεοδώρα Τζάκρη.

Σημείωσε μάλιστα πως το 2013 οι ελληνικές βιομηχανικές επιχειρήσεις επένδυσαν 175,84 εκατ. ευρώ σε έρευνα και ανάπτυξη, τη στιγμή που την ίδια χρονιά οι βιομηχανικές επιχειρήσεις χωρών όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία επένδυσαν πολλαπλάσια κεφάλαια.

Σύμφωνα με την ίδια, η αντιστροφή της τάσης συρρρίκνωσης της ελληνικής βιομηχανίας, απόρροια των δυσμενών οικονομικών συγκυριών των τελευταίων ετών, πρέπει να αποτελέσει και αποτελεί βασικό κομμάτι της βιομηχανικής πολιτικής.

Τέλος απευθυνόμενη στο επιχειρηματικό κοινό του 1ου Thessaloniki Summit, σημείωσε πως προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης του ενεργειακού κόστους, το οποίο αποτελεί σημαντικό κομμάτι του συνολικού κόστους της βιομηχανίας, η κυβέρνηση έχει υλοποιήσει σημαντικές δράσεις τον τελευταίο χρόνο.

Ασημίνα Τζήκα: Ανάγκη στήριξης των εξωστρεφών επιχειρήσεων

Τα σημερινά παιδιά, οι πολίτες του αύριο, πρέπει να διδαχθούν ότι η επιχειρηματικότητα και το κέρδος είναι συστατικά της προόδου και όχι έννοιες ποινικοποιημένες, σημείωσε από την πλευρά της η γενική διευθύντρια της Elvial, κ. Ασημίνα Τζήκα. Η ίδια τόνισε την ανάγκη στήριξης των εξωστρεφών και συναλλαγματοφόρων επιχειρήσεων, αξιοποίησης της πρώτης ύλης του τουρισμού, αλλά και δημιουργίας υποδομών από την Πολιτεία.

Αναφερόμενη δε στην Elvial, σημείωσε πως το 1990 η εταιρεία ξεκίνησε με τέσσερα άτομα και κεφάλαιο 1 εκατ.δρχ., το 2002 επανεκκίνησε από το μηδέν, για να δημιουργήσει τη νέα Elvial, για την οποία το 2009 οι εξαγωγές της ήταν μόλις 25% και το 2016 ανήλθαν στο 70% του κύκλου εργασιών της.

Σωτήρης Λεοντάρης: Χρειαζόμαστε ένα νέο business plan πενταετούς διάρκειας

Ένα νέο μοντέλο με δύο βασικούς πυλώνες, την ανάπτυξη του εξωτερικού εμπορίου και την προσέλκυση επενδύσεων χρειάζεται η χώρα, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του εμπορικού τμήματος της βρετανικής πρεσβείας στην Ελλάδα, κ. Σωτήρη Λεοντάρη. Η νέα αυτή στρατηγική θα πρέπει να ενεργοποιήσει τον ιδιωτικό τομέα, την κεντρική κυβέρνηση, αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση. «Χρειαζόμαστε ουσιαστικά ένα νέο business plan πενταετούς διάρκειας, τόσο για τις άμεσες ξένες επενδύσεις όσο και για το εμπόριο» ανέφερε, σημειώνοντας μάλιστα πως οι ελληνικές πρεσβείες μπορούν να γίνουν κέντρα επιχειρηματικότητας και να «πουλάνε» Ελλάδα στο εξωτερικό.

David Mallette: Αυξάνονται οι ελληνικές εξαγωγές στον Καναδά

Ανοδική πορεία είχαν οι ελληνικές εξαγωγές προς τον Καναδά την περίοδο 2013-2015, με την αύξηση μάλιστα να φτάνει το 23% μεταξύ 2015 και 2014, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο εμπορικός σύμβουλος της πρεσβείας του Καναδά στην Ελλάδα, κ. David Mallette. Η Ελλάδα έχει εμπορικό πλεόνασμα 115 εκατ.ευρώ, ενώ τα τρία κορυφαία εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα προς τον Καναδά είναι οι ελιές, τα πετρελαιοειδή και το κρασί. Αναφερόμενος στην οικονομική και εμπορική συμφωνία του Καναδά με την Ευρωπαϊκή Ένωση (CETA), σημείωσε πως, σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα, μπορεί να οδηγήσει σε ώθηση κατά 20% του διμερούς εμπορίου Καναδά-ΕΕ και σε ετήσια αύξηση 11,6 δισ.ευρώ στην οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τζέρι Ναούμοφ: Η πΓΔΜ πρώτο καλύτερο μέρος στην Ευρώπη για να ξεκινήσεις μια επιχείρηση

Σε δέκα χρόνια η πΓΔΜ από επιχειρηματική καταστροφή εξελίχθηκε σε επιχειρηματικό παράδεισο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Ξένων Επενδύσεων της γειτονικής χώρας, κ. Τζέρι Ναούμοφ. Τα χαμηλά λειτουργικά κόστη, το εξιδεικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, οι θεσμικές εγγυήσεις που προσφέρει η χώρα για την προστασία των επενδύσεων, τα ελκυστικά χρηματοοικονομικά κίνητρα, οι χωρίς φορολογία ζώνες για δέκα χρόνια και ο φόρος του 10% επί των εταιρικών κερδών, είναι μερικά μόνο, σύμφωνα με τον κ. Ναούμοφ, ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας του στην προσέλκυση επενδύσεων. Σύμφωνα με την κατάταξη «Doing Business» της Παγκόσμιας Τράπεζας για το 2016, την οποία επικαλέστηκε, η πΓΔΜ είναι το δεύτερο καλύτερο μέρος στον κόσμο για να ξεκινήσεις μια επιχείρηση και το πρώτο στην Ευρώπη. Τέλος, όπως ανέφερε, η Ελλάδα είναι ο μεγαλύτερος ξένος επενδυτής στην πΓΔΜ, με 20.000 εργαζόμενους – το 6% του τοπικού εργατικού δυναμικού – να εργάζονται σε 1.280 ελληνικές επιχειρήσεις.