Skip to main content

Οι Κινέζοι αγαπούν την Ελλάδα - Άνοιγμα σε αγορά 122 εκατ. τουριστών

Στην επόμενη πενταετία ο εξερχόμενος τουρισμός της Κίνας θα φτάσει τα 150 εκατομμύρια. Μεγάλη δύναμη η αγορά της Ασίας και του Ειρηνικού.

Μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια οι Κινέζοι που θα ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο θα φτάσουν τα 150 εκατομμύρια τουρίστες δαπανώντας περί τα 300 δισ δολάρια, καθώς πλέον ο Κινέζος τουρίστας, με δαπάνη ανά άτομο και ανά ταξίδι κοντά στα 2.000 δολάρια ή περί τα 1.500 ευρώ, είναι από τους πλέον γαλαντόμους στις δαπάνες τους.

Το παραπάνω στοιχείο ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της ημερίδας για τον ασιατικό τουρισμό, «Asian Tourism», που πραγματοποιείται αυτή την ώρα στο πλαίσιο της Philoxenia 2017, προκειμένου η Ελλάδα να μπορέσει να λειτουργήσει σαν πύλη του ασιατικού τουρισμού στην Ευρώπη, αφού μάλιστα το 2018 είναι Έτος Τουρισμού Κίνας - Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Ελλάδα σήμερα παίρνει ένα ελαχιστότατο μέρος αυτού του τεράστιου τουριστικού κύματος που από τις χώρες της Ασίας και του Ειρηνικού, μεταξύ αυτών και η Κίνα, ταξιδεύει πέρα από την παραπάνω γεωγραφική περιοχή.

Όπως είπε και ο γ.γ. του υπουργείου Τουρισμού κ. Γ. Τζιάλλας, η Ελλάδα σε ότι αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό από Κίνα, ξεκίνησε από την πολύ χαμηλή αφετηρία των περίπου 15.000 πριν 6-7 χρόνια, αριθμός που δεκαπλασιάστηκε με 150.000 Κινέζους και πλέον να επισκέπτονται φέτος τη χώρα μας. Με τη σύνδεση της Αθήνας με το Πεκίνο, με δύο δρομολόγια της Air China την εβδομάδα, αναμένεται προσέλκυση μεγαλυτέρου αριθμού τουριστών από την μεγάλη αυτή αγορά.

«Εκτιμούμε ότι το 2017 ο αριθμός των ξένων τουριστών θα ξεπεράσει ίσως και τα 31 εκατομμύρια, σαν αποτέλεσμα του ανοίγματος νέων αγορών - όπως είναι της Κίνας, της Ινδίας και της Μέσης Ανατολής- των συνεργειών με άλλους κλάδους, για παράδειγμα με τον αγροτοδιατροφικό και με τις προσπάθειες επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου μέσω των διαφόρων μορφών θεματικού τουρισμού. Μέσω και του θεματικού τουρισμού ελπίζουμε να προσελκύσουμε μεγαλύτερο αριθμό τουριστών από την Ασία, από την ομάδα των over 65 ετών και εύπορων ταξιδιωτών».

Οι Κινέζοι αγαπούν την Ελλάδα

Για τους Κινέζους το Αιγαίο είναι η «θάλασσα της αγάπης», η Ελλάδα είναι η χώρα των Ολυμπιακών Αγώνων, η χώρα μας, εν ολίγοις, είναι κάτι ξεχωριστό για τους Κινέζους και θα πρέπει να αξιοποιήσει αυτή την ιδιαίτερη συμπάθεια για να προσελκύσει ασιατικό και δη κινεζικό τουρισμό, τόνισε ο κ. Jing Xu, επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για την Ασία και τον Ειρηνικό.

Η συγκεκριμένα περιοχή - Ασίας και Ειρηνικού- αναπτύσσεται τουριστικά ταχύτατα, με ρυθμούς 6% το 2016, όταν ο κλάδος στην Ευρώπη αναπτύχθηκε μόλις κατά 2%.

Ευρώπη και Ελλάδα θα πρέπει να αξιοποιήσουν και τα δημογραφικά δεδομένα, αφού Ασία και Ειρηνικός, που σήμερα έχουν το 25% του παγκόσμιου πληθυσμού, θα φτάσουν να κατοικούνται από το 30% έως το 2030.

Το 2016 οι τουρίστες απο την Ασία και τον Ειρηνικό, που ταξίδεψαν εκτός των χωρών τους, ανήλθαν σε 317 εκατομμύρια και από αυτούς, τα 122 εκατομμύρια ήταν Κινέζοι. Από το σύνολο των παραπάνω, το 80% ταξίδεψε σε χώρες της μεγάλης αυτής περιοχής και, από το υπόλοιπο 20% που κινήθηκε προς άλλους προορισμούς, η Ευρώπη υποδέχθηκε το 12%, δηλαδή περίπου 4,5 εκατομμύρια Ασιάτες.

Τα εκατομμύρια των Κινέζων ξόδεψαν συνολικά 261 εκατ.δολάρια, ποσό που τους καθιστά πρώτους σε δαπάνη μεταξύ των τουριστών από την Ασία και τον Ειρηνικό, ενώ ακολουθούν σε ό,τι αφορά τις δαπάνες, οι Νοτιοκορεάτες, οι Αυστραλοί και οι κάτοικοι του Χονγκ- Κονγκ.

Ο κ. Jing Xu τόνισε πως οι ασιάτες και Κινέζοι τουρίστες μπορούν να συμβάλλουν και στην διαφοροποίηση και επιμήκυνση του ελληνικού τουρισμού, αφού προτιμούν να ταξιδεύουν στο εξωτερικό τον Φεβρουάριο, όταν γιορτάζουν την Κινέζικη Πρωτοχρονιά.

Αλλά, για να μπορέσουν ευρωπαϊκές χώρες και ειδικότερα η Ελλάδα, να προσελκύσουν Κινέζους τουρίστες, θα πρέπει να προσαρμόσουν το προϊόν τους στις συνήθειες της κινεζικής αγοράς, που διαφέρουν από αυτές των Ιαπώνων ή των Κορεατών. Πρέπει επίσης να λάβουν υπόψη τις συνήθειες των νέων γενεών αφού το 65% των λεγόμενων millennials βρίσκεται στην Ασία και μάλιστα θέλει να ταξιδεύει.

Ας σημειωθεί ότι το ποσοστό του on line booking που γίνεται μέσω smartphones, είναι διπλάσιο στην Κίνα, ότι οι Κινέζοι χρησιμοποιούν άλλες μηχανές αναζήτησης στο Ιντερνετ και έχουν άλλο τρόπο χρήσης του Διαδικτύου, ενω στην καθημερινότητά τους χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό πορτοφόλι.

Η Ελλάδα στο Δρόμο του Μεταξιού αποτελεί μία από τις δυναμικότερες χώρες από τις 60 που περιλαμβάνονται στο project αυτό της Κίνας και το οποίο δεν αφορά μόνο οικονομική συνεργασία, αλλά και την προσέγγιση στον τομέα του πολιτισμού, που μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά και για τον τουρισμό.

«Η Κίνα ελέγχει σήμερα τα οκτώ από τα δέκα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου, ενώ στα τέλη του 2016 παραδόθηκαν 33 νέα αεροδρόμια στη χώρα μας με αποτέλεσμα να πραγματοποιούνται 4.200 πτήσεις την εβδομάδα, προς και από το εξωτερικό», είπε ο κ. Jason Wang, γενικός διευθυντής του Global Tourism Economy Forum του Μακάο.

Όπως υποστήριξε ο κ. Wang, οι χώρες που βρίσκονται στο Δρόμο του Μεταξιού έχουν ακόμη περισσότερες ευκαιρίες για να προσελκύσουν μεγάλο αριθμό Κινέζων τουριστών που θέλουν να επισκεφθούν την Ευρώπη.

Κινέζος, ο τουρίστας που ξοδεύει πολλά

Η άνοδος της μεσαίας και ανώτερης τάξης στην Κίνα έκανε τον Κινέζο τουρίστα τον πιο μεγάλο spender στη παγκόσμια τουριστική αγορά, αφού κατά μέσο όρο ξοδεύει, ανά άτομα, περί τις 2.000 δολάρια, δηλαδή δύο ή και τρεις φορές πάνω από τους άλλους «διεθνείς ταξιδιώτες».

Από το σύνολο των χρημάτων που δαπανά περίπου το 57% δίνει στο shopping, ενώ πια στρέφεται στις πιο ποιοτικές υπηρεσίες, ξοδεύει για πολυτελή ξενοδοχεία, εστιατόρια, μοναδικές εμπειρίες, όπως είπε ο κ. David Tang, αντιπρόεδρος του Ιvy Alliance Tourism του Πεκίνου.

Από τους προορισμούς της Ευρώπης για τους Κινέζους ο πιο δημοφιλής είναι η Γαλλία, ενώ ανερχόμενη δύναμη είναι η Ισπανία. Το 2016 η κίνηση επηρεάστηκε κάπως καθοδικά λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων αλλά μέσα στο 2017 δείχνει να ανακάμπτει.

Στην προσέλκυση Κινέζων τουριστών καθοριστικό ρόλο παίζουν οι αεροπορικές συνδέσεις, τόνισε η κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Μαρκετινγκ του Αεροδρομίου Αθηνών.

Παρότι οι αεροπορικές συνδέσεις περιορίζονται στις δύο πτήσεις της Air China, που άρχισαν μόλις τέλος Σεπτεμβρίου, η κίνηση στο δεκάμηνο του 2017, μέσω  indirect traffic αυξήθηκε κατά 50%, ενώ το direct traffic- στις οποίες περιλαμβάνονται οι πτήσεις μέσω Μονάχου- αυξήθηκε κατά 75%.