Skip to main content

Τουριστικός καύσωνας έρχεται το... φθινόπωρο στη Χαλκιδική

Η τουριστική περίοδος θα επιμηκυνθεί κατά μία εβδομάδα, έως τις 15-17 Οκτωβρίου - Από ποιες χώρες προέρχονται οι τουρίστες του φθινοπώρου.

Πόλο έλξης αποτελεί η Χαλκιδική και το φθινόπωρο, καθώς βλέπει το τουριστικό της προϊόν να διατηρείται υψηλά στις προτιμήσεις ξένων τουριστών.

Το γεγονός ότι τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο αναμένεται αυξημένη τουριστική κίνηση στη χώρα, δεν αφήνει ανεπηρέαστη και τη Χαλκιδική με τους τουρίστες να την προτιμούν έναντι άλλων προορισμών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, η μέση πληρότητα του Σεπτεμβρίου βρίσκεται ήδη στο 75%, ενώ εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει σίγουρα το 80%, ποσοστό στο οποίο έκλεισε ο Σεπτέμβριος του 2016. Αυτό αναμένεται να συμβεί δεδομένου ότι ο μήνας αυτός χαρακτηρίζεται έντονα από τις λεγόμενες κρατήσεις της «τελευταίας στιγμής».

Ένα στοιχείο ακόμη που δείχνει τη δυναμική του φετινού φθινοπώρου είναι ότι η τουριστική περίοδος θα επιμηκυνθεί κατά μία εβδομάδα, δηλαδή έως τις 15-17 Οκτωβρίου.

Φυσικά, τον ρόλο της παίζει και η 82η ΔΕΘ (9-17 Σεπτεμβρίου), καθώς η πληρότητα στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης αγγίζει αυτή τη στιγμή το 100%.

Μαγνήτης η Ελλάδα, χαμηλές οι τιμές

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γρηγόρη Τάσιο, οι λόγοι που οδηγούν σε αυτή την αύξηση είναι δύο. Πρώτον, το γενικότερο αυξητικό τουριστικό ρεύμα, από το οποίο έχει επωφεληθεί συνολικά η χώρα και δεύτερον, οι χαμηλές τιμές, τις οποίες διατηρούν οι επαγγελματίες ξενοδόχοι προκειμένου να προσελκύσουν πελάτες, σε έναν ευρύτερο γεωγραφικά χώρο με ιδιαίτερο ανταγωνισμό (βλ. Τουρκία).

Σημειώνεται ότι ο μέσος όρος τιμής για την περίοδο αυτή κυμαίνεται από 100 έως 150 ευρώ για δίκλινο δωμάτιο.

Όπως σημειώνει ο κ. Τάσιος, μιλώντας στη Voria.gr, η Χαλκιδική διατηρεί τη δύναμή της αυτούς τους μήνες και φαίνεται να έχει πολύ μεγάλη δυναμική για περαιτέρω αύξηση.

«Όχι άλλη υποβάθμιση της Χαλκιδικής»

Ο κ. Τάσιος αναφέρει ότι οι ξενοδόχοι από την πλευρά τους έχουν κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.

«Το ζητούμενο είναι η βελτίωση του τουριστικού προϊόντος, πέραν των ξενοδόχων», αναφέρει χαρακτηριστικά και προσθέτει ότι αυτό είναι ζήτημα της Πολιτείας και της αυτοδιοίκησης.

«Η Χαλκιδική δεν αντέχει άλλη υποβάθμιση, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από προορισμούς του εξωτερικού, όπως η Γαλλική Ριβιέρα», σημειώνει.

Παράλληλα, προσθέτει ότι το θέμα είναι ο μέσος όρος τιμής που μπορεί να προσφερθεί, ο οποίος, όπως είπε, λόγω των γενικών υποδομών της χώρας, δε μπορεί να είναι υψηλός λόγω και του αυξημένου ανταγωνισμού.

Αύξηση από κεντροδυτική Ευρώπη - Στα ίδια επίπεδα η Ρωσία

Στο ίδιο υψηλό μέγεθος παραμένει η επισκεψιμότητα των Ρώσων τουριστών στη Χαλκιδική για τους μήνες Σεπτέμβριο-Οκτώβριο. Ο ανταγωνισμός με τη νότια Ελλάδα (Ρόδος, Κρήτη, κ.α.), αλλά και την Τουρκία, είναι ιδιαίτερα υψηλός, καθώς, σε πολλές περιπτώσεις τους προσφέρονται φθηνότερα πακέτα προσφορών.

Αυξητική είναι η τάση των τουριστών από κεντροδυτική Ευρώπη που προτιμούν τη Χαλκιδική για τις διακοπές τους αυτή την περίοδο. Πιο συγκεκριμένα, αυξημένες είναι οι κρατήσεις από χώρες όπως η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, ενώ και η Βρετανία παρουσιάζει μεγάλη επισκεψιμότητα.