Skip to main content

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι εργαζόμενοι της «Εγνατία Οδός ΑΕ»

Να λάβει άμεσα αποφάσεις για την περαιτέρω βιωσιμότητα της εταιρείας και την αξιοποίηση του συνόλου των εργαζομένων της καλούν την κυβέρνηση οι συμβασιούχοι της Εγνατίας Οδού με σχετική ανοιχτή επιστο
Να λάβει άμεσα αποφάσεις για την περαιτέρω βιωσιμότητα της εταιρείας και την αξιοποίηση του συνόλουτων εργαζομένων της  σε όλα τα επίπεδα(μελέτη, κατασκευή, επίβλεψη, λειτουργία, συντήρηση), καλεί την κυβέρνηση ο Σύλλογος Συμβασιούχων της Eγνατία Οδού ΑΕ (ΣΥΣΤΕΟ) με σχετική ανοιχτή επιστολή τους.

«Εν μέσω της οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα απαιτείται νασχεδιάσουμε το παρόν και το μέλλον, με νέα έργα υποδομών, τα οποία θαδώσουν την πραγματική αναπτυξιακή ώθηση, ανασχεδιάζοντας το ΕΣΠΑ, καιενισχύοντας άμεσα το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων», τονίζεται στην επιστολή.

Συγκεκριμένα, οι αποφάσεις της κυβέρνησης, όπως τονίζεται στην επιστολή, θα πρέπει να αφορούν:

1. Στον Τομέα Λειτουργίας – Συντήρησης – Εκμετάλλευσης με την:

- Κατασκευή – Λειτουργία και Εκμετάλλευση των σταθμών Διοδίων. (Άμεσαμπορεί να ξεκινήσει η λειτουργία των ήδη κατασκευασμένων σταθμών«Πολυμύλου» και «Παμβώτιδος»).

- Κατασκευή –  Λειτουργία και Εκμετάλλευση των Σ.Ε.Α..

- Κατασκευή και Λειτουργία των Κέντρων Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων και στελέχωσής τους από τουπάρχον προσωπικό. Συνολικά κατασκευάζονται και λειτουργούν για τιςανάγκες του Αυτοκινητόδρομου κατά μήκος του άξονα, 5 σταθμοί ΚΔΑ και8 Υποσταθμοί ΚΔΑ.

- Συντήρηση του συνόλου του άξονα και των κάθετων σε αυτόν.

2. Στην άμεση δημοπράτηση των ολοκληρωμένων από πλευράς μελετών - αρμοδιότητας Εγνατίας Οδού έργων:

- Καστοριά – Ιεροπηγή -  Κρυσταλλοπηγή

- Φλώρινα-Νίκη

3. Στο αντικείμενο που είναι ώριμο και μπορεί να ανατεθεί στην Εγνατία Οδό:

- Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης

- Μετρό Θεσσαλονίκης

- Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

- Αμβρακία Οδός

- Κάθετοι άξονες: Πτολεμαϊδα - Φλώρινα, Κοζάνη - Λάρισα, Περιφερειακή Ξάνθης, Καβάλα – Δράμα - Σέρρες, Ξάνθη - Σύνορα, Σέρρες Περιφερειακή οδός, Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα, Ιωάννινα – Κακαβιά, Α/Κ Αράχθου - Τζουμέρκα.

Οι εργαζόμενοι της Εγνατία Οδού τονίζουν την ανάγκη ύπαρξης ενός οργανωμένουφορέα του υπουργείου Υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα, που θα καλύπτει τιςανάγκες της ευρύτερης περιοχής στην υλοποίηση του ΕΣΠΑ, όπου οιυπάρχουσες δομές αδυνατούν να ανταποκριθούν.

«Η Εγνατία Οδός μπορεί να  αντεπεξέλθει με επιτυχία σ΄ αυτόν τον ρόλο, γιατί αυτό έχει μάθει νακάνει τόσα χρόνια, καλύτερα από κάθε άλλο φορέα. Είναι σπατάλη ηδημιουργία εκ του μηδενός νέων φορέων και η εκμηδένιση ενόςαποδεδειγμένα πετυχημένου. Ειδικά σήμερα, η εφαρμογή του προγράμματος Καλλικράτης με την ριζοσπαστική δομική αλλαγή που επιφέρει στον αυτοδιοικητικό χάρτη της χώρας, επιτάσσει την αξιοποίηση της εταιρείαςκαι του δυναμικού της, για όλα τα έργα της επικράτειας και μέχρι τηςοργάνωσης και στελέχωσης των νέων υπηρεσιών της αυτοδιοίκησης, μιας καιη Εγνατία Οδός  είναι μια τεχνική βαθμίδα ανώτερου ποιοτικά καιοργανωτικά επιπέδου από αυτά που έχει στη διάθεσή του σήμερα τοΕλληνικό Κράτος», αναφέρεται στην επιστολή.

Μετά από δεκαπέντε χρόνια λειτουργίας, η Εγνατία Οδός απασχολεί ανθρώπινο δυναμικό 570 ατόμων περίπου, με μεγάλη τεχνογνωσία και συσσωρευμένη εμπειρία στη μελέτη, κατασκευή και διαχείριση  έργων υποδομής. Ο σύλλογός των εργαζομένων, ΣΥΣΤΕΟ εκπροσωπεί περίπου 300 εργαζόμενους που εργάζονται στην εταιρεία με ετήσιες συμβάσεις, οι οποίοι από το 2000 στελεχώνουν την εταιρεία σε όλους τους τομείς της (Κατασκευή, Μελέτη, Λειτουργία, Συντήρηση κλπ).