Skip to main content

Σπίρτζης σε δημάρχους Θεσσαλονίκης: Ο ΟΑΣΘ έχει αποτύχει (video)

Τους προβληματισμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης εξέφρασε ο Λάζαρος Κυρίζογλου - Ο ΟΑΣΘ έχει αποτύχει, τόνισε ο υπουργός Μεταφορών.

Ολοκληρώθηκε η σύσκεψη μεταξύ των δημάρχων Θεσσαλονίκης και του υπουργού Μεταφορών αναφορικά με τους δύο νέους φορείς που θα δημιουργηθούν για τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη.

Ο Λάζαρος Κυρίζογλου εξέφρασε τα αιτήματα των δήμων σχετικά με τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης στο νέο σχήμα και την επιθυμία να τους παραχωρήσει ο υπουργός μια πιο σαφή εικόνα για το προσχέδιο. Ζητά να μεταφερθεί όλο το υπάρχον προσωπικό του ΣΑΣΘ στο νέο σχήμα ενώ υποστηρίζει πως πρέπει να οριστεί διοίκηση στο υπάρχον ΣΑΣΘ,  έως ότου γίνουν οι αλλαγές στο σχήμα.

Επιπλέον, ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ ανέφερε ότι θα πρέπει ο νέος φορέας να καλύπτει και τις ανάγκες της υπαίθρου, όλου δηλαδή του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Τέλος, επεσήμανε την ανάγκη να συμμετέχει με στελέχη της η τοπική αυτοδιοίκηση και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, στον νέο σχεδιασμό.  «Ανοίξτε τα χαρτιά σας, μιλήστε μας ανοικτά για αυτά τα θέματα για να ξέρουμε τι γίνεται» είπε απευθυνόμενος προς τον υπουργό.

Απαντώντας ο υπουργός υπογράμμισε ότι δεν υπάρχουν κρυφά χαρτιά. «Εμείς έχουμε καταθέσει τις απόψεις μας» είπε. «Ο ΟΑΣΘ έχει αποτύχει στην ποιότητα των υπηρεσιών, στη σχέση του με τους πολίτες, στην συμπεριφορά απέναντι στην τοπική κοινωνία αλλά και στο κοστολόγιο. Επομένως, πιστεύω ότι ήταν κοινός στόχος στην προηγούμενη συνέλευση να κάνουμε δύο φορείς αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη που θα αναλάβουν και το μέτρο, όταν ολοκληρωθεί» τόνισε.

«Πιστεύω ότι κατανοείτε ότι δεν μπορεί η Θεσσαλονίκη να έχει αστικές συγκοινωνίες που κοστίζουν 3 και 4 φορές περισσότερο από τις συγκοινωνίες της Αθήνας» πρόσθεσε.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι θα υπάρξει διαδικασία πρόσληψης στον νέο φορέα και ότι θα διασφαλιστούν όλες οι θέσεις εργασίας, ωστόσο θα τεθούν κριτήρια αξιολόγησης από τον νέο φορέα για το ποιοι θα προσληφθούν.

Τα λεγόμενα του προκάλεσαν τις αντιδράσεις των παρευρισκομένων που ζήτησαν διευκρινήσεις. Εν τέλει ο υπουργός εξήγησε ότι όλοι οι εργαζόμενοι του ΣΑΣΘ και του ΟΑΣΘ θα μεταφερθούν στον νέο φορέα με συμβάσεις αορίστου χρόνου.

Στη συνέχεια, ο υπουργός τόνισε πως υπάρχει πρόβλεψη να συμμετέχει η τοπική αυτοδιοίκηση σε ποσοστό 49% στο νέο σχήμα. Το θέμα που τίθεται είναι το πού θα βρουν οι δήμοι τους πόρους για να συμμετάσχουν. Ωστόσο, ο ίδιος τόνισε ότι δεν θα υπάρξει ανάγκη οι δήμοι να συνεισφέρουν με χρήματα, καθώς μπορούν να προσφέρουν ακίνητα, κτήρια, λεωφορεία ή οποιοδήποτε άλλο περιουσιακό στοιχείο.

«Έπειτα, ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει εκφράσει την ανάγκη να αγοράσει με δάνειο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, άρα θα μπορεί να τα συνεισφέρει στον νέο φορέα και να ενσωματώσουμε αυτόν τον εξοπλισμό στον νέο φορέα» τόνισε.

Παράλληλα, όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, υπάρχει σχεδιασμός για το θέμα της ανανέωσης του στόλου. «Επιδιώκουμε να υπάρξουν κατασκευαστικοί οίκοι στη χώρα μας για τη δημιουργία των νέων λεωφορείων, προκειμένου να μην επαναληφθούν προβλήματα που έχουν προκύψει στο παρελθόν με την παραγγελία λεωφορείων».

Ερωτηθείς πού θα βρει το ελληνικό δημόσιο τα χρήματα για τη δημιουργία του νέου φορέα, ο υπουργός απάντησε πως «η επιδότηση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ανέρχεται σε 78 εκατ. τον χρόνο και άλλα τόσα είναι οι διεκδικήσεις από τα υπόλοιπα υπουργεία ». Συνεπώς, ο υπουργός κατέληξε ότι όλα αυτά τα χρήματα, που είναι διπλάσια από όσα δίνονται στις αστικές συγκοινωνίες, αποδεικνύουν ότι υπάρχουν τα χρήματα για τη σύσταση του νέου φορέα.

Το θέμα του μισθολογικού έθεσε επίσης ο υπουργός Μεταφορών. Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «δεν γίνεται άνθρωποι που έχουν αποφοιτήσει από το δημοτικό, όπως οι οδηγοί, να παίρνουν 4.000 ευρώ και άλλοι, όπως οι μηχανικοί, με μεταπτυχιακά και διδακτορικά να παίρνουν 800 ευρώ».

Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, θα αλλάξει με τον νέο φορέα. Επίσης απέκλεισε τη συμμετοχή ιδιωτών στον νέο φορέα.

Εν κατακλείδι ανέφερε ότι οι συμμετέχοντες στη συζήτηση έχουν κοινό τόπο, αν και υπάρχουν ακόμα θέματα να λυθούν.

Μετά το πέρας της συζήτησης για τον ΟΑΣΘ ανέφερε ότι η παραχώρηση της Εγνατίας θα περιλαμβάνει και το ηλεκτρονικό σύστημα 1.2.2. για τα διόδια ενώ μίλησε ακόμα και για την ελεύθερη μετακίνηση των αμεα η οποία προβλέπεται, καθώς και για το ειδικό τιμολόγιο για αυτούς που μετακινούνται συχνά.