Skip to main content

Το προφίλ του Νικ Σάκιεβιτς που μπαίνει με Τομ Παπαδόπουλο στον Άρη

Ο Σάκιεβιτς αποτελεί τον εγκέφαλο του πρότζεκτ που σκοπεύει να παρουσιάσει ο ομογενής επιχειρηματίας στον Θόδωρο Καρυπίδη

Η εξασφάλιση της ανόδου στη Σούπερ Λιγκ θα ανοίξει σιγά-σιγά την συζήτηση για την επόμενη μέρα του Άρη που περιλαμβάνει και την προοπτική συνεργασίας του Θόδωρου Καρυπίδη με τον Τομ Παπαδόπουλο, ο οποίος αναμένεται μετά το Πάσχα στη Θεσσαλονίκη μαζί με τον Νικ Σακίεβιτς.

Πρόκειται για τον εγκέφαλο του πρότζεκτ που σκοπεύει να παρουσιάσει ο ομογενής επιχειρηματίας στον πρόεδρο του Άρη. Αυτός το εκπόνησε καθώς έχει ανάλογη τεχνογνωσία από τα 20 και πλέον χρόνια που ασχολήθηκε με το επαγγελματικό ποδόσφαιρο στις ΗΠΑ. Ο 57χρονος σήμερα, γιός Πολωνών μεταναστών και πρώην τερματοφύλακας σε Ναντ και Μπελενένσες και για ένα σύντομο διάστημα και προπονητής, αποφοίτησε από το κολλέγιο NEW Haven με πτυχίο στη διοίκηση επιχειρήσεων, υπήρξε ιδρυτικό μέλος του αμερικάνικου πρωταθλήματος MLS το 1995 και αντιπρόεδρος του εμπορικού τμήματος της Λίγκας. Από το 1997 ως το 2006 θήτευσε ως Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος σε δυο ομάδες του MLS, τους Tampa Bay Mutiny και New York MetroStars. Για δυο σερί χρονιές, 1999 και 2000 ψηφίστηκε ως ο κορυφαίος πρόεδρος του MLS αλλά το μεγάλο μπαμ το έκανε στους Μέτροσταρς της Νέας Υόρκης, όντας ο ιθύνων νους της πώλησης της ομάδας στον ενεργειακό κολοσσό Red Bull έναντι 100εκ δολαρίων που περιελάμβανε την μετατροπή της ομάδας σε New York Red Bull και της κατασκευής του εκπληκτικού Red Bull Arena στο Νιου Τζέρσεϊ.

Η δημιουργία των Philadelphia Union

Το 2007 υπήρξε ο συνιδρυτής της Keystone Sports & Entertainment και αυτός που ανέλαβε να συγκεντρώσει τους επενδυτές που έφτιαξαν το 2008 τους Φιλαδέλφεια Γιούνιον (μεταξύ αυτών και τον Τζέι Ζούγκαρμαν που όμως δεν έχει καμία εμπλοκή στο πρότζεκτ που αφορά τον Άρη), αναλαμβάνοντας τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Εκεί γνωρίστηκε με τον Τομ Παπαδόπουλο που ήταν από τους χρηματοδότες και παραμένει σήμερα ένας από τους βασικούς χορηγούς δαπανώντας 1εκ δολάρια για σπόνσορινγκ σε όλες της ομάδες της πόλης. Ο Σακίεβιτς κατάφερε να διαπραγματευτεί μία από τις πιο ευνοϊκές συμφωνίες χρηματοδότησης του ποδοσφαιρικού γηπέδου των Γιούνιον οι οποίοι ξεκίνησαν να αγωνίζονται στο MLS τη σεζόν του 2010. Στα επόμενα δύο χρόνια, μετέτρεψε την ομάδα της Φιλαδέλφεια σε μία από τις πιο επιτυχημένες νεοσύστατες εταιρείες του MLS και σε μόλις έξι σεζόν, έχει καταστεί μία από τις ισχυρότερες και πιο ζωντανές ομάδες της κατηγορίας και ένα πολύ ισχυρό εμπορικό brand.

Η καινοτομία

Ο Σακίεβιτς είναι γενικά μια πολυσχιδής προσωπικότητα και καταπιάνεται με πολλά πράγματα. Εκτός όλων των άλλων είναι αυτός που καθιέρωσε μία από τις μεγαλύτερες βάσεις για πωλήσεις εισιτηρίων στη κατηγορία. Είναι υπεύθυνος για την υποστήριξη ενός πυρήνα οπαδών που μετατράπηκαν στους πιο αξιοσέβαστους οπαδούς του MLS, τους "The Sons of Be"». Αριθμεί 6.000 μέλη και αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες, πιο οργανωμένες και ένθερμες ομάδες υποστηρικτών των Φιλαδέλφεια Γιούνιον οι οποίοι μάλιστα σχεδίασαν οι ίδιοι ένα τμήμα του σταδίου για να φιλοξενούνται. Παράλληλα ο Σακίεβιτς συνεργάστηκε μαζί τους για να σχεδιάσει το κύριο σήμα και άλλα αναγνωριστικά της ομάδας, καθιστώντας την ομάδα της Φιλαδέλφεια είναι ένα από τα ισχυρότερα εμπορικά σήματα στο Major League Soccer. Ένα από τα σημαντικά ορόσημα της Φιλαδέλφεια Γιούνιον και της δικής του παρουσίας στην ομάδα σημειώθηκε στις 27 Ιουλίου 2012, όταν μετά από μόλις τρεις χρονιές, η έδρα των Γιούνιον φιλοξένησε την Τσέλσι στο ετήσιο MLS All Star Game. Από την Φιλαδέλφεια αποχώρησε στις 2 Οκτωβρίου 2015 έχοντας δημιουργήσει μια από τις πιο σεβαστές ομάδες στο MLS και ένα από τα φιλικότερα και παθιασμένα γήπεδα στον κόσμο του αμερικάνου ποδοσφαίρου.

Από το ποδόσφαιρο, στο Λάκρος

Από το 2016 ο Νικ Σάκιεβιτς είναι ο πέμπτος κομισάριος στην ιστορία του πρωταθλήματος Λακρός ένα άθλημα που θυμίζει αρκετά το ice hockey και παίζεται με ένα μπαστούνι, που στην άκρη του έχει ένα δίχτυ με το οποίο οι παίκτες κουβαλούν ένα μπαλάκι. Υπό την καθοδήγησή του το Λακρός σημειώνει αλματώδη ανάπτυξη στις ΗΠΑ, αγώνες του πρωταθλήματος μεταδίδονται μέσω Twitter και έχει αποκτήσει δεκάδες χορηγούς. Μέσα σε όλα αυτά... υπάρχει και το πρότζεκτ Άρης το οποίο έχει αναλάβει προσωπικά έχοντας μανατζάρει με επιτυχία ομάδες του MLS, χτίζοντας καινούργια γήπεδα καθώς το εμπορικό προφίλ τους.

Πηγή: Εφημερίδα «Άρης Είσαι»