Skip to main content

Το πολιτικό μήνυμα από τα ταμεία των σούπερ μάρκετ

Η άρση της εμπιστοσύνης και το κλίμα ανησυχίας για την επόμενη μέρα καταγράφεται με τον πιο φωτογραφικό τρόπο στις ταμειακές των σούπερ μάρκετ.

Αποτελεί την ασφαλέστερη μέτρηση της κοινής γνώμης: Ο τζίρος στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η άρση της εμπιστοσύνης και το κλίμα ανησυχίας για την επόμενη μέρα, καταγράφεται στα ταμεία τους με τον πιο φωτογραφικό τρόπο. Γι αυτό και η παρούσα κυβέρνηση θα πρέπει να αρχίσει να προβληματίζεται έντονα για την επόμενη μέρα της.

Διότι δεν είναι μόνο η μεγάλη πτώση στον τζίρο του φρέσκου γάλακτος, σχεδόν 14% τον Ιανουάριο, σε συνέχεια του 12,6% για το σύνολο του 2016, που είδε πρόσφατα το φως της δημοσιότητας και συζητήθηκε εντόνως. Οι μεγάλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για σημντική μείωση της κατανάλωσης γενικότερα, σε πολλά προιόντα τους, καθώς η αγορά, εκτός από την αβεβαιότητα, έχει να αντιμετωπίσει και ακόμη ένα κύμα αύξησης της έμμεσης φορολογίας (σε καφέ, καύσιμα, λογαριασμούς τηλεφώνου, τσιγάρα κ.λπ.). Η Στατιστική Αρχή θα ανακοινώσει τα πρώτα στοιχεία για το λιανεμπόριο του Ιανουαρίου μέσα στην επόμενη εβδομάδα, ωστόσο η ανεπίσημη εικόνα είναι αποκαρδιωτική.

Μάλιστα, η Markit που δημοσιεύει τον δείκτη PMI – ο οποίος είναι βαρόμετρο για την πορεία της οικονομίας– ανακοίνωσε την επιδείνωση των συνθηκών στον μεταποιητικό τομέα για έκτο συνεχή μήνα μέσα στον Φεβρουάριο, με συνεχιζόμενη πτώση των νέων παραγγελιών, μείωση της παραγωγής και περιορισμό στον αριθμό των εργαζομένων.

Ο δε δείκτης οικονομικού κλίματος κατέγραψε σημαντική πτώση τον Φεβρουάριο, αν και παρέμεινε σε καλύτερο επίπεδο συγκριτικά με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Ο ΙΟΒΕ ανακοίνωσε επιδείνωση και στο λιανικό εμπόριο, και στις κατασκευές, και στις υπηρεσίες και στην καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Τα καμπανάκια χτυπούν απανωτά στο υπουργείο Οικονομικών και στο Μέγαρο Μαξίμιου.