Skip to main content

Το παρασκήνιο του διαγωνισμού για την έκταση στο Θριάσιο

Η προσφορά της κοινοπραξίας ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. – Goldair στον διαγωνισμό για την έκταση 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο. Ο ρόλος των Κινέζων.

Τελικώς, η έκπληξη με την μία δεσμευτική προσφορά, αυτή της κοινοπραξίας ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. – Goldair, που κατατέθηκε στον διαγωνισμό για την παραχώρηση έκτασης 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο, έχει και «ουρά». Όπως πληροφορείται η Voria.gr, από τη στιγμή που το ελληνικό δημόσιο αποφάσισε να αφήσει εκτός διαδικασίας τα υπόλοιπα 1400 στρέμματα, οι Κινέζοι της Cosco, που ήταν ο δεύτερος υποψήφιος, αποφάσισαν:

Α) να μείνουν εκτός του διαγωνισμού, αλλά και
Β) να διακηρύξουν ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν την έκταση των 588 στρεμμάτων που βγήκαν προς πώληση.

Το γεγονός καθιστά αυτομάτως αμφίβολη τη βιωσιμότητα του project στο σύνολο του, λένε όσοι γνωρίζουν σε βάθος τις λεπτομέρειες του. Κι αυτό γιατί η Cosco, έχει πλέον ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα: Ελέγχει, απόλυτα, το λιμάνι του Πειραιά και άρα μπορεί να «μοιράζει παιχνίδι».

Μια και ο λόγος στην Cosco, να σας αναφέρουμε εδώ κάτι που κυκλοφορεί ήδη από προχθές: Ότι δηλαδή οι Κινέζοι βρίσκονται σε συζητήσεις με τους ιταλικούς σιδηροδρόμους, έτσι ώστε αν τελικώς αποκτήσουν την Τραινοσέ, να συνεργαστούν στο κομμάτι των μεταφορών. Η ίδια πηγή μας ενημέρωσε ότι οι συζητήσεις βρίσκονται στο προχωρημένο στάδιο και απλώς αναμένεται η ανακοίνωση του αποτελέσματος στο διαγωνισμό για την Τραινοσέ, για να πάρει συγκεκριμένο χαρακτήρα.