Skip to main content

Το φθινόπωρο η δημοπράτηση του 6ου προβλήτα

Στα στρατηγικά πλάνα της ΟΛΘ ΑΕ περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του λιμένα.
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η διαδικασία για τη δημοπράτηση της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το έργο έχει, ήδη, έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης και εκτός απροόπτου θα «βγει στον αέρα» εντός του φθινοπώρου, με προοπτική να ολοκληρωθεί σε διάστημα τριών ετών.

Στην ανακοίνωση αυτή προέβη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Στέλιος Αγγελούδης, διευκρινίζοντας ότι οι δύο πρώτες φάσεις του project, το κομμάτι δηλαδή της επέκτασης κρηπιδωμάτων, καθώς και εκείνο των επιχωματώσεων θα αποτελέσουν ένα πρώτο «πακέτο», ενώ η εργολαβία των επιστρώσεων θα ακολουθήσει και θα δημοπρατηθεί κατά τη διάρκεια κατασκευής των δύο πρώτων.

Μιλώντας σε εκδήλωση που οργανώθηκε, νωρίτερα σήμερα, στην πόλη των Σκοπίων από το τοπικό οικονομικό επιμελητήριο και τις ελληνικές διπλωματικές αρχές στη γειτονική χώρα, ο επικεφαλής της ΟΛΘ ΑΕ έδωσε μια πρώτη γεύση από τα βραχυπρόθεσμα και τα μακροπρόθεσμα σχέδια της νέας διοίκησης  για την ανάπτυξη του λιμανιού της πόλης.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως τονίστηκε, στις στρατηγικές προτεραιότητες της ΟΛΘ εκτός από την επέκταση του προβλήτα, είναι επίσης η δημιουργία μεγάλου εμπορευματικού κέντρου, καθώς και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του λιμανιού.

Εμπορευματικό

Πιο συγκεκριμένα, για το εμπορευματικό κέντρο ο κ. Αγγελούδης είπε ότι το αρχικό σκεπτικό προβλέπει την ανάπτυξή του σε χώρο του λιμένα συνολικής επιφάνειας 200-300 στρεμμάτων, σε συνεργασία με ιδιώτη. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το τοπίο θα αρχίσει να ξεκαθαρίζει, ως προς το εν λόγω project, προς το τέλος του τρέχοντος έτους. Αντιστοίχως, για την προοπτική αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας του λιμανιού, η διοίκηση έκανε λόγο για χώρους έκτασης περίπου 400 χιλ. στρεμμάτων, οι οποίοι θα μπορούσαν, υπό προϋποθέσεις, να φιλοξενήσουν γραφεία, εμπορικά, ξενοδοχείο κλπ. «Όλα αυτά θα μας τα υποδείξει ο σύμβουλος που θα προσληφθεί», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, χωρίς, ωστόσο, να δοθούν λεπτομέρειες για το σχετικό χρονοδιάγραμμα. Σε μεγάλο βαθμό, βέβαια, απαντήσεις θα δοθούν από το Master Plan που θα έχει μορφοποιηθεί έως το Σεπτέμβριο και πολύ περισσότερο από το Business Plan της εταιρείας το οποίο θα ακολουθήσει σε διάστημα περίπου 4-5 μήνες μετά.

Εξοπλισμός

Όσον αφορά στις βραχυπρόθεσμες ενέργειες που δρομολογεί η ΟΛΘ ΑΕ για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών του λιμανιού, ο κ. Αγγελούδης γνωστοποίησε ότι εγκρίθηκε η αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού (γερανοί, περονοφόρα κλπ), συνολικού ύψους δαπάνης περίπου 20 εκ. ευρώ, για την επόμενη διετία, με τις πρώτες παραδόσεις υλικού να είναι θέμα ημερών.

«Σε 15 ημέρες παραλαμβάνουμε έναν ακόμη γερανό, τον 33, που ήταν σταματημένος. Επίσης, σε διαδικασία παραλαβής, που θα διαρκέσει περί τους 4 μήνες είναι ο γερανός 34, ενώ μέσα στον Αύγουστο θα έλθει ένας ακόμη, με ανυψωτική δύναμη 100 τόνων», εξήγησε ο πρόεδρος του Οργανισμού. Παράλληλα πρόσθεσε πως τέλειωσε ο διεθνής διαγωνισμός για τις εργασίες υποδομής και ανωδομής στα εγχώρια προς εξαγωγή και κενά containers, προϋπολογισμού 1,5 εκ. ευρώ και σε περίπου 1,5 – 2 μήνες θα εγκατασταθεί ο εργολάβος. Το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να είναι έτοιμο αρχές του επόμενου έτους, προκειμένου να ενσωματωθεί στους υπόλοιπους χώρους του ΣΕΜΠΟ.

Περαιτέρω ανακοινώθηκε ότι το Σεπτέμβριο η διοίκηση του λιμανιού θα είναι έτοιμη να προσδιορίσει τον αριθμό αλλά και τις ειδικότητες για τις οποίες θα προσληφθεί προσωπικό, το οποίο θα είναι στα πόστα του περί τα μέσα του καλοκαιριού του 2011, ενώ ιδιαίτερη μνεία έγινε και στην προσπάθεια που θα καταβληθεί για να αναπτυχθούν block trains μαζί με τους σκοπιανούς πελάτες, για διάφορους προορισμούς στα Βαλκάνια, αλλά και για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη.

Καθησυχαστικές απαντήσεις

Για τα προβλήματα, εξάλλου, που επισημάνθηκαν από το ακροατήριο, το οποίο απαρτιζόταν από μεγάλους πελάτες της ΟΛΘ στα Σκόπια (σ. σ. το 2009 η χώρα διακίνησε 1,31 εκ. τόνους συμβατικού φορτίου, σε σύνολο 3,5 εκ. τόνων που πέρασαν από τη Θεσσαλονίκη) ο κ. Αγγελούδης επιχείρησε να δώσει καθησυχαστικές απαντήσεις και κάλεσε τις εταιρείες της γειτονικής χώρας να εμπιστευτούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα, για τα παράπονα που διατυπώθηκαν σε σχέση με το γεγονός ότι το τελωνείο στο λιμάνι λειτουργεί μόνο με μία βάρδια την ημέρα και μόνο πέντε ημέρες την εβδομάδα, παραδέχθηκε ότι είναι απαράδεκτο και δεσμεύτηκε να δοθεί λύση «αν και δεν είναι αρμοδιότητα του λιμανιού». Αντίστοιχα, για τις καθυστερήσεις στις σιδηροδρομικές μεταφορές, αλλά και για τη μικρή μεταφορική δυνατότητα του ΟΣΕ, ο κ. Αγγελούδης είπε ότι στο επόμενο 15νθήμερο θα υπάρξει συνάντηση της ΟΛΘ με τον ΟΣΕ και την Τρενοσέ, ώστε να αναζητηθούν λύσεις. Όσο, δε, για τη «βροχή» των ερωτημάτων που δέχθηκε αναφορικά με το ενδεχόμενο να υπάρξουν μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι, όπως έγινε στο πρόσφατο παρελθόν, προκαλώντας μεγάλες ζημίες στην ΟΛΘ και στους χρήστες του λιμένα, ο κ. Αγγελούδης γνωστοποίησε στους συνομιλητές του ότι έχει εξουσιοδοτηθεί από τα τέσσερα σωματεία εργαζομένων της ΟΛΘ να μεταφέρει τη δέσμευσή τους ότι επιθυμούν εργασιακή ειρήνη.