Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017
x

TO ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ INTERNET

Έκθεση Philoxenia: Έρχονται η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη στις πωλήσεις ταξιδιών. Η τεχνολογία εργαλείο και όχι ανταγωνιστής.

Το επάγγελμα του τουριστικού πράκτορα έχει παρόν και μέλλον στην εποχή του Διαδικτύου αλλά οι επαγγελματίες του κλάδου θα πρέπει γρήγορα και δημιουργικά να προσαρμοσθούν στα νέα τεχνολογικά εργαλεία γιατί στην επόμενη πενταετία, εικονική πραγματικότητα και τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν τον τρόπο πώλησης των παιχνιδιών.

Η σύνδεση του χθές με το σήμερα και το αύριο επιχειρήθηκε στην εκδήλωση για το μέλλον των τουριστικών γραφείων, που διοργάνωσαν η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας Θράκης και η Βeds on Line στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia.

Οι τουριστικοί πράκτορες, πολλοί τουλάχιστον, βλέπουν το επάγγελμά τους να απειλείται από τις οn line κρατήσεις και την επέλαση του internet, δεν βλέπουν το internet σαν εργαλείο αλλά σαν ανταγωνιστή ο οποίος μάλιστα ευθύνεται και για τη μείωση των εσόδων των τουριστικών γραφείων λόγω της παύσης των εσόδων από τις προμήθειες για κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων. Η Ένωση, όπως είπε ο πρόεδρός της κ. Βύρων Θεολόγης, στο πλαίσιο της 32ης Philoxenia, επέλεξε να ανοίξει τη συζήτηση και τον προβληματισμό γύρω από το μέλλον του κλάδου.

Αλλά ο κλάδος, όπως είπε ο κ. Μάρκος Καλογερόπουλος της Beds on Line, έχει παρόν και μέλλον αν ο ταξιδιωτικός πράκτορας αξιοποιήσει το internet για να γίνει μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας των ανθρώπων, που αρχίζει από τη στιγμή που σερφάρουν στο διαδίκτυο αναζητώντας προτάσεις και ιδέες για προορισμούς. Ο τουριστικός πράκτορας πρέπει να αξιοποιήσει όλα τα μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας για να γίνει μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας, για να κερδίσει το planning ενός ταξιδιού, οπότε μετά θα αναλάβει και το booking, τις κρατήσεις.

Στο εξωτερικό, οι tour operators έχουν αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας, δεν πουλάνε κρατήσεις, πουλάνε ταξιδιωτικές εμπειρίες και έτσι συνεχίζουν να έχουν θέση στην αγορά, είπε η κ. Μαρία Αθανασοπούλου της Respond on Demand, υποστηρίζοντας ότι "η τεχνολογία δεν μπορεί να ακυρώσει την προσωπική σχέση πράκτορα με πελάτη".

Όμως οι τουριστικοί πράκτορες πρέπει να δώσουν έμφαση στα εξής σημαντικά στοιχεία: Στις προσωπικές σχέσεις με τους πελάτες αλλά και τους προμηθευτές. Στην εξειδίκεση σε συγκεκριμένες περιοχές και θεματικές ενότητες. Στην καλή γνώση της τεχνολογίας, που είναι εργαλείο και όχι μπαμπούλας και, στη συνεχή ενημέρωση και το networking. Στα επόμενα χρόνια, πρόσθεσε η κ. Αθανασοπούλου, στις πωλήσεις ταξιδιών θα κυριαρχήσει το "δοκίμασέ το πριν ταξιδέψεις", τάση που θα φέρει την εικονική πραγματικότητα ( πρόγευση ταξιδιών) και την τεχνική νοημοσύνη στη πώληση.

Υπέρ της αξιοποίησης της τεχνολογίας από τους τουριστικούς πράκτορες τάχθηκε και ο γενικός γραμματέας της Ένωσης κ. Χρήστος Παπαδόπουλος, ο οποίος αναγνώρισε ότι το επάγγελμα περνάει μεν δοκιμασία αλλά οι συνθήκες ευνοούν για να αποκτήσουν εξειδίκευση οι tour operators και από μεσάζοντες στην πώληση τουριστικών προϊόντων να αναβαθμιστούν σε εξειδικευμένους ταξιδιωτικούς συμβούλους.

Χωρίς μεγάλο κόστος τα τουριστικά γραφεία πρέπει να επενδύσουν σε ιντερνετικά sites, αποκτώντας με τον τρόπο αυτό ένα δεύτερο κατάστημα, πρέπει να εγκαταστήσουν booking engines ακόμη και σαν μεταπωλητές, πρέπει να ακολουθήσουν τις τάσεις τεχνολογίας και αγοράς.

Αυτή η προσαρμογή που πρέπει να γίνει από τον κλάδο, πρέπει να βασιστεί στο νέο αίμα, υποστήριξε η κ. Φωτεινή Δεβετζή, υπερασπιζόμενη το μέλλον ενός επαγγέλματος που υπηρετεί επί τριάντα χρόνια και το οποίο είναι απαραίτητος κρίκος στην αλυσίδα του τουρισμού.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Σάκης Παπαδόπουλος.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ