Skip to main content

Το Αυλαία πάει... Αυλαία και ένας νέος θεσμός γεννιέται στην πόλη

Εννέα «παραστάσεις προβληματισμού», που πραγματεύονται ζητήματα της καθημερινότητας θα παρουσιαστούν τις επόμενες ημέρες στο Θέατρο Αυλαία.

Ένας νέος πολιτιστικός θεσμός γεννήθηκε αυτόν τον Νοέμβριο στην Θεσσαλονίκη και η... μητέρα του, το Θέατρο Αυλαία, προσκαλεί το θεατρόφιλο κοινό να απολαύσει τις παραστάσεις που θα ανεβούν στο σανίδι του θεάτρου, στη ΧΑΝΘ.

Ο λόγος για το Φεστιβάλ «Το Αυλαία πάει... Αυλαία», που τελεί υπό τη διοργάνωση του πολιτιστικού περιοδικού «Αυλαία» και γίνεται φέτος για πρώτη φορά, με τη φιλοδοξία να αγαπηθεί από το κοινό και να επαναλαμβάνεται κάθε Νοέμβρη.

Η νέα καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου, έχει ετοιμάσει ένα πρόγραμμα με εννέα παραστάσεις, που θα παρουσιαστούν στο διάστημα από 7 έως 22 Νοέμβρη.

«Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που έχει διαχρονικά αποδείξει την αγάπη της για το καλό θέατρο, αγαπάει τα φεστιβάλ και πιστεύουμε ότι μπορεί να σηκώσει το βάρος ενός ακόμη πολιτιστικού θεσμού», δήλωσε ο Θανάσης Κατσίκας, μέλος της διοργάνωσης.

Μάλιστα, όπως είπε, πρόκειται για «παραστάσεις προβληματισμού», που αγγίζουν ζητήματα της καθημερινότητας και εντάσσονται στο ποιοτικό θέατρο.

Σε σχετική συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε, ο Θανάσης Κατσίκας από κοινού με την καλλιτεχνική διευθύντρια του θεάτρου, Παυλίνα Χαρελά, εξήγησαν ότι πρόκειται για έργα που ταξιδεύουν το θεατή στον χώρο και στον χρόνο και καλύπτουν διαφορετικές εκφάνσεις της ζωής, συνθέτοντας ένα ψηφιδωτό από εμπειρίες και θέματα.

Αναλυτικά το πρόγραμα των παραστάσεων:

7 & 8/11 «Λωξάνδρα»

Η Άννα Βαγενά, διασκεύασε ένα από τα πιο αγαπημένα βιβλία της ελληνικής λογοτεχνίας, το μυθιστόρημα της Μαρίας Ιορδανίδου «ΛΩΞΑΝΔΡΑ» (Εκδ. ΕΣΤΙΑ) και το παρουσιάζει η ίδια, σ’ έναν συγκλονιστικό μονόλογο διάρκειας 2 ωρών στα πλαίσια του θεατρικού φεστιβάλ «Το Αυλαία πάει … Αυλαία».

Η Λωξάντρα έζησε στην Κωνσταντινούπολη από το 1824 που γεννήθηκε, έως το 1914 που πέθανε. Μέσα από την ζωή της, βλέπουμε παράσταση, το ήθος και τον πολιτισμό των Ρωμιών της Πόλης, τότε που κυριαρχούσαν στην ζωή της.

Είναι ένα ύμνος στην Πόλη των πόλεων, την Κωνσταντινούπολη, αλλά και στη χαρά της ζωής και στη δύναμη της γυναίκας, ένα γοητευτικό ταξίδι στην κοσμοπολίτικη Πόλη, εκεί όπου έσμιγε η Δύση με την Ανατολή και οι λαοί συμβίωναν ειρηνικά.

9 & 10/11 «Αυτός και το παντελόνι του»

Του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία της Βάνας Πεφάνη και πρωταγωνιστές τον Κώστα Αρζόγλου και τον Πάνο Μπόρα.

Ένας μονόλογος αντιπροσωπευτικό δείγμα της θεατρικής γραφής, του σημαντικού συγγραφέα  Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ένας μονόλογος, που ουσιαστικά είναι διάλογος: η σύγκρουση ενός αδύναμου άνθρωπου με το ανελέητο περιβάλλον του. Με το παρελθόν και το μέλλον του. Η μάχη ανάμεσα σε αυτά που ήθελε να κάνει και σε αυτά που τελικά έπραξε.

11/11 «Οι σιδεράδες»

Του Μίλος Νίκολιτς. Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος Παίζουν: Ερμόλαος Ματθαίου, Ερνέστος Βουτσίνος, Έφη Καραγιάννη, Αβραάμ Παπαδόπουλος.

«Οι Σιδεράδες», μια βαλκάνια κωμωδία του Σέρβου Μίλος Νίκολιτς, είναι ένα εγκώμιο στην ανθρώπινη ύπαρξη, μια απόδειξη πώς όταν η αγάπη μιλά, το μίσος, τα όπλα, ο εθνικισμός σιγούν.

Ο Σέρβος Άτσα έχει μόλις ανακαλύψει, ότι την περίοδο που τον έστειλαν σαν αιχμάλωτο πολέμου στο σιδεράδικο του Πέτερ στην Γερμανία, η γυναίκα του έμεινε έγκυος από τον Ιβάν, έναν Ρώσο σιδερά. Έχοντας μάθει την αλήθεια για την πατρότητα του γιου του πηγαίνει ξανά στην Γερμανία, με την ελπίδα ότι θα βρει ένα δικό του παιδί εκεί.

12/11 «Το κιβώτιο»

Του Άρη Αλεξάνδρου. Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία : Φώτης Μακρής, Κλεοπάτρα Τολόγκου. Παίζει ο Φώτης Μακρής.

Μετά από πέντε sold out παραστάσεις στην Μονή Λαζαριστών ανεβαίνει ξανά στη Θεσσαλονίκη στα πλαίσια του θεατρικού φεστιβάλ «Το Αυλαία πάει … Αυλαία» .

“Το Κιβώτιο”, είναι το μοναδικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου και έχει χαρακτηριστεί ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας Στα τέλη του Ελληνικού εμφυλίου πολέμου, μια ομάδα ανταρτών αναλαμβάνει μετά από σχετική εντολή του Γενικού Αρχηγείου να μεταφέρει, περνώντας μέσα από εχθρικό έδαφος, ένα κιβώτιο αγνώστου περιεχομένου, με παραλήπτες τη διοίκηση μιας ανταρτοκρατούμενης πόλης.

Στη διάρκεια της αποστολής η ομάδα αρχίζει να χάνει τα μέλη της σταδιακά μέχρι που τελικά σώζεται ένας μόνο αντάρτης, ο οποίος τελικά κατορθώνει να παραδώσει το κιβώτιο. Όταν όμως φτάνει στον προορισμό του, διαπιστώνεται πως είναι άδειο και ο αντάρτης φυλακίζεται από τους άλλους συντρόφους του ως δολιοφθορέας.

13 & 14/11  «Την λένε Εύα»

Η Εύα Κουμαριανού με τον σκηνοθέτη της παράστασης Αντώνη Μποσκοίτη επί σκηνής. Το τραγούδι της παράστασης το έχει γράψει η Λένα Πλάτωνος και  το ερμηνεύει η Τάνια Τσανακλίδου.

Η παράσταση «Την λένε Εύα» αποτέλεσε ένα υπόγειο θεατρικό hit και ανεβαίνει για πρώτη φορά  στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του θεατρικού φεστιβάλ «Το Αυλαία πάει … Αυλαία». Ο βίος της διεμφυλικής Εύας Κουμαριανού βραβεύτηκε στα φετινά Queer Theatre Awards με το ειδικό Βραβείο Τρανς Ορατότητας στο Θέατρο.

Μία ζωντανή συνέντευξη έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν οι θεατές, στη διάρκεια της οποίας η Εύα εκτίθεται ανεπανόρθωτα, αυτοσαρκάζεται, κονιορτοποιεί κάθε έννοια φυλετικής και κοινωνικής σύμβασης, κερδίζοντας στο τέλος το δάκρυ και την αποδοχή.

15/11 «ΝΙΝΑ 2»

Η ηρωίδα έρχεται αντιμέτωπη με τον ίδιο της τον εαυτό, ανακαλεί σχέσεις και πρόσωπα που ορίζουν τη σημερινή ταυτότητα της και δίνει όλες τις πληροφορίες μια σύγχρονης ψυχανάλυσης του εγώ, μέσα από την αγάπη της για το θέατρο και την υποκριτική. Πρωταγωνιστεί η Κάτια Σπερελάκη.

Μετά την παράσταση θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα «Το θέατρο στα χρόνια της κρίσης» με τον σκηνοθέτη της παράστασης Θέμη Μουμουλίδη, τον ηθοποιό Στέλιο Μάινα και τον συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη.

16 & 17/11 «La Cocinera (Η μαγείρισσα)» του Eduardo Machado

Την παράσταση σκηνοθετεί ο Λεωνίδας Παπαδόπουλος με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στον ομώνυμο ρόλο. Συμμετέχουν Μπάμπης Χατζηδάκης, Δώρα Θωμοπούλου, Μίλτος Σαμαράς, Μαρία Δερεμπέ.

Το έργο αρχίζει την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1959. Την βραδιά που ο Φιντέλ Κάστρο προελαύνει στην Αβάνα. Την ίδια εκείνη βραδιά, πολλοί υποστηρικτές του δικτάτορα Μπατίστα, μαζί και η εύπορη Άντρια με τον σύζυγο και το αγέννητο παιδί τους, ειδοποιημένοι από το καθεστώς που καταρρέει, εγκαταλείπουν άρον-άρον την Κούβα για να καταφύγουν στην ασφάλεια των απέναντι ακτών της Φλόριντα.

Πριν φύγει, η Άντρια ορκίζει την πιστή μαγείρισσα της οικογένειας να μην εγκαταλείψει το αρχοντικό της, να διαφυλάξει άθικτη την περιουσία της οικογένειας και να μην επιτρέψει σε κανέναν να πατήσει το πόδι του εκεί μέχρι η Άντρια και η οικογένειά της να ξαναγυρίσουν. Η οικογένεια φεύγει και η Cocinera μένει πιστή στον όρκο της για τα επόμενα σαράντα χρόνια!

18 & 19/11 «Ο ήχος του όπλου»

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής δραματουργίας, «Ο ήχος του όπλου», της Λούλας Αναγνωστάκη, σχεδόν τριάντα χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα, ξαναζωντανεύει στις 18 & 19 Νοεμβρίου στο θέατρο «Αυλαία» στα πλαίσια του θεατρικού φεστιβάλ «Το Αυλαία πάει … Αυλαία» , με την σκηνοθετική ματιά του Πέτρου Νάκου και τη Μίνα Χειμώνα στο ρόλο της Κάτιας.
Συμμετέχουν η Λιάνα Παρούση, ο Πάνος Νάτσης, ο Τάσος Περάκης και η Έφη Κιούκη.

Μέσα σ’ ένα σπίτι μια μάνα συναντιέται με τον γιο της, που έχει έναν ολόκληρο χρόνο να τον δει, ενώ έξω από αυτό επικρατεί μια πανηγυρική προεκλογική ατμόσφαιρα. Συγκοινωνούντα δοχεία; Ένας ήχος  όπλου, που δεν ακούγεται ποτέ κι όμως θα ανατρέψει όλα τα γεγονότα μέσα σε λίγες μόνο ώρες.

21 & 22/11 «Faith»

Της Κείτ Ρόμπιν, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Βάλαρη με τους Παναγιώτη Μπουγιούρη και την Ζέτα Δούκα.

Τι σημαίνει αληθινή πίστη ανάμεσα σε ένα ζευγάρι; Πόσο εύκολα μπορεί να χαθεί; Τι είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε, για να κρατήσουμε ζωντανή τη σχέση μας;

Το πρωτοποριακό για την εποχή του έργο της Kate Robin ανεβαίνει στις 21 και 22 Νοεμβρίου στο Θέατρο Αυλαία, για να αποδείξει ότι όλα είναι δυνατά στην αγάπη και τον έρωτα!

Η συγγραφέας μπαίνει βαθιά στη ψυχοσύνθεση ενός πληγωμένου ζευγαριού και παρακολουθεί βήμα βήμα τις αντιδράσεις τους, σε ένα παιχνίδι επιβολής και αλλεπάλληλων συναισθηματικών συγκρούσεων και εναλλαγών που οδηγούν σε ένα θεαματικό φινάλε.