Skip to main content

Στη διαιτησία η κυβέρνηση για τα μειωμένα εισιτήρια του ΟΑΣΘ

Τι λένε στη Voria.gr κυβερνητικοί βουλευτές για ένα από τα σημεία-κλειδιά της κόντρας με τον ΟΑΣΘ - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Οργανισμού.

Ένα από τα σημεία – κλειδιά στην κόντρα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τον ΟΑΣΘ, η οποία έχει ως αποτέλεσμα την «ομηρία» όλου του νομού Θεσσαλονίκης και έχει δημιουργήσει ανυπέρβλητα προβλήματα στους πολίτες, είναι οι οφειλές του Δημοσίου προς τον Οργανισμό.

Γι' αυτές έχει γίνει πολύς λόγος, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες από κυβερνητικούς βουλευτές, που ασχολούνται με το ζήτημα, η κυβέρνηση δεν προτίθεται να τις αναγνωρίσει στο σύνολό τους, διότι τις θεωρεί «φουσκωμένες».

Η αμφισβήτηση μάλιστα αναμένεται να οδηγήσει την συγκεκριμένη υπόθεση στη διαιτησία, προκειμένου να οριστικοποιηθεί ένα τελικό τίμημα και να λυθεί το ζήτημα. «Σε κάθε περίπτωση», τόνιζε στη Voria.gr κυβερνητικός βουλευτής, «η κυβέρνηση θεωρεί ότι δεν μπορεί οι οφειλές που εμφανίζει η διοίκηση του ΟΑΣΘ να είναι τόσο υψηλές. Γι' αυτό και ζητεί έλεγχο του έργου που παρείχε ο ΟΑΣΘ. Επειδή πιστεύουμε ότι υπάρχουν μια σειρά από 'πλασματικά στοιχεία', τα οποία θα πρέπει να δούμε σε ποιο βαθμό είναι αληθή».

Σε ερώτηση της Voria.gr τι θεωρούν στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «πλασματικό», η απάντηση που πήραμε ήταν ότι «ο ΟΑΣΘ εμφανίζει μετακινήσεις με τα γνωστά πάσο (μειωμένα εισιτήρια), που δεν είναι σε αριθμό τόσες. Συνεπώς οι οφειλές ανεβαίνουν σε δυσθεώρητα ύψη σε σχέση με τις πραγματικές».

Ποιο είναι όμως το ποσό που χρεώνει ως οφειλή ο ΟΑΣΘ; Σύμφωνα με τη διοίκηση του Οργανισμού οι συνολικές οφειλές των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας προς τον ΟΑΣΘ για να ασκούν την κοινωνική τους πολιτική οι κατά καιρούς κυβερνήσεις ανέρχεται πλέον περίπου στα 36 εκ. ευρώ. Επίσης, σε αυτά τα χρήματα πρέπει να προστεθούν και οι οφειλές για τις μετακινήσεις των ΑΜΕΑ, που για το 2015 και 2016 (που οφείλονται στον ΟΑΣΘ) ανέρχονται σε περίπου 17 εκ. ευρώ.

Τα χρήματα αυτά, ύψους άνω των 50 εκ. ευρώ, είναι υπολογισμένα από τις κάρτες και τα μειωμένα εισιτήρια φοιτητών, σπουδαστών, μαθητών, ατόμων με αναπηρίες, ανέργων και γενικών όσων πληρώνουν επιδοτούμενο μειωμένο κόμιστρο για τις μετακινήσεις τους.

Τα συνολικά χρέη προς τον ΟΑΣΘ από το Δημόσιο ανέρχονται σύμφωνα με τη διοίκηση του Οργανισμού στα 130 εκ. ευρώ.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, προφανώς αρνείται τις παραπάνω κατηγορίες και επισημαίνει ότι το χρέος προς τον Οργανισμό εκτοξεύτηκε στα 170 εκ. ευρώ, επί υπουργίας Στουρνάρα κι από τότε τα οφειλόμενα καταβάλλονται σε δόσεις, με ορίζοντα εξόφλησης το 2017. Μέχρι σήμερα έχουν καταβληθεί οι οφειλές για την περίοδο ως το 2014.

Για το σύνολο πάντως των οφειλών, ειδικά για τα συνολικά 50 εκ. ευρώ της κοινωνικής πολιτικής, η κυβέρνηση, σύμφωνα με βουλευτές της, θα επιδιώξει να πάει το θέμα στη διαιτησία.

Αναλυτικά η προβλεπόμενη αντισταθμιστική καταβολή στον ΟΑΣΘ και αυτή που καταβλήθηκε τελικά ανά έτος είναι η εξής (πρώτη αναγράφεται η καταβολή που προβλέπεται και δεύτερη αυτή που καταβλήθηκε:

-2009: 127.879.263,49 ευρώ - 129.086.837,00 ευρώ

-2010: 133.108.526,77 ευρώ - 114.416.000,00 ευρώ

-2011: 105.000.000,00 ευρώ - 117.424.651,00 ευρώ

-2012: 125.967.118,57 ευρώ - 107.000.000,00 ευρώ

-2013: 76.500.000,00 ευρώ - 106.467.119,00 ευρώ

-2014: 114.729.841,73 ευρώ - 116.280.696,00 ευρώ

-2015: 102.651.166,97 ευρώ - 102.651.300,00 ευρώ

-2016: 73.283.121,48 ευρώ - 73.283.121,48 ευρώ

Συνολικά προβλεπόταν η καταβολή 859.119.039,01 ευρώ και καταβλήθηκαν 866.609.724,48 ευρώ.

Η διαφορά στα έτη 2009-2014 οφείλεται σε εκτέλεση αποφάσεων του διαιτητικού δικαστηρίου για τις χρήσεις των ετών 2008-2014. Σημειωτέον ότι όλα τα διαιτητικά δικαστήρια μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ μέχρι σήμερα έχουν δικαιώσει τον Οργανισμό...

Για το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2016 καθώς και για το έτος 2017 έχουν προϋπολογισθεί για φέτος 15.680.387,26 ευρώ και για τον επόμενο χρόνο 61.532.999,21 ευρώ.