Skip to main content

Καμπανάκι ΣΕΤΕ: Πλήγμα στον τουρισμό οι εργασίες στο «Μακεδονία»

Οι προγραμματισμένες για το επόμενο καλοκαίρι εργασίες στο «Μακεδονία» δημιουργούν από τώρα προβλήματα σε αερομεταφορείς και τουριστικές επιχειρήσεις.

Σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση είναι αποφασισμένος να προχωρήσει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων αλλά και τουριστικοί φορείς της Χαλκιδικής αν, όπως προγραμματίζεται, μείνει κλειστός ο διάδρομος προσαπογειώσεων 16/34 του αεροδρομίου "Μακεδονία", στο τμήμα που τέμνεται με τον επεκτεινόμενο 10/28, ως τα μέσα Ιουλίου.

Την αποφασιστικότητα των τουριστικών φορέων τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, που παρέστη στην ενημερωτική εκδήλωση του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής στο πλαίσιο της 32ης Philoxenia.

"Την επόμενη εβδομάδα έχουμε συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, γιατί ήδη από τώρα, εν όψει των εργασιών αναβάθμισης του τμήματος στο οποίο τέμνονται οι δύο διάδρομοι, η ΥΠΑ δεν δίνει slots πτήσεων στις αεροπορικές εταιρείες, ούτε για το βοηθητικό διάδρομο, που θέλουν από τώρα να προγραμματίσουν τα δρομολόγιά τους. Δίνουν slots σε ώρες τελείως ακατάλληλες, στις οποίες τα τουριστικά γραφεία δεν μπορούν να κλείσουν πακέτα. Ρωτάμε τι θα γίνει και δεν μας απαντούν. Το θέμα είναι κρίσιμο και πιεστικό, αν λάβουμε υπόψη μας ότι στη Βρετανία έχουν αρχίσει ήδη να κλείνουν πακέτα για το επόμενο καλοκαίρι", είπε ο κ. Ανδρεάδης.

Οι τουριστικοί φορείς ζητούν άμεσα λύση στο πρόβλημα και δηλώνουν πως δεν μπορεί να κλείσει το συγκεκριμένο τμήμα του διαδρόμου και να παραμείνει κλειστό ως τα μέσα Ιουλίου. Μάλιστα ο κ. Ανδρεάδης είπε, ότι θα πρέπει η κυβέρνηση να αφήσει στην Fraport, που αναλαμβάνει τη διαχείριση και λειτουργία του "Μακεδονία", να εκτελέσει το έργο όπως έχει προτείνει, αφού την καθυστέρηση των εργασιών για δύο και πλέον χρόνια ( σ.σ επέκταση του διαδρόμου 10/28 προς τη θάλασσα και αναβάθμιση του παλιού του τμήματος) θα πληρώσουν οι επιχειρήσεις του τουρισμού.

Για το θέμα αυτό ανησυχία έχει εκφράσει από τον Σεπτέμβριο ακόμη και ο εμπορικός διευθυντής του αερομεταφορέα Ryanair, κ. David O'Brien, o οποίος είχε ζητήσει να γίνουν έγκαιρα οι παρεμβάσεις στους παράπλευρους διαδρόμους του 16/34 που υπολόγιζε ότι θα μπορούσαν να είναι έτοιμες στα τέλη Νοεμβρίου, ώστε έγκαιρα να προσαρμόσουν τα πτητικά τους προγράμματα οι αεροπορικές εταιρείες.

Για τον τουρισμό της βόρειας Ελλάδας που για φέτος έχει θετικά μηνύματα για αυξημένες αφίξεις από ευρωπαϊκές χώρες, προβλήματα στη ρύθμιση της λειτουργίας του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης, θα ήταν ένα ακόμη βαρύ πλήγμα για τον τουρισμό όλης της περιοχής.

Οι εκτιμήσεις για το 2017

Γενικότερα η πρόβλεψη του προέδρου του ΣΕΤΕ για το 2017 είναι ότι μπορεί να εξελιχθεί θετικά για τον τουρισμό, αλλά ακόμη πολλοί παράγοντες δεν μπορούν να σταθμιστούν.

Η βρετανική αγορά δείχνει ότι θα δώσει διψήφιο ποσοστό αύξησης στον ελληνικό τουρισμό, αλλά πολλά θα εξαρτηθούν από την ισοτιμία λίρας- ευρώ, ενώ ήδη είναι βέβαιο ότι για αυτόν ακριβώς το λόγο 3-4 εκατομμύρια λιγότεροι Άγγλοι θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό το 2017. "Το θέμα είναι", υπογράμισε ο κ. Ανδρεάδης, "από ποια αγορά θα κοπούν αυτοί οι τουρίστες".

Στα θετικά για την Ελλάδα είναι η ενίσχυση του δολαρίου, κάτι που ευνοεί τον εισερχόμενο τουρισμό στη χώρα μας, ενώ στα υπέρ είναι και οι άνοδος των τιμών στην Ισπανία.

Υπάρχουν όμως και αρνητικά που βαρύνουν πολύ σε αυτό το τουριστικό ισοζύγιο. Η υπερφορολόγηση του τουριστικού κλάδου και του κλάδου της εστίασης είναι μεγάλο βάρος για τις τουριστικές επιχειρήσεις ενώ προβλήματα δημιουργούνται από την ανεπαρκή διαχείριση του προσφυγικού. "Με τόσα χρήματα, με 1 δισεκατομμύριο ευρώ και δεν μπορούν να διαχειριστούν ανθρωπινά 60.000 άτομα, από τη μια, στο εξωτερικό, βγήκε η εικόνα του Ομπάμα στην Ακρόπολη και από την άλλη, την επομένη, οι εικόνες καταστροφής από την Χίο".

Είναι νωρίς ακόμη για να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις για το 2017, πρόσθεσε ο κ. Ανδρεάδης, αναγνωρίζοντας ότι η Χαλκιδική ειδικά έχει πολύ ευνοϊκές προοπτικές στον τουρισμό στα επόμενα 2-3 χρόνια, λόγος για τον οποίο τα ΣΑΝΗ- IKOS επενδύουν επιπλέον 50 εκατ. ευρώ που θα δημιουργήσουν 300 νέες θέσεις εργασίας.