Skip to main content

Aπό το booking.com το 60% των κρατήσεων στα καταλύματα

Τρεις on line travel agents ελέγχουν το 90% των κρατήσεων καταλυμάτων στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι ξενοδόχοι αντιδρούν στο Book Direct.

H πολιτική τιμών της booking.com, της κορυφαίας εταιρείας on line κρατήσεων καταλυμάτων διεθνώς, έχει προκαλέσει την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, εθνικών αντίστοιχων Επιτροπών ενώ ο ξενοδοχειακός κλάδος αντιδρά στο «Βοοk Direct»  απευθύνοντας  πρόσκληση για απευθείας ηλεκτρονικές κρατήσεις μέσω των sites των ξενοδοχείων.

Το booking.com σήμερα έχει μερίδιο άνω του 60% στη διεθνή αγορά των on line κρατήσεων και ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό των κρατήσεων στα ξενοδοχεία πόλεων στην Ελλάδα, εκτίμησε η διευθύντρια του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Αγνή Χριστίδου, μιλώντας στη Voria.gr.

«To booking.com, μαζί με το Expedia και το HRS έχουν άνω του 90% της αγοράς των κρατήσεων καταλυμάτων στην Ευρώπη, με το booking.com να είναι ο ισχυρότερος On Line Travel Agent», είπε η κ. Χριστίδου προσθέτοντας:

«Ωστόσο, οι απαιτήσεις του σε ό,τι αφορά τις τιμές  και τις διαθεσιμότητες, έχουν αναγκάσει τον κλάδο τον ξενοδοχειακό να ζητήσει την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, γιατί οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δεν μπορούν να είναι όμηροι του booking.com».

Όπως εξήγησε η κ. Χριστίδου, το booking.com ουσιαστικά απαιτεί να ωφελείται από οριζόντια πολιτική στις τιμές των ξενοδοχείων, αρνούμενο ουσιαστικά, έτσι, στα ξενοδοχεία να διαφοροποιούν, μέσω των διαδικτυακών τους σελίδων, την τιμολογιακή τους πολιτική.

Βεβαίως, με την ανάπτυξη που έχει πάρει το  booking.com, έχει γίνει πλέον αναγκαίο στα ξενοδοχεία, καθώς παρέχει υπηρεσίες σε 42 γλώσσες, σε όλη ουσιαστικά την αγορά του τουρισμού.

«Είναι αναγκαίος ένας χάρτης καλών πρακτικών για τους Οn Line Travel Agents και είναι θετικό το ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογήσει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σε 12 χώρες, όσον αφορά τις τιμές των δωματίων που εμφανίζονται στα sites των OTAS αλλά και στο ύψος των προμηθειών που χρεώνουν», είπε η κ. Χριστίδου.

Ωστόσο, τα ξενοδοχεία ήδη προσπαθούν να περάσουν στην αντεπίθεση, καλώντας τους πελάτες τους να κάνουν κρατήσεις, απευθείας, μέσα από τις δικές τους ιστοσελίδες.