Skip to main content

Το 23% στην εστίαση παγώνει τις επενδύσεις ξένων πολυεθνικών

Η αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού λειτουργεί σαν μαγνήτης για τον κλάδο της εστίασης, αλλά το 23% παγώνει τους επενδυτές.

Η σημαντική άνοδος του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα, την τελευταία τρετία, μαγνητίζει στην ελληνική αγορά μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου εστίασης, αλλά, η αύξηση του ΦΠΑ στο 23%, τις διώχνει ή, στην καλύτερη περίπτωση, παγώνει τα σχέδια τους να επενδύσουν.

Οι πληροφορίες αυτές είναι επιβεβαιωμένες από επιχειρηματίες που γνωρίζουν τον κλάδο, σε Ελλάδα και εξωτερικό κι οι οποίοι σχολιάζουν τις πολύ αρνητικές επιπτώσεις που έχει στην εστίαση, η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23%.

Η αύξηση του ΦΠΑ, σε αυτή την πολύ δύσκολη συγκυρία για τον καταναλωτή, έχει αναγκάσει τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης και μάλιστα αυτές που απευθύνονται σε ευρύ κοινό, να απορροφήσουν ένα μεγάλο μέρος της αύξησης, όταν όμως τα αποτελέσματά τους επιβαρύνονται και από την αύξηση τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν. Η κατάσταση αυτή είναι σε βάρος των επενδύσεων στην αγορά, ακόμη κι' όταν πρόκειται για επενδύσεις... φρεσκαρίσματος υφισταμένων σημείων πώλησης.

Οι Έλληνες επιχειρηματίες είναι περισσότερο προσαρμοσμένοι στο να λειτουργούν σε συνθήκες αβεβαιότητας, αλλά οι ξένοι όμιλοι που σχεδίαζαν να τοποθετηθούν αναπτύσσοντας δίκτυα στη μαζική εστίαση- σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, τουριστικά νησιά- επενδύοντας δηλαδή και στο "κτίσιμο" του brand name τους στην ελληνική αγορά, διστάζουν.

Γεγονός είναι ότι η αύξηση στον εισερχόμενο τουρισμό - 18 εκατομμύρια το 2013, 21,5 εκατομμύρια το 2014 και πιθανότατα ως και 26 εκατομμύρια στο σύνολο του 2015- οπωσδήποτε μαγνήτισε ξένες πολυεθνικές του χώρου του fast food και της μαζικής εστίασης. Ωστόσο, η αύξηση του ΦΠΑ, κάνει τους μελλοντικούς επενδυτές σκεπτικούς, τους κάνει να επανεξετάσουν τα σχέδιά τους είτε σε ότι αφορά εταιρικά δίκτυα, είτε δίκτυα μέσω franchising.