Skip to main content

Στο 1,10 ευρώ από 1/1/2016 το εισιτήριο του ΟΑΣΘ- Εν αναμονή της ΚΥΑ

Αναμένεται η απόφαση των υπ. Μεταφορών και Οικονομικών, η οποία θα καθορίζει την αύξηση των εισιτηρίων και τις αλλαγές στην επιδότηση.

Εν αναμονή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης βρίσκεται ο ΟΑΣΘ για την επικείμενη αύξηση των εισιτηρίων από την 1η Ιανουαρίου του 2016, λόγω της αύξησης του ΦΠΑ στα μέσα μεταφοράς από το 13% στο 23%.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Χρήστο Στεφανίδη αναμένεται η απόφαση των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών, η οποία θα καθορίζει τόσο την αύξηση των εισιτηρίων όσο και τις αλλαγές στην επιδότηση που θα λαμβάνει ο ΟΑΣΘ μετά τις αλλαγές στο ΦΠΑ. Την επόμενη εβδομάδα ο κ. Στεφανίδης αναμένει, όπως είπε στη Voria.gr, να έχει επαφές με το υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να ξεκαθαριστεί η κατάσταση και να δρομολογηθεί η εκτύπωση των νέων εισιτηρίων.

Πάντως, σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς το βασικό εισιτήριο θα διαμορφωθεί από το 1 ευρώ σήμερα στο 1,10 από τη νέα χρονιά (1,20 όταν εκδίδονται από τα εντός των λεωφορείων εκδοτικά μηχανήματα), ενώ το μειωμένο το οποίο τώρα διαμορφώνεται στα 0,50 λεπτά, θα φτάσει στο 0,55 (στα εκδοτικά μηχανήματα των λεωφορείων στα 0,60). Η διοίκηση του ΟΑΣΘ περιμένει να ξεκαθαριστεί το θα επικρατήσει τελικά και με τις κάρτες, για τις οποίες η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι γίνεται προσπάθεια να μη περάσει η αύξηση.  

«Περιμένουμε ακόμα να βγει η ΚΥΑ, δεν έχουμε έως τώρα καμία ειδοποίηση. Στις 6 Οκτωβρίου που είχαμε συνάντηση με τον γγ του υπουργείο Μεταφορών Πέτυ Πέρκα μας πίεζαν να προχωρήσουμε στην αύξηση ακόμα και από την 1η Νοεμβρίου, κάτι που δεν γινόταν για τεχνικούς λόγους. Από τότε δεν έχουμε καμία ενημέρωση» τόνισε ο κ. Στεφανίδης. «Εμείς πάντως αναμένουμε και αλλαγή της επιδότησης. Θα πρέπει να αλλάξουν και τα νούμερα, καθώς σήμερα το κόστος, που υπάρχει από τις 20 Ιουλίου και μετά τη διαφορά (10%) στο ΦΠΑ, πρέπει να καλυφθεί από το δημόσιο» ξεκαθάρισε ο πρόεδρος του Οργανισμού.

Όπως ανέφερε πάντως, τα περιθώρια για τις αλλαγές στις τιμές στενεύουν καθώς πρέπει να γίνει προετοιμασία για τα εισιτήρια και την αγορά χημικού χαρτιού, να ενημερωθούν οι επιβάτες και να αποσυρθούν τα εισιτήρια με τις παλιές τιμές.

Η νέα αύξηση πάντως στα εισιτήρια του Οργανισμού αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις από τους επιβάτες, καθώς θα είναι η δεύτερη αύξηση μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα για το μοναδικό μέσο μεταφοράς στην πόλη.

Έως το τέλος του 2016 το ηλεκτρονικό εισιτήριο στον ΟΑΣΘ

Σε εννέα λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ αναμένεται για πρώτη φορά πιλοτικά στη Θεσσαλονίκη το ηλεκτρονικό εισιτήριο από το τέλος του 2016, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού Χρήστο Στεφανίδη. Η πιλοτική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (σύστημα ανέπαφης συναλλαγής) στον ΟΑΣΘ θα καλύψει δρομολόγια μήκους 54 χλμ., που αφορούν σε όλη την επαρχία Λαγκαδά μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Από το 2007 θα υπάρχουν παράλληλα και το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το χάρτινο εισιτήριο που είναι σήμερα, ενώ το 2018 στις συγκεκριμένες γραμμές θα υπάρχει μόνο το ηλεκτρονικό. Ήδη ο ΟΑΣΘ έχει προμηθευτεί τα πρώτα 100 μηχανήματα και θα τοποθετεί στα οχήματα συγκεκριμένων γραμμών.

Τα μηχανήματα θα τοποθετηθούν στις λεωφορειακές γραμμές: 27 (Σταυρούπολη – Πανεπιστήμιο), 43 (Τοπικό Ευόσμου), 55 (Σταυρούπολη – Ωραιόκαστρο), 83 (Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη), 84 (Θεσσαλονίκη – Μελισσοχώρι), 85 (Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη), 86 (Θεσσαλονίκη – Λαγκαδίκια) και 91 (Λαγκαδάς – Θεσσαλονίκη). Πάντως σύμφωνα με τον πρόεδρο του Οργανισμού το χάρτινο εισιτήριο είναι δύσκολο να καταργηθεί πλήρως.