Skip to main content

Μετρό: Ανοίγει επιτέλους η Δελφών - Τη Δευτέρα στην Καλαμαριά η «Έλλη»

Ποιο τμήμα της Δελφών ανοίγει και πότε - Κανένα άλλο εργοτάξιο του Μετρό δεν προκάλεσε τόσα προβλήματα και αντιδράσεις σε κατοίκους και επαγγελματίες.

Επιτέλους, μετά από έξι χρόνια, παραδίδεται στην κυκλοφορία των οχημάτων το κλειστό τμήμα της οδού Δελφών στην περιοχή της Ανάληψης και μεταξύ των οδών Μάρκου Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα.

Κανένα άλλο εργοτάξιο του Μετρό δεν προκάλεσε τόση ταλαιπωρία, προβλήματα και αντιδράσεις από κατοίκους και επαγγελματίες, ακριβώς επειδή ήταν πολλά και τα προβλήματα που συνάντησαν Αττικό Μετρό Α.Ε. και ανάδοχος, κατά την μελέτη και κατασκευή του έργου. Χρειάστηκαν πρόσθετες μελέτες, ενισχύσεις των εδαφών με ειδική μέθοδο, παρεμβάσεις που προξένησαν καθυστερήσεις μεγάλες.

Στον ίδιο οδικό άξονα, της Δελφών, είναι χωροθετημένος και ο σταθμός «Φλέμινγκ», για την κατασκευή του οποίου όμως δεν έκλεισε ποτέ, τελείως, η Δελφών. Μπορεί το εύρος του δρόμου να περιορίζονταν στο ύψος της Φλέμινγκ, αλλά δεν υπήρχε αποκλεισμός τμήματος.

Η περιπέτεια της οδού Δελφών- του τμήματος δηλαδή που είχε κλείσει για την κυκλοφορία αλλά με προβληματικές συνθήκες κίνησης ακόμη και για τους πεζούς, ιδίως κατά τις βραδινές ώρες- ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2011.  Επρόκειτο το τμήμα μεταξύ Μπότσαρη και Συνδίκα να κλείσει για 10-11 μήνες και τελικώς έκλεισε περίπου για δυόμισι χρόνια, επειδή υπήρχαν «αστοχίες», έτσι τις ονομάζουν οι μηχανικοί, στις προμελέτες για το σταθμό. Είναι η γνωστή ιστορία που στη προμελέτη δεν είχαν υπολογίσει σωστά τα μπαλκόνια των πολυκατοικιών και δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν τα υψηλά μηχανήματα ( μηχανήματα). Έτσι, για να μη γκρεμίσουν τα μπαλκόνια των κτισμάτων, άλλαξαν τον τρόπο κατασκευής του σταθμού και το τμήμα της Δελφών έμεινε κλειστό δυόμισι χρόνια, ενώ εφαρμόστηκε και ειδική μέθοδος για την ενίσχυση των χαλαρών εδαφών.

Μετά, βεβαίως, σε κάποια φάση δόθηκε ένα ρεύμα κυκλοφορίας μεταξύ Μπότσαρη και Συνδίκα, μετά ξαναέκλεισε για να ανελκυστούν οι μετροπόντικες και να μεταφερθούν στη Νέα Ελβετία κ.ο.κ. Τώρα με τον σταθμό κατασκευασμένο θα δοθούν στην κυκλοφορία δύο λωρίδες, μία ανά κατεύθυνση, καθώς μπορεί να περιοριστεί η κατάληψη του εργοταξίου. Όμως, υπάρχουν ακόμη εργασίες να γίνουν όπως η κατασκευή της δυτικής εισόδου, τα αρχιτεκτονικά και τα ηλεκτρομηχανολογικά του σταθμού, οπότε θα παραμείνει υπό κατάληψη ένα μέρος της Δελφών.

Τη Δευτέρα ο πρώτος μετροπόντικας στην Καλαμαριά

Στο μεταξύ, την ερχόμενη Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου, η «Έλλη», ο ένας από τους δύο μετροπόντικες που διανοίγουν τις σήραγγες του Μετρό στη Καλαμαριά, θα φτάσει πρώτος στον σταθμό «Καλαμαριά» και μάλλον, όπως συνηθίζουν Αττικό Μετρό Α.Ε. και ανάδοχος, θα γίνει δεκτός με πανηγυρικό τρόπο.

Ήδη η «Έλλη» έχει πλησιάσει πολύ στον παραπάνω σταθμό, έχοντας σχεδόν διανοίξει το 60% της μίας σήραγγας, ενώ μετά περίπου ενάμισι μήνα, ο δεύτερος μετροπόντικας, ο «Φρίξος» που ακολουθεί, θα φτάσει κι’ αυτός στη Καλαμαριά.

Η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, ξεκίνησε τον Μάιο του 2017 με σημείο εκκίνησης τη Μίκρα και κίνηση προς τα δυτικά. Ήδη τα δύο ΤΒΜ ή αλλιώς μετροπόντικες, έχουν περάσει τους τρεις από τους πέντε σταθμούς της επέκτασης, δηλαδή από «Μίκρα», «Νέα Κρήνη» και «Αρετσού» ενώ πλησιάζουν στον προτελευταίο, την «Καλαμαριά». Μετά την «Καλαμαριά» θα κατευθυνθούν στον επόμενο σταθμό δυτικότερα, στη «Νομαρχία»,  μέχρι να συνεχίσουν για τον «Πατρίκιο», σταθμό της βασικής γραμμής του Μετρό από τον οποίο αρχίζει η επέκταση προς Καλαμαριά.

Η επέκταση Καλαμαριάς έχει πέντε σταθμούς, είναι μήκους 4,78 χιλιομέτρων και έχει υπολογιστεί ότι από την λειτουργίας της θα εξυπηρετούνται πάνω από 65.000 επιβάτες, ενώ το υπόγειο τρένο θα φτάνει από τη «Μίκρα» στο κέντρο της Θεσσαλονίκης στο χρόνο των 15 λεπτών.