Skip to main content

Τι έψαξαν περισσότερο οι ξένοι για τη Μακεδονία στη Google το 2015

Οι εθνικότητες, τα δημοφιλέστερα τουριστικά προϊόντα και οι κορυφαίες δραστηριότητες, σύμφωνα με τις διεθνείς αναζητήσεις στη Google για τη Μακεδονία.

Χρήσιμα στοιχεία για το τουριστικό προϊόν της Μακεδονίας παρουσιάζει η Google, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Grow Greek Tourism Online» και των εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν από τους online advisors του ιντερνετικού κολοσσού τον Απρίλιο και τον Μάιο σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της δημοφιλέστερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο, οι Γερμανοί, οι Ρώσοι και οι Ιταλοί βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις σε ό,τι αφορά τις αναζητήσεις σχετικά με τη Μακεδονία. Οι υπόλοιπες χώρες της σχετικής λίστας είναι κατά σειρά: Βρετανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Γαλλία, ΗΠΑ, Κύπρος και ΠΓΔΜ. Στην αντίστοιχη έρευνα για τις αναζητήσεις του 2014 η κατάταξη των χωρών είχε ως εξής: Γερμανία, Βρετανία, Ιταλία, Ρωσία, ΗΠΑ, Ρουμανία, Βουλγαρία, Γαλλία, Κύπρος και πΓΔΜ - δηλαδή τη δεύτερη θέση που είχαν καταλάβει οι Βρετανοί πέρυσι παίρνουν φέτος οι Ρώσοι, με τους Γερμανούς και τους Ιταλούς να διατηρούν την πρώτη και την τρίτη θέση αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τις αναζητήσεις τουριστικών προϊόντων για τη Μακεδονία το 2015, δημοφιλέστερη είναι αυτή των ξενοδοχείων (53%) και ακολουθούν οι αερομεταφορές (29%), οι υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων, τρένα και λεωφορεία (10%), τα πακέτα διακοπών (4%), διάφορες δραστηριότητες (2%) και ακτοπλοϊκές μεταφορές (2%).

Δραστηριότητες στη Θεσσαλονίκη και μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» βρίσκονται μεταξύ των δημοφιλέστερων δραστηριοτήτων για τις οποίες ψάχνουν οι χρήστες των 10 χωρών που έψαξαν περισσότερο για τη Μακεδονία στο Google το 2015.

Τη σχετική λίστα συμπληρώνουν κατά σειρά: οργανωμένη πεζοπορία στη Θεσσαλονίκη, αξιοθέατα στη Θεσσαλονίκη, μονοήμερη εκδρομή στα Μετέωρα (σσ: που δεν είναι στη Μακεδονία), δραστηριότητες στην Καβάλα και μονοήμερες εκδρομές από τη Θεσσαλονίκη.

Τα υψηλότερα επίπεδα αναζητήσεων για τη Μακεδονία στο Google το 2015 κατεγράφησαν την περίοδο μεταξύ Ιουνίου - Σεπτεμβρίου.

Περισσότερα για το «Grow Greek Tourism Online»:

Μετά την επιτυχία της πρωτοβουλίας το 2014 και το 2015, όπου περισσότερες από δέκα χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκπαιδεύτηκαν σε διαδικτυακά εργαλεία, φέτος το πρόγραμμα «Grow Greek Tourism Online», που αποτελεί συνεργασία της Google με το υπουργείο Τουρισμό, τον ΕΟΤ, τον ΣΕΤΕ και υποστηρίζεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ενισχύεται ακόμα περισσότερο με βασικό στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων περισσότερων επιχειρήσεων και επαγγελματιών του τουρισμού στη Μακεδονία, αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα.

Grow Greek Tourism Online Advisors

Μία ομάδα νεαρών συμβούλων που έχουν εκπαιδευτεί από την Google, οι Online Advisors, βρίσκονται στην Κεντρική Μακεδονία προκειμένου να εξηγήσουν στους επαγγελματίες του τουρισμού τα οφέλη του διαδικτύου και να τους εκπαιδεύσουν στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μέσω εξατομικευμένων εκπαιδεύσεων και ομαδικών σεμιναρίων.
 
Οι ενδιαφερόμενοι για μία δωρεάν εξατομικευμένη εκπαίδευση στον χώρο τους με τους Online Advisors σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, καταχωρώντας το e-mail τους εδώ. Ακόμη, όλοι όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν σε ένα από τα ομαδικά σεμινάρια που θα πραγματοποιηθούν δωρεάν (Θεσσαλονίκη: 11/04, 18/05, 13/6, Χαλκιδική: 19/05) μπορούν να εγγραφούν πατώντας εδώ.
 
Δωρεάν πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για όλους

Με στόχο την περαιτέρω διεύρυνση της πρωτοβουλίας, η Google δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για τον τουρισμό. Μέσα από ένα μεγάλο εύρος θεματολογίας, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν σε όλα όσα χρειάζονται, από το πώς να βελτιώσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο μέχρι να υιοθετήσουν βέλτιστες πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Οι χρήστες μπορούν επιπλέον να επιλέξουν ένα προσαρμοσμένο πλάνο εκμάθησης και να λάβουν, με την ολοκλήρωση του, πιστοποιητικό παρακολούθησης με την υπογραφή της πρωτοβουλίας GGTO και του ΙΑΒ Europe (Interactive Advertising Bureau).
 
Το διαδίκτυο ως μοχλός ανάπτυξης

Σε παγκόσμια κλίμακα, ο ταξιδιωτικός κλάδος ανθίζει σημαντικά μέσω του διαδικτύου, με το 37% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη να πραγματοποιούνται πλέον διαδικτυακά. Ταυτόχρονα, παρατηρείται σημαντική αύξηση, ύψους 19% σε σχέση με πέρυσι, των συνολικών αναζητήσεων με τον όρο «Ταξίδι στην Ελλάδα» (“Travel to Greece”), ενώ η αντίστοιχη αύξηση φτάνει το 72% για αναζητήσεις από κινητές συσκευές. Ωστόσο, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις στο σύνολό τους δεν αξιοποιούν τις δυνατότητες του διαδικτύου στο μέγιστο βαθμό, καθώς μόνο 8% των καταλυμάτων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να δέχονται κρατήσεις μέσω της ιστοσελίδας τους.