Skip to main content

Πόσα δίνουν για επενδύσεις στον ΟΛΘ οι βασικοί διεκδικητές

Τα επενδυτικά σχέδια των βασικών υποψηφίων αγοραστών του ΟΛΘ. Χαμηλότερες των προσδοκιών οι αναμενόμενες προσφορές στις περισσότερες περιπτώσεις

Πολύ χαμηλότερες από τις προσδοκόμενες φαίνεται πως είναι οι επενδύσεις που προτίθενται να υλοποιήσουν στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης οι υποψήφιοι αγοραστές του 67% του Δημοσίου, παρότι στην περίπτωση της ΟΛΘ Α.Ε. η περίοδος των εμπροσθοβαρών επενδύσεων εκτείνεται σε 7ετία, όταν στην περίπτωση της ΟΛΠ Α.Ε. και του Λιμανιού του Πειραιά που πέρασε στην Cosco, προβλεπόταν 5ετία.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, οι Φιλιππινέζοι της International Container Terminal Services έχουν δηλώσει ότι σκοπεύουν να υλοποιήσουν επενδύσεις 50 εκατομμυρίων στην πρώτη 5ετία και άλλες τόσες στα επόμενα πέντε χρόνια, δηλαδή 100 εκατ. ευρώ επενδύσεις σε διάστημα δεκαετίας.

Οι Άραβες της Dubai World που ελέγχουν την υποψήφια Ρ&Ο, σχεδιάζουν επενδύσεις 90 εκατομμυρίων σε διάρκεια επτά χρόνων και σε αυτό το συνολικό πακέτο εντάσσουν και επεμβάσεις στο διατηρητέο κτίριο του επιβατικού σταθμού, πράγμα που σημαίνει ότι περιορίζονται τα κονδύλια που θα επενδυθούν στο εμπορικό λιμάνι.

Σύμφωνα πάντοτε με πληροφορίες, στα 90 εκατ ευρώ διαμορφώνεται και ο επενδυτικός σχεδιασμός της ιαπωνικής Mitsui, που βασικά ενδιαφέρεται για το συμβατικό λιμάνι και όχι τόσο για τη διακίνηση containers.

Ο μόνος υποψήφιος που φαίνεται ότι θα κρατήσει ψηλότερα τoν πήχη των επενδύσεων, δηλαδή στα επίπεδα των 180 εκατ. ευρώ για τα οποία είχε μιλήσει και ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, είναι η κοινοπραξία DIEP-Σαββίδη και τρίτου εταίρου που είναι και ο port operator.

Προς το παρόν, απόλυτη σιγή πληροφορούμαστε ότι υπάρχει από την πλευρά της ΑPM Terminals, θυγατρικής της Maersk, η οποία λέγεται ότι ούτε καν έχει κάνει σχόλια επί του κειμένου της σύμβασης παραχώρησης που ανέβηκε virtual data room.

Γνωστό έχει επίσης γίνει ότι η RZD, δηλαδή οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, έχουν σιωπηλά αποτραβηχτεί από το διαγωνισμό, ενώ η ΓΕΚ που αρχικά ήταν ο δεύτερος εταίρος του σχήματος, παραμένει στη διαδικασία αυτόνομη. Μάλιστα μια άποψη θέλει τη νέα παράταση που θα δοθεί- πέραν της 14ης Φεβρουαρίου- για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, να οφείλεται στο ότι αποφασίστηκε να δοθεί λίγος παραπάνω χρόνος στη ΓΕΚ για να μπορέσει να μείνει μέχρι τέλους στο διαγωνισμό.

Εάν αποδειχθεί και στην πράξη ότι τα παραπάνω νούμερα ανταποκρίνονται στις πραγματικές προθέσεις των υποψηφίων, τότε βλέπουμε την πολύ μεγάλη απόσταση από τον στόχο του μεσοπρόθεσμου επενδυτικού που σε 5ετία πρότεινε επενδύσεις 309 εκατ ευρώ. Είχαμε την πρωθυπουργική αναφορά σε επενδύσεις 180 εκατ στον ΟΛΘ και τώρα διαπιστώνεται ότι οι οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι έχουν πολύ πιο συντηρητικά επενδυτικά σχέδια για το λιμάνι, για το κομμάτι δηλαδή της συμφωνίας που ενδιαφέρει την πόλη, αφού το τίμημα για την απόκτηση του 67% θα πάει στη "μαύρη" τρύπα του χρέους.