Skip to main content

Τι απαντά το «Κοπερτί» για τις ζωγραφιές πάνω στο άλογο

Η ζωγραφική έγινε μετά από πρόταση του θεραπευτή προγράμματος θεραπευτικής ιππασίας του Ιππικού Ομίλου, δήλωσε στη Voria ο διευθυντής του νηπιαγωγείου

Απάντηση για τις ζωγραφιές που έκαναν τα μικρά παιδιά πάνω σε ένα άσπρο άλογο έδωσε ο παιδικός σταθμός / νηπιαγωγείο «Κοπερτί».

Όπως είπε στη Voria.gr ο διευθυντής του νηπιαγωγείο Τάσος Γλατζής, το Κοπερτί εδώ και 12 χρόνια συμμετέχει στο πρόγραμμα θεραπευτικής ιππασίας στον Ιππικό Όμιλο Θεσσαλονίκης.

«Κάθε μήνα ή δίμηνο πηγαίνουμε στον Ιππικό Όμιλο, όπου υπάρχει ένα πρόγραμμα για θεραπευτική ιππασία για ΑΜΕΑ. Εκεί τα παιδιά μας έρχονται σε επαφή με τα ζώα, παίζουν μαζί τους, τα ταΐζουν, τα φροντίζουν, αναπτύσσουν μια σχέση με τα ζώα, δεν μπορεί τώρα να κατηγορούμαστε για κακοποίηση», υπογράμμισε ο κ. Γλατζής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του εκπαιδευτηρίου στον Ιππικό Όμιλο, ο θεραπευτής του προγράμματος πρότεινε να ζωγραφίσουν τα παιδιά πάνω στο άλογο και εμείς το εγκρίναμε».  «Ήταν με χρώματα μη τοξικά και κατάλληλα για κάτι τέτοιο, ακόμα και μεταξύ τους τα παιδιά ζωγραφίζονται», ανέφερε.

Ο κ. Γλατζής έκανε λόγο για αποσπασματικές φωτογραφίες που βγήκαν στη δημοσιότητα και όχι για όλο το υλικό, όπου τα παιδιά φροντίζουν τα άλογα.

Λίγο αργότερα το εκπαιδευτήριο με ανάρτησή του στο facebook ξεκαθάρισε ότι «πρόκειται για σχέση μεταξύ παιδιών και ζώων και στην ουσία πρόκειται για ένα ακόμη χάδι με το πινέλο ή και βούρτσισμα σαν αυτό που έτσι κι αλλιώς προηγείται πάντα σε κάθε επίσκεψή μας». Έδωσε παράλληλα στη δημοσιότητα φωτογραφικό υλικό από την επίσκεψη στον Ιππικό Όμιλο και τα παιχνίδια με τα άλογα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Κοπερτί, «το αν το απολαμβάνουν τα άλογα φυσικά μόνο μέσω της γαλήνιας στάσης τους μπορεί να αξιολογηθεί ή και απο την γνώμη των ειδικών που ασχολούνται με τα άλογα (πχ ο υπεύθυνος Εκπαιδευτικός-Ψυχολόγος του προγράμματος ή άλλοι εκπαιδευτές). Αν βέβαια αναζητούμε οπωσδήποτε «κακοποίηση» ή εκμετάλλευση των ζώων τότε προφανώς θα μπορεί να διαφωνεί κανείς ακόμη και με την ιππασία ή με τον εγκλεισμό των ζώων σε σταύλους».

«Η σχέση των παιδιών μας με τα ζώα καλλιεργείται ΚΑΙ μεσα απο τέτοιες επαφές και δραστηριότητες και είναι μοναδική. Υλοποιείται ανά μήνα ή δίμηνο και στόχος είναι μέσα από την περιποίηση, τάϊσμα, φροντίδα και παιχνίδι με τα άλογα στον χώρο τους να αναπτυχθεί η τόσο πολύτιμη επαφή-και σωματική με τα ζώα, ξεπερνώντας φοβίες, αναστολές κλπ. Δεν είναι τυχαίο που έχει επιλεγεί η συγκεκριμένη συνεργασία όπου υλοποιείται καθημερινά Θεραπευτική Ιππασία για ΑΜΕΑ και Εκπαιδευτικά προγράμματα στις εγκαταστάσεις του ΙΟΒΕ και όχι κάποιο τσίρκο ή ψυχαγωγικό πάρκο όπως αδίκως κατηγορηθήκαμε.

»Γνωρίζουμε να υπερασπιζόμαστε τις επιλογές μας με επιστημονική, παιδαγωγική και ψυχολογική τεκμηρίωση και με απτά αποτελέσματα στην ανάπτυξη των παιδιών. Όσοι/ες λοιπόν έχουν διάθεση για γόνιμο διάλογο που βοηθά στην εξέλιξη όλων μας και ειδικά των συναδέλφων Εκπαιδευτικών μπορούν να αφιερώσουν τον χρόνο τους-κάποιο Σάββατο ίσως- για να πείσουμε ή να μας πείσουν για το ορθό ή λάθος των επιλογών μας.

»Υπήρξαν όμως αφορισμοί, ύβρεις και οι απειλές που δεν έχουν θέση σε Παιδαγωγικές συζητήσεις και γι αυτό αφαιρέθηκαν από τις αναρτήσεις μας ενώ για τους ακραίους χαρακτηρισμούς θα γίνει και αναφορά στις αρμόδιες αρχές, προστατεύοντας κάθε δικαίωμά μας. Η άγνοια δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για ανυπόστατες, ψευδείς και υβριστικές αναφορές.

»Στον χώρο μας δεν θα βρεί κανείς κακοποίηση, ούτε εχθρούς. Μόνο δασκάλους που αποδεικνύουν καθημερινά την αγάπη τους και στα ζώα και στα παιδιά και στη φύση και στον άνθρωπο. Θα προσδοκούσαμε μάλιστα τα εύσημα για το ετήσιο πρόγραμμα που υλοποιούμε για την ανάπτυξη της σχέσης των παιδιών με τα ζώα».

Το εκπαιδευτήριο έδωσε στη δημοσιότητα και το σχόλιο συναδέλφου Εκπαιδευτικού και μητέρας του σχολείου: «Πρόκειται για ένα σχολείο που έχει εντάξει στο πρόγραμμα του συχνές επισκέψεις και φροντίδα των ζώων, είχε σκυλάκι στην αυλή του και πάντα μιλάει στα παιδιά για την αγάπη προς τα ζώα. Τα παιδιά πάντα βλέπουν την ζωγραφική σαν πράξη αγάπης: βάφουν τον εαυτό τους, τους άλλους και τρελαίνονται για face painting. Κανείς δεν λέει στις κοπέλες που βάφουν ότι κακοποιούν τα παιδιά. Το άλογο δεν πόνεσε και δεν ταλαιπωρήθηκε. Ακόμη και αν κάποιος διαφωνεί με την δράση ας μείνει σε αυτό ας σχολιάσει ... Γιατί χαρακτηρίζετε τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο συνολικά με τέτοιο τρόπο; Με τρόπο που θα μπορούσαν να σας ρωτήσουν: τέτοια μαθαίνεται στα παιδιά σας;; Να βρίζουν και να αφορίζουν ;;; Ψυχραιμία», έγραψε χαρακτηριστικά η μητέρα.