Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Στην Τσιμισκή το πρώτο κατάστημα IQOS της Philip Morris

H πολύ μεγάλη επένδυση της Philip Morris International, η επένδυση στην Παπαστράτος και το στοίχημα διάδοσης του καινοτόμου IQOS.

Στο πρώτο 15νθημερο του Μαΐου σχεδιάζεται να ανοίξει στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στον αριθμό 25 της Τσιμισκή, το πρώτο IQOS κατάστημα στην πόλη και στη Βόρεια Ελλάδα, που θα είναι το flagstore για την εμπορική προώθηση του εναλλακτικού τρόπου καπνίσματος της Philip Morris International, στον οποίο η πολυεθνική έχει επενδύσει έως τώρα περί τα 3 δισ.δολάρια.

Το IQOS, είναι η απάντηση της Philip Morris International στη σταδιακή μείωση των πωλήσεων των παραδοσιακών τσιγάρων ειδικά στις αγορές της Δύσης και η αναζήτηση ενός ασφαλέστερου τρόπου καπνίσματος. Η πολυεθνική, που εξαγόρασε την καπνοβιομηχανία Παπαστράτος το 2003, έχει ήδη ανακοινώσει τεραστίου ύψους επενδύσεις, της τάξης των 300 εκατ ευρώ, στο εργοστάσιο της ελληνικής θυγατρικής στον Ασπρόπυργο, όπου θα παράγονται τα ονομαζόμενα «heets», δηλαδή οι ράβδοι καπνού για τη συσκευή IQOS.

Για την εμπορική προώθηση των IQOS έχει ήδη δημιουργηθεί στην Αθήνα ένα κεντρικό κατάστημα στην Πανεπιστημίου, κατάστημα στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens, ένα boutique store στο Περιστέρι, ενώ στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν δύο προωθητικά κιόσκια, ένα στο Notos και ένα στο Mediterranean Cosmos.

To μόνο βέβαιο είναι, ότι η πολύ μεγάλη επένδυση που θα πραγματοποιηθεί στην βιομηχανία Παπαστράτος, θα πρέπει να συνοδευτεί και από την προώθηση του IQOS στην αγορά, σαν ενός ασφαλέστερου τρόπου καπνίσματος, καθώς οι ράβδοι καπνού θερμαίνονται και δεν καίγονται όπως συμβαίνει με τα κλασικά τσιγάρα.

Βεβαίως, οι 20 δισ. ράβδοι καπνού που θα φτάσουν να παράγονται στις εγκαταστάσεις της Παπαστράτος, προορίζονται για την τροφοδοσία της διεθνούς αγοράς(μαζί με τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της πολυεθνικής σε Ιταλία και Ελβετία), αλλά είναι αυτονόητο ότι στόχος είναι η διάδοση αυτού του εναλλακτικού τρόπου καπνίσματος και στην ελληνική αγορά.

Το IQOS πωλείται στις πιο σημαντικές αγορές της Ευρώπης (Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία κ.αλ.), αλλά και σε χώρες εκτός Ε.Ε., όπως η Ιαπωνία. Η συσκευή κυκλοφορεί σε 20 αγορές, ανάμεσά τους και η Ελλάδα ενώ κρίσιμο για την ανάπτυξη των πωλήσεων θα είναι η έγκριση του IQOS από τον αμερικανικό FDA.

Σημειώνεται ότι η Philip Morris International, με πωλήσεις 26,8 δις δολάρια το 2015, είναι η παραγωγός ίσως της πλέον δημοφιλούς μάρκας τσιγάρου παγκοσμίως, του Marlboro ενώ η Παπαστράτος στην Ελλάδα έχει κύριες μάρκες τα ΑΣΣΟΣ, τα Philip Morris ενώ  έχει τοποθετήσει στην αγορά και τα πουράκια L&M. Στην ελληνική θυγατρική, από την εξαγορά της έως σήμερα επενδύθηκαν 700 εκατ.ευρώ, ενώ επιπλέον 300 εκατ.ευρώ θα επενδυθούν για το IQOS.