Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Βραχυκύκλωσε το τελεφερίκ πριν ξεκινήσει η υλοποίησή του

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τώρα εκφράζει επιφυλάξεις για το έργο και βάζει προσωρινό πάγο στην εγκατάσταση και λειτουργία του τελεφερίκ.

Προσωρινό πάγο βάζει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης στο έργο για την εγκατάσταση και λειτουργία τελεφερίκ, το οποίο είχε ως στόχο τη σύνδεση του θαλασσίου μετώπου με το περιαστικό δάσος καθώς και της Άνω Πόλης με το ιστορικό κέντρο.

Το θέμα επρόκειτο να συζητηθεί χθες κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όπου θα εγκρινόταν η παράδοση του α΄ σταδίου για την υλοποίηση του έργου. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ζήτησε να αναβληθεί η συζήτηση για το συγκεκριμένο έργο, το οποίο είχε δρομολογήσει από την προηγούμενη θητεία ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Ανδρέας Κουράκης. Ο κ. Μπουτάρης εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για το κατά πόσο μπορεί να βοηθήσει τουριστικά την πόλη η λειτουργία του τελεφερίκ. Παράλληλα, φαίνεται να υπάρχουν δυσκολίες ως προς την χρηματοδότηση του. Η αντιπολίτευση κατά τη χθεσινή συνεδρίαση σημείωσε ότι το έργο δεν είναι ώριμο σε επίπεδο μελετών.  

Από την πλευρά του, πάντως, ο πρώην αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης υπερασπίστηκε την εγκατάσταση και λειτουργία του τελεφερίκ, για το οποίο υποστήριξε ότι πρόκειται να εξυπηρετεί κατοίκους και τουρίστες. Σύμφωνα με τον ίδιο, ακόμα και το θέμα της χρηματοδότησής του μπορεί να ξεπεραστεί καθώς είναι δυνατό να γίνει με σύμβαση παραχώρησης. Ο κ. Κουράκης εκτιμά ότι υπήρξε σημαντική προετοιμασία για το έργο και πώς χάθηκε χρόνος το τελευταίο διάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι η δημοτική αρχή επρόκειτο το προηγούμενο διάστημα να ζητήσει τη συνεργασία της ΔΕΘ – Helexpo. Ομάδα εμπειρογνωμόνων σε συνεργασία με την αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου κατέληξαν σε δύο προτάσεις για τη χάραξη του έργου, οι οποίες σχεδιαζόταν να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση για την οριστικοποίηση του.

Ήδη αρκετοί φορείς της πόλης μεταξύ των οποίων Αρχαιολογικές Υπηρεσίες, η Διεύθυνση Δασών, η Κτηματική Υπηρεσία και η ΔΕΘ είχαν δώσει την καταρχήν σύμφωνη γνώμη τους, κατά την αρχική διαβούλευση σχετικά με τη εγκατάσταση και λειτουργία του τελεφερίκ.

Το κόστος κατασκευής του τελεφερίκ έχει προσδιοριστεί από την ομάδα εμπειρογνωμόνων μετά την αξιολόγηση όλων των παραμέτρων του έργου (δείτε εδώ) στα 12 εκατ. ευρώ. Ο προτεινόμενος αναβατήρας θα είναι συνεχούς ροής και η μεταφορά των ατόμων θα γίνεται με 18 αποσυμπλεκόμενες καμπίνες χωρητικότητας 10 καθισμένων ατόμων. Εκτιμάται ότι θα μεταφέρονται με το τελεφερίκ 800 άτομα την ώρα, ενώ ο χρόνος διαδρομής υπολογίζεται στα 5-6 λεπτά.