Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Στο ΕΣΠΑ η αναβάθμιση της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής

Το πρώτο τρίμηνο του 2012 πιθανότατα θα δημοπρατηθεί το έργο της αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής οδού στη δυτική Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιάννης Μαγκριώτης.

Το πρώτο τρίμηνο του 2012 πιθανότατα θα δημοπρατηθεί το έργο της αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής οδού στη δυτική Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη.

Ο συνολικός χρόνος ολοκλήρωσης του από την ημέρα της υπογραφής της σύμβασης είναι 2 με 2,5 έτη, λόγω των ιδιαιτεροτήτων κατασκευής του έργου σε αστικό περιβάλλον και της ανάγκη διατήρησης της κυκλοφορίας κατά την φάση κατασκευής του έργου. Το έργο αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με το ποσό των 170 εκατ.ευρώ συν 30 εκατ.ευρώ για τις απαλλοτριώσεις. Το έργο έχει πάρει έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να υπογραφεί από τον υπουργό Περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με την παρέμβαση του κ. Μαγκριώτη, στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος Κορδελιού- Ευόσμου και η Εγνατία Α.Ε για το θέμα, «το έργο «Δυτική Εσωτερική Περιφερειακή Οδός από Α/Κ Κ16 (Νέα Δυτική Είσοδος Π.Α.Θ.Ε. / Λαχαναγορά) – Α/Κ Κ5 (Πολίχνη / Νοσοκομείο Παπαγεωργίου» προβλέπει, σε μήκος περίπου 8 χλμ αναβάθμιση της αρτηρίας, με ανισοπεδοποίηση έξι υφιστάμενων ισόπεδων κόμβων (πλην του Κ16 που έχει ήδη ανάδοχο και σύντομα ξεκινούν οι εργασίες, συνολικού προϋπολογισμού 100 εκ ευρώ περίπου), επί της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (ΕΣΠΕΡ):

  • Α/Κ Μοναστηρίου και 3ης Σεπτεμβρίου (Ελευθέρια)
  • Α/Κ Μαιάνδρου (Εύοσμος)
  • Α/Δ Οδού Ολυμπιάδος (Εύοσμος)
  • Οδού Μακρυγιάννη (Ηλιούπολη)
  • Α/Κ Λαγκαδά και Σταυρουπόλεως
  • Α/Κ14 25ης Μαρτίου (Πολίχνη)

Επίσης το έργο περιλαμβάνει μία Άνω Διάβαση στην οδό Ολυμπιάδος (Πράσινη Γέφυρα πεζών και ποδηλατών), καθώς και απλές πεζογέφυρες. Η αναβάθμιση της συνολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού - ενταγμένη στο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών, Μεταφορών για την Θεσσαλονίκη (ΣΣΥΜ-Θ) - αξιολογείται ως έργο πρώτης προτεραιότητας, για τους εξής κυκλοφοριακούς λόγους:

(α) την αύξηση της διαμπερούς κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού, μέσω της μη διακοπτόμενης κυκλοφορία των οχημάτων επί της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής.
(β) για την καλύτερη σύνδεσή της με το αστικό δίκτυο και
(γ) την αναβάθμιση της δυνατότητας των τοπικών μετακινήσεων

Όπως είπε, ο υφυπουργός Υποδομών, το δυτικό τμήμα της Εσωτερικής Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης (ΔΕσΠερ), μεταξύ των υφισταμένων κόμβων Κ16 και Κ5, μήκους 8 χλμ περίπου, διασχίζει τους νέους Δήμους Κορδελιού-Ευόσμου και Παύλου Μελά καταλήγοντας στον ΠΑΘΕ.

«Το τμήμα αυτό της αρτηρίας ολοκληρώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 με διατομή εξάιχνη, χωρίς Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης με κεντρική νησίδα και όριο ταχύτητας 80χλμ/ώρα. Η διασταύρωση της αρτηρίας με τις κάθετες οδούς πραγματοποιείται μέσω ισόπεδων κόμβων στους οποίους υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση, με προφανείς δυσμενείς επιπτώσεις στην κυκλοφορία και την οδική ασφάλεια» σημείωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, «για τη κυκλοφοριακή αναβάθμιση της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης κρίνεται κρίσιμη, κυρίως η κατάργηση των υφισταμένων ισόπεδων κόμβων, για την ανεμπόδιστη διαμπερή κυκλοφορία σε συνδυασμό και με την κατά τόπους αναμόρφωση του παράπλευρου οδικού δικτύου και των άλλων τοπικών συνδέσεων, και δευτερευόντως η διεύρυνση, κατά τόπους της επιφάνειας του καταστρώματος».

«Από τον κόμβο Κ5 και μετά, η Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης δέχεται τη διαμπερή κυκλοφορία της Εγνατίας Οδού, η οποία συνεχίζει προς Χαλκιδική, και επομένως εκεί η αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας μέσω πρόσθετων λωρίδων κυκλοφορίας, έχει πιο βαρύνουσα σημασία» τόνισε.