Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Εκρηκτική άνοδος Τούρκων τουριστών στη δημαρχία Μπουτάρη

Οι τουριστικές προοπτικές σε μία Θεσσαλονίκη που γύρισε σελίδα - Η σημασία της αειφορίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις.

"Η Θεσσαλονίκη ευτυχώς άλλαξε σελίδα", σε ό,τι αφορά στον τουρισμό και στην προσέλκυση Εβραίων και Τούρκων επισκεπτών. Η αλλαγή αυτή, μέσα σε έξι χρόνια υπερδεκαπλασίασε τον αριθμό των διανυκτερεύσεων Τούρκων τουριστών σε ξενοδοχεία της πόλης, που το 2014 προσέγγισαν τις 76.000, όταν το 2009 ήταν μόλις 6.400 ολόκληρο το χρόνο.

"Η πόλη άλλαξε και από Τουρκοφάγοι, γίναμε Τουρκόφιλοι. Στην αλλαγή αυτή ρόλο μεγάλο έπαιξε η πολιτική του Δήμου για μία ανοικτή και κοσμοπολίτισσα Θεσσαλονίκη, όπως και η συνεργασία των παραγόντων του τουρισμού", δήλωσε ο τουριστικός πράκτορας και μέλος της διοίκησης του Ελληνο-Τουρκικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος, Στέφανος Χατζημανώλης, μιλώντας στην εκδήλωση "Τουρισμός και Εξωστρέφεια".

"Εάν πραγματικά συνειδητοποιήσουμε τι σημαίνει η φράση που εύκολα λέμε, ότι δηλαδή η Θεσσαλονίκη είναι η καρδιά των Βαλκανίων, τότε θα αντιληφθούμε ότι η πόλη μας ενώνει τη Μικρασιατική ακτή με τη Βαλκανική χερσόνησο".

Σύμφωνα με τον κ. Χατζημανώλη, ο αριθμός των Τούρκων που επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη μπορεί να αυξηθεί σημαντικά εάν η Ελλάδα, σεβόμενη πάντοτε τους όρους της Συνθήκης Σένγκεν, κάνει ότι και άλλες - χώρες μέλη της ΕΕ, διευκολύνοντας με τη χορήγηση βίζας.

Επίσης, σημαντικά θα βοηθήσει στην προσέλκυση τουριστών από τη γειτονική χώρα, η αποκατάσταση των οθωμανικών μνημείων και η αξιοποίησή τους με τη διοργάνωση εκδηλώσεων που έχουν σχέση με τη χρήση τους στο παρελθόν ( π.χ εκθέσεις και πολιτιστικά events).

Mία άλλη, πολύ ενδιαφέρουσα διάσταση στο θέμα της φιλοξενίας τουριστών και επισκεπτών, έβαλε ο κ. Σωτήρης Μυλωνάς, σύμβουλος αειφορικής διαχείρισης τουριστικών επιχειρήσεων.

Ο κ. Μυλωνάς πρότεινε την ένταξη της Θεσσαλονίκης, στο δίκτυο των πόλεων χωρίς πλαστική σακούλα, υποστηρίζοντας ότι το μέτρο που θα είχε σημαντικές, θετικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές επιπτώσεις θα λειτουργούσε και σαν ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ.

Όπως έχει καταγραφεί, το 25% των τουριστών, διεθνώς, αναζητάει ξενοδοχεία αειφορικά, δηλαδή όπως σε ό,τι αφορά στη διαχείριση των απορριμμάτων και στην εξοικονόμηση ενέργειας και νερού.

Έχει υπολογιστεί ότι τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης καταναλώνουν 4 εκατ. κυβικά νερού το χρόνο, ποσότητα που θα μπορούσε να μειωθεί κατά 400.000 λίτρα εάν τοποθετούνταν απλά φίλτρα στις βρύσες.

Για τον κ. Μυλωνά, πολύ σημαντική είναι επίσης η διαχείριση των απορριμμάτων αφού στα all inclusive resorts, ανά άτομο- διανυκτέρευση, παράγονται 2,5 κιλά απορριμμάτων.