Skip to main content

Πότε ολοκληρώνονται τα έργα στη δυτική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Νέες καθυστερήσεις, φέρνουν πίσω τα χρονοδιαγράμματα, παρά το γεγονός ότι τα συνεργεία εργάζονται πυρετωδώς για να ολοκληρωθούν τα έργα.

Με σημαντικές καθυστερήσεις, πολυετείς πλέον, αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα στη δυτική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. Οι δυο εργολαβίες που είναι σε εξέλιξη στα 8,5 χλμ. του δρόμου παρότι συμβατικά έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015, όμως οι παρατάσεις είναι διαρκείς και πλέον οι αρμόδιοι της «Εγνατία Οδός ΑΕ» υπολογίζουν πως στο σύνολό του το έργο θα αποδοθεί σε χρήση σε 14 μήνες, δηλαδή στις αρχές του 2019...

Τα προβλήματα είναι σημαντικά. Η πρώτη εργολαβία ενώ θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί σε έναν με δύο μήνες υπήρξε πρόβλημα από την πλευρά του αναδόχου (οικονομικό) και για να μην κηρυχθεί έκπτωτος αφήνοντας ημιτελές πίσω του το έργο, δίνονται διαρκώς παρατάσεις και υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο. Η δεύτερη εργολαβία, που είναι και η πιο δύσκολη, καθώς έχει την αερογέφυρα της Λαγκαδά, εξελίσσεται κανονικά και όπως τόνισε ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Απόστολος Αντωνούδης, στο σύνολό της η παρέμβαση θα ολοκληρωθεί και στα 8,5 χλμ. σε περίπου 14 μήνες.

Οι λόγοι των καθυστερήσεων στο συγκεκριμένο τμήμα της περιφερειακής οδού είναι πολλοί και στην πορεία των εργασιών είχαν να κάνουν με μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, μετακινήσεις οικισμών Ρομά, τήρηση προβλέψεων σχεδίου πόλης, διασφαλίσεις προσβάσεων, απαλλοτριώσεις κτλ.

Σήμερα ο κόμβος της Μακρυγιάννη είναι μονίμως φορτωμένος με κίνηση και οι κάτοικοι της δυτικής Θεσσαλονίκης αγανακτούν. Όπως επίσης και με τα μεγάλης έκτασης εργοτάξια, τους διαρκείς αποκλεισμούς δρόμων και τη σήμανση. Η ταλαιπωρία όμως θα συνεχιστεί μέχρι την ολοκλήρωση των έργων.

Το συνολικό κόστος του έργου (και οι δυο εργολαβίες) είναι πάνω από 50 εκ. ευρώ. Η πρώτη εργολαβία είναι από τον κόμβο της Λαχαναγοράς Κ16 μέχρι τον κόμβο της Μαιάνδρου. Περιλαμβάνει δυο ανισόπεδους κόμβους (Μαιάνδρου και 3ης Σεπτεμβρίου), την άνω διάβαση της οδού Βέμπο, τη δημιουργία και αναδιαμόρφωση υφιστάμενων κλάδων εισόδου και εξόδου στην αρτηρία πριν την οδό Μοναστηρίου και σειρά άλλων τεχνικών έργων στην οδό (στηθαίο ασφαλείας, νησίδες, αποχετεύσεις, ασφαλτοστρώσεις, πράσινο κτλ.).

Η δεύτερη εργολαβία είναι από τον κόμβο της Μακρυγιάννη μέχρι τον κόμβο Κ5 του νοσοκομείου Παπαγεωργίου. Το σημαντικότερο έργο είναι η κατασκευή της μεγάλης γέφυρας, πάνω από τη γέφυρα (συμβολή περιφερειακής οδού και οδού Λαγκαδά), αλλά και η συνολική αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου της Λαγκαδά. Ανισόπεδοι θα γίνουν οι κόμβοι Μακρυγιάννη και 25ης Μαρτίου, ενώ θα γίνουν και ανάλογα έργα με την πρώτη εργολαβία.