Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Πέντε μήνες πίσω πήγε το Flyover - Στις 14 Μαΐου 2027 η παράδοση του έργου

Τι αναφέρεται σε απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής - Αποζημιώνεται η ανάδοχος κοινοπραξία

Τη μετάθεση κατά πέντε μήνες του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου κατασκευής της υπερυψωμένης οδού στην ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, του Flyover, επικυρώνει απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, που αποδέχεται, επίσης, την υπαιτιότητα, αλλά και την καταβολή αποζημιώσεων στην ανάδοχο κοινοπραξία για την καθυστέρηση εκκίνησης του έργου.

Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής μετατίθεται για την 14η Μαΐου του 2027, αντί για τις 18 Δεκεμβρίου του 2026 που προέβλεπε η σύμβαση που υπεγράφη με την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, μέσω της Κεδρηνός Λόφος, της εταιρείας ειδικού σκοπού που ιδρύθηκε και αποτελεί τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης («ΙΦΣ», όπως αναγράφεται στην απόφαση) με το Δημόσιο) για να εκτελεστεί το έργο υπό τη μορφή ΣΔΙΤ. Η σύμβαση αυτή είχε υπογραφεί στις 19 Δεκεμβρίου του 2022, για αυτό και το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε αποπεράτωσή του ακριβώς τέσσερα χρόνια μετά, στις 18/12/2026.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται, «οι καθυστερήσεις που σημειώθηκαν εμπίπτουν στην αποκλειστική σφαίρα ευθύνης της Αναθέτουσας Αρχής (σ.σ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών) και συνιστούν Γεγονός Αποζημίωσης, κατά τα οριζόμενα στη Σύμβαση Σύμπραξης».

Όπως αποδέχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η παράταση αυτή οφείλεται στην καθυστέρηση έναρξης των εργασιών επί της Περιφερειακής Οδού, κατόπιν αιτήματός του, ενώ σημειώνεται ότι «οι καθυστερήσεις που σημειώθηκαν εμπίπτουν στην αποκλειστική σφαίρα ευθύνης της Αναθέτουσας Αρχής (σ.σ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών) και συνιστούν Γεγονός Αποζημίωσης». Έναρξη εργασιών η οποία, ενώ προβλεπόταν για τις 16 Ιουνίου του 2023, ξεκίνησε τελικά στις 10 Νοεμβρίου, με αποτέλεσμα να «συμπαρασύρει» πέντε μήνες αργότερα και την ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου, που πλέον οριοθετείται στις 14 Μαΐου 2027, «χωρίς να συντρέχει συναφής υπαιτιότητα ή εν γένει ευθύνη του ΙΦΣ (σ.σ. δηλαδή της Κεδρηνός Λόφος) συνδεόμενη με την ως άνω μετάθεση ή τις συνέπειες αυτής, με ταυτόχρονη απαλλαγή του ΙΦΣ από την υποχρέωση καταβολής ποινικών ρητρών κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα».

Το ύψος της αποζημίωσης λόγω της πεντάμηνης καθυστέρησης, όπως επισημαίνεται στην ίδια απόφαση, θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών αποδεικτικών στοιχείων από την Κεδρηνός Λόφος και την εξέτασή τους από το υπουργείο Υποδομών.

Στην απόφαση του Χρ. Σταϊκούρα επισημαίνεται, τέλος, ότι η υπηρεσία συντήρησης της ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, υφιστάμενης και Flyover, δεν επηρεάζεται και διατηρείται στα 26 χρόνια, υπ' ευθύνη της Κεδρηνός Λόφος.

Δείτε αναλυτικά την απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για την πεντάμηνη παράταση της κατασκευής του Flyover ΕΔΩ.