Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Οι φουσκωμένοι λογαριασμοί της ΔΕΗ και μία ιστορία τρέλας

Παρά την καλοκαιρία συνεχίζουν να έρχονται φουσκωμένοι λογαριασμοί της ΔΕΗ λόγω χειμώνα. Η περιπέτεια καταναλωτή, που έχει υπαχθεί σε ρύθμιση οφειλών.

Αντιμέτωποι με μια δυσάρεστη έκπληξη έρχονται το τελευταίο διάστημα πολλοί καταναλωτές ρεύματος, καθώς ακόμη έρχονται φουσκωμένοι λογαριασμοί της ΔΕΗ μετά την αυξημένη κατανάλωση του χειμώνα.

Είναι γνωστό ότι η ΔΕΗ χρεώνει έναντι λογαριασμούς, με βάση τις καταναλώσεις του παρελθόντος. Ωστόσο, όπως καταγγέλλει... παθών στη Voria.gr, η φετινή αναλογική χρέωση ήταν υπερβολικά αυξημένη, λόγω των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών που επικράτησαν. Αυτό, στις γενικότερες συνθήκες οικονομικής στενότητας που επικρατούν, δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στους καταναλωτές και βέβαια ακόμη μεγαλύτερα σε όσους έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση των οφειλών τους προς την Επιχείρηση.

Η θέρμανση του καταγγέλλοντα εφέτος ήταν αποκλειστικά από κλιματιστικό. Του ήρθε ένας πολύ βαρβάτος εκκαθαριστικός λογαριασμός, τον οποίο αναγκάζεται να πληρώσει εγκαίρως γιατί έχει μία ρύθμιση με την Επιχείρηση από τον περυσινό χειμώνα, μία περίοδο, που είχε ζοριστεί οικονομικά. Πληρώνει εγκαίρως, δε, για να καρπωθεί και την έκπτωση, την οποία προσφάτως υπερπροβάλλει η ΔΕΗ ότι χορηγεί στους καλοπληρωτές.

Ο επόμενος λογαριασμός που λαμβάνει έχει την έκπτωση των 36 ευρώ λόγω έγκαιρης πληρωμής, αλλά για την κατανάλωση ρεύματος πρέπει να πληρώσει έναντι ποσό της τάξης των 202 ευρώ. Ένα ποσό που έχει υπολογιστεί βάσει της κατανάλωσης του χειμώνα και που δεν αντιστοιχεί σε καμία περίπτωση στην πραγματική κατανάλωση, όπως αποδεικνύεται και από προηγούμενους λογαριασμούς.

Ο καταγγέλλων καλεί στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών, στο 11770, όπου ο υπάλληλος του λέει ότι μπορεί να δώσει την κατανάλωση και να βγει άλλος λογαριασμός, ώστε να μην πληρωθεί το έναντι ποσό. Επικοινωνεί εκ νέου την επομένη με τον ίδιο αριθμό, εξηγώντας σε άλλη υπάλληλο ότι θέλει να αιτηθεί μη καταβολή του συγκεκριμένου έναντι λογαριασμού, διότι, όπως υποστηρίζει, είναι υπέρογκος και πλαστός.

Εκεί, όμως, αντιμετωπίζει μία διαφορετική κατάσταση. Η υπάλληλος λέει στον καταναλωτή ότι επειδή έχει ρύθμιση, καταχωρεί το αίτημά του, θα βγει εκκαθαριστικός λογαριασμός, αλλά θα είναι υποχρεωμένος να καταβάλει και το ποσό του εκκαθαριστικού λογαριασμού και αυτό του έναντι, των 202 ευρώ! Με την αιτιολογία ότι έτσι δεν θα χάσει τη ρύθμισή του.

Προσπαθώντας να πάρει μία εξήγηση, του επισημαίνεται ότι ο έναντι είχε ήδη εκδοθεί και πως η ΔΕΗ δεν μπορεί, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος, να αλλάξει αυτόν τον λογαριασμό. Του ζητεί, δηλαδή, να πληρώσει τον εκκαθαριστικό, που θα κάνει τον συμψηφισμό, και θα λέει ότι αυτόν το πλήρωσε έναντι.

Όμως, εάν ο έρθει ο εκκαθαριστικός λογαριασμός πριν την ημερομηνία πληρωμής του έναντι λογαριασμού (έως 4/7) και τον πληρώσει, ο συγκεκριμένος καταναλωτής χάνει τη ρύθμιση, γιατί, σύμφωνα με τη ΔΕΗ, το σύστημα δεν μπορεί να ενημερωθεί και ο έναντι λογαριασμός θα φαίνεται απλήρωτος.

Απελπισμένος ο καταγγέλλων απευθύνθηκε στον διευθυντή της τοπικής ΔΕΗ, τον οποίο έτυχε να γνωρίζει, ώστε να βρει το δίκιο του. Ο διευθυντής τού λέει ότι πρόκειται περί λάθους, «μάλλον η υπάλληλος δεν γνώριζε σωστά τη διαδικασία ή είχε πλημελλώς εκπαιδευτεί». Όπως του είπε, ο «γόρδιος δεσμός» θα λυνόταν με ένα πολύ απλό τρόπο: δεν θα εκδώσουν συνολικό λογαριασμό, θα ακυρώσουν τον έναντι, και θα του αποστείλουν έναντι λογαριασμό με βάση την κατανάλωση που έχει δώσει.

Μετά κόπων και βασάνων, ο καταγγέλλων βρήκε τελικά τη λύση στο πρόβλημά του και προτρέπει: Να μην είναι εφησυχάζει ο κόσμος και, ιδίως, να μην πληρώνει ό,τι του... σερβίρεται στην ταχυδρομική θυρίδα του.