Skip to main content

Σε ποιους τουρίστες στοχεύει ο δήμος Θεσσαλονίκης για το 2016

Το πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2016 και το επόμενο άνοιγμα της πόλης στις ώριμες και δυναμικές αγορές της Ευρώπης.

Στις ώριμες, ισχυρές ευρωπαϊκές αγορές θα επεκταθεί το 2016 η «Διπλωματία των Πόλεων», η τουριστική διπλωματία που τόσο δυναμικά προωθεί η δημοτική αρχή Θεσσαλονίκης, έχοντας ήδη αποφασίσει δράσεις σε Ολλανδία, Κύπρο, Γερμανία, Ιταλία, Ρωσία, πιθανότατα Βέλγιο, Αυστρία και Σλοβακία.

Η αρμόδια αντιδημαρχία, στο πλαίσιο της διαβούλευσης με τους φορείς του τουρισμού, έχει ήδη συγκεντρώσει τις προτάσεις τους και στον επόμενο μήνα θα ανακοινώσει το πρόγραμμα του Δήμου για το 2016, όπως είπε στη Voria.gr ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Σπύρος Πέγκας.

Το βέβαιο είναι ότι η νέα χρονιά αρχίζει με «απόβαση» του Δήμου Θεσσαλονίκης στην Ολλανδία, καθώς για τον Ιανουάριο του 2015 πιθανή είναι η συμμετοχή στη τουριστική έκθεση της Ουτρέχτης «VAKANTIEBEURS» με συμπερίληψη στο ...ολλανδικό tour, του Άμστερνταμ.

Στο πρόγραμμα των ώριμων αγορών θα συμπεριληφθούν μάλλον και δύο ιταλικές πόλες, το Μιλάνο και η Μπολόνια, με την οποία Μπολόνια η Θεσσαλονίκη είναι αδελφοποιημένη ακόμη από το 1984.
Στις «σίγουρες συμμετοχές» του 2016 είναι η Κύπρος, με πρόγραμμα επισκέψεων και οργανωμένων δράσεων σε Λευκωσία και Λεμεσσό, ενώ στις «σίγουρες», είναι και γερμανικές πόλεις, μάλλον η Κολωνία ή το Ντύσελντορφ.

Το 2016 η Θεσσαλονίκη θα πάει οπωσδήποτε στην Πετρούπολη ενώ έχει ήδη καταθέσει ιδέες στο υπουργείο Πολιτισμού για τις εκδηλώσεις που θα περιληφθούν στο Έτος Ελλάδας- Ρωσίας.
Στο πρόγραμμα της νέας χρονιάς ενδέχεται να συμπεριληφθούν η Βιέννη ή και η Μπρατισλάβα.

Στις πόλεις που πηγαίνει ο Δήμος, δημιουργούνται pop up stores, καταστήματα σε κεντρικά σημεία όπου με χίλιους τρόπους, προϊόντα και μέσα, κάνει αισθητή την παρουσία της η Θεσσαλονίκη σαν προορισμός και, έπονται σε επόμενη φάση, εκδηλώσεις.

"Το πρόγραμμα της Διπλωματίας των Πόλεων, άρχισε με μία διετία σύναψης και διεύρυνσης σχέσεων με περιφερειακές πόλεις και αγορές, συνεχίζεται με τις ώριμες τουριστικές αγορές της Ευρώπης και, στη συνέχεια ο σχεδιασμός προβλέπει επόμενα βήματα σε Κίνα, βόρεια Αμερική, Ινδία».   

Το «παιχνίδι» με τη «Διπλωματία των Πόλεων» έχει ανοίξει αφενός επειδή η συστηματική δραστηριοποίηση της αντιδημαρχίας τουρισμού Θεσσαλονίκης δημιούργησε το πλαίσιο και, αφετέρου επειδή οι εξειδικευμένοι φορείς του κλάδου στη πόλη, λόγω της κρίσης που επηρέασε τον εσωτερικό τουρισμό, στράφηκαν στις αγορές του εξωτερικού.

Η μηχανή λοιπόν έχει πάρει μπροστά και εκδηλώνεται πλέον ενδιαφέρον και από το εξωτερικό. Έτσι, η πρεσβεία του Καναδά στην Αθήνα, εκδήλωσε ενδιαφέρον για κάποια διοργάνωση στο Τορόντο, όπως μάλιστα λέχθηκε στον κ. Πέγκα.

Η Θεσσαλονίκη θέλει να γίνει γνωστή στη διεθνή αγορά, θέλει να προσελκύσει επισκέπτες σαν προορισμός για city breaks, σα πόλη συνεδρίων αλλά και σαν μέρος τουριστικών πακέτων που περιλαμβάνουν και άλλους προορισμούς στη Κεντρική Μακεδονία.

Στο πνεύμα αυτό, που απαιτεί συνεργασίες για να αποδώσει, έγινε πρόσφατα και συνάντηση με το Τμήμα Πωλήσεων της Aegean ώστε να εντοπιστούν πιθανοί συνδυασμοί δράσεων, βάσει του πτητικού προγράμματος της αεροπορικής εταιρείας.